risico op afstoten spiraaltje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kato98, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Hoi. Ik heb sinds 3,5 weken een spiraaltje en heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Om de 4tal dagen krijg ik wel hevige krampen aan de zijkant van mijn onderbuik, wat ik dus wel vreemd vind. Van de gynaecoloog moet ik de pil blijven slikken tot de controle op 25 maart, omdat de fabrikant pas na die controle veiligheid kan garanderen. De gynaecoloog zei ook dat ik van haar gewoon die 6 weken mag doorslikken en dat was ik dus ook van plan. Maar ik las dat de grootste kans op afstoten van het spiraaltje plaatsvindt tijdens de eerste menstruatie. Dus nu vraag ik me af of het niet beter is om toch een stopweek te houden nu, voor de controle, om zeker te zijn dat het spiraaltje nog op z'n plek zit na de eerste menstruatie (die vrij heftig is bij mij). Ipv dus pas te stoppen na de controle. Ik ben waarschijnlijk van plan om de gynaecoloog vrijdag eens op te bellen hierover, maar vraag me tot die tijd af wat jullie denken. Bedankt.
     
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Lijkt me geen verkeerd plan. Je bent ook in de stopweek beschermd. Maar ik denk niet dat je veel risico loopt op afstoting van het spiraaltje, hoor!
     
    Kato98 vindt dit leuk.
  3. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Bij mij werd verteld dat afstoting tijdens menstruatie weinig voorkomt, komt het al voor dan is het bij jonge meiden. Maar je kunt toch iig af en toe gaan voelen of je de draadjes nog voelt?! Zegt natuurlijk niet of die goed zit maar iig of die er nog zit.
     
  4. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb dinsdag eens gevoeld en ik voel de draadjes tot nu toe gewoon nog steeds. Ik denk dat ik gewoon een week voor m’n afspraak begin aan een stopweek. En stel dat het spiraaltje niet goed zit, begin ik diezelfde avond van de controle gewoon aan een nieuwe strip. Tenzij hij mooi op z’n plaats zit, dan start ik uiteraard geen nieuwe strip meer.
     
  5. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Lijkt me ook geen verkeerd idee.
    Bij een vriendin van mij is hij verzakt waardoor ze nu zwanger is van de 3e, ik vertrouw ze niet meer ;).
     
    Kato98 vindt dit leuk.
  6. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik zit nu in mijn stopweek op dag 5. Gisteren, dag 4, vooral bruinverlies, klein beetje bloed. Vandaag iets meer bloed, maar beduidend minder dan ik gewend ben en ook pas later bloedverlies (normaal start het op dag 3, soms zelfs dag 2). Is dit de “normale” gang van zaken met een hormoonspiraaltje?
     

Deel Deze Pagina