Rijstebloem in fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dame82, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Iemand hier ervaring mee?

    Ik kreeg dit advies vandaag van het cb, omdat onze dochter veel spuugt en daarbij nog niet doorslaapt.
    Als ik Google kom ik het alleen tegen in de vorm van een bordje pap. Hoe werkt dat dat dan als je het in een fles wil doen? En welk merk gebruik je?
    Lees tr op de site van voedingscentrum dat het dagelijks gebruik van rijstproducten wordt afgeraden... De arts adviseerde dit voor de laatste avondfles, dat is dan dus wel dagelijks
    Weet niet zo goed wat ik hier mee moet!? Natuurlijk willen we graag de nachten terug, maar niet ten koste van de gezondheid van ons meisje natuurlijk.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik deed 2 melkpoeder lepeltjes door de fles. Wel een maat groter speen, anders wilde het niet.

    Hoe oud is je dochter? Al Johannesbroodpitmeel geprobeerd tegen het spugen? Word de melk ook wat dikker van.
     
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Waarvoor gebruikte jij het?
    Ze is 5 maanden en krijgt nu johannesbroodpitmeel. De arts gaf aan dat dat meer voor jongere baby's is en ze vanaf 4 maanden rijstebloem adviseren. Alleen kan ze daar wel mollig van worden zei ze. Dat klinkt voor mij een beetje teveel vh goede om dit iedere fles toe te voegen. Maar de laatste avondfles om beter door te slapen zou wel fijn zijn.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gebruikte het vanaf 4mnd omdat zoontje onstilbare honger had.
    Na 6mn ben ik gewone pap gaan geven gemaakt met flesmelk. En dat als papfles.

    De rijstebloem gaf ik 2 en later 3 of 4 schepjes
    Ik gaf het elke avond tot de 6mnd. En ja, zoontje werd wat steviger. Maar ook blijer en geen honger meer als voorheen. Toen ie begon te tijgeren was dat mollige er zo weer af.
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Maar wat is beter doorslapen? Komt ze dan meerdere keren per nacht?
     
  6. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Fijn dat jullie zoontje blijer er van werd en dat het dus werkte :)
    Het hier maar eens in de avond fles gaan proberen.
    Lees net je handtekening dat jullie voor een tweede kindje gaan. Ik ken je van het hier mee lezen op het forum en hoop dat de weg naar een tweede een stuk makkelijker gaat zijn! Succes!
     
  7. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nee, (meestal) een keer. Maar de arts van het cb reageerde resoluut dat dat niet meer nodig was. Ik was ook enigszins verbaasd, omdat 5 maanden volgens mij wel mee valt toch!?
    Ze adviseerde dus rijstebloem en anders de nacht fles afbouwen door er steeds minder voeding in te doen.
    Uiteraard wil ik graag de nachten terug, maar nog meer wil ik doen wat het beste voor haar is :)
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Tja.
    Dus 1 nachtvoeding. Met 5 maanden. Ik vraag me wel eens af waar deze mensen toch hun "wijsheid" van hebben. Een baby is het eerste jaar continue in ontwikkeling. De hersenen, het lijfje. Ook de nabijheid van mama (of papa) voelen...Nachtvoedingen zijn volkomen normaal en horen sowieso ook van nature bij een mensenbaby. De stelling dat "het niet meer nodig is" klopt helemaal niet.
    Jij moet verder vooral doen wat goed voelt maar weet: wat die arts zegt is totale onzin.
     
    Jessi79, G89 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dank je wel!
     
  10. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dank je voor je reactie.... Volgens mij voelt het voor mij ook niet helemaal goed om af te bouwen. Als ik zie hoe gewild ze nog toe hapt in de nacht. Rijstebloem om te kijken of ze er beter op slaapt zou een optie kunnen zijn, maar voelt ook nog niet helemaal ok. Bij mijn oudste is dit proces natuurlijk gegaan en die sliep met 6 maanden door. Ik verwacht dat het bij de jongste wat langer gaat duren... Ik laat het nog maar even zoals het is.
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Je zou prima bij de laatste fles rijstebloem kunnen doen. Alleen.: ik lees dat ze spuugt en honger heeft. Ik zou me meer focussen dan op het stukje haar minder te laten spugen. Het is onzin dat ze dit met 5 maanden niet meer kan krijgen. Rijstebloem maakt indd de fles dikker en zorgt voor een verzadigd gevoel maar helpt absoluut niet tegen het spugen.

    Wat is haar voedingsschema? 1x per nacht met 5mnd is niet zo vreemd hoor.
     
  12. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik krijg steeds meer een raar gevoel over de afspraak van gisteren. Ikzelf vond dit ook nog prima voor een baby van 5 maanden. De arts was echt resoluut: nachtvoeding was niet meer nodig. Sommige baby's maken er een gewoonte van en dan hebben ze hulp nodig bij afbouwen. Rijstebloem konden we proberen bij laatste avondfles en anders steeds minder voeding in de nachtfles, want voor water hoeven ze niet wakker te worden. Precies haar woorden.
    Daarnaast adviseerde ze het ook specifiek voor het spugen in iedere fles. Ik gaf aan johannesbroodpitmeel te gebruiken, maar dat was volgens haar meer voor jongere baby's.

    Ze krijgt nu 5 flessen per dag met meestal 4 uur ertussen. Ook zijn we met hapjes begonnen.
    Ik ga het maar even laten zoals het is... Beetje vreemd advies van het cb volgens mij o_O
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Hulp bij afbouwen als ze 2 zijn snap ik ja. Maar 5 maanden. Hou eens op! En voor water niet wakker worden.. mijn zoontje van 4 en ikzelf trouwens ook, wordt regelmatig wakker snachts voor een slok water.

    4 flessen zit helemaal goed! Hoeveel krijgt ze in de flessen? De JB wordt vaak geadviseerd bij jonge baby’s ja, maar als een baby het wat langer nodig heeft, prima! Straks krijgt ze meer vaste voeding en dan komt het helemaal goed hoor!
     
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    5 flessen met meestal 4 uur ertussen (in de ochtend laat ze er langer tussen) 180cc+6 schepjes. Die drinkt ze niet eens altijd leeg, in tegenstelling tot die in de nacht. Die gaat op.
    Het gaat ook allemaal wel goed komen, maar ben soms wat onzeker, voel baby's niet zo goed aan geloof ik. Zulke bezoeken aan het cb zijn dan niet bepaald helpend. Maar bij de oudste is het goed gekomen, dus zal dat deze keer vast ook zo zijn ;)
     
    Malbec vindt dit leuk.
  15. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Ik zou t advies naast je neerleggen.
    Mijn dochter heeft tot 1,5 jaar jhbp gehad ivm reflux.
    Nachtfles is ook nog prima op deze leeftijd. Als ze hem niet meer nodig hebben laten ze hem vanzelf wel vallen.
     
    dame82 vindt dit leuk.
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Ik vind een nachtfles met die leeftijd nog normaal. Niet elk kind is het zelfde.
    De oudste sliep was pa door met 1,5 jaar. Stipt om 04.00 werd hij altijd wakker voor een fles.
    De jongste sliep door met 6/7 maanden.
     

Deel Deze Pagina