Rit naar Frankrijk in 1 keer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LadyKikker, 24 jan 2025.

1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.190
    1.872
    113
    Vrouw
    We gaan deze zomer op vakantie naar Frankrijk. Ruim 800 km. 9 uur rijden.

Is onze eerste vakantie naar Frankrijk en ik weet niet zo goed waar we goed aan doen.
    Een hotel boeken om te overnachten of het hele stuk in 1x rijden.
    We rijden met 2 kids van 8 en 12

Wat is jullie ervaring?

2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    2.718
    3.529
    113
    Vrouw
    Rijden jullie samen? Want dat vind ik ook al schelen. Wij rijden deze afstand wel in 1 rit zonder overnachting.

gaan rond 6 uur s ochtends rijden en dan eind van de middag over

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.190
    1.872
    113
    Vrouw
    Ja, we rijden samen. Dat scheelt wel.
    Maar, bedenk me nu, we moeten ook nog een tent opzetten als we er zijn.
    Dus dan wel wat eerder dan 6uur vertrekken, anders wordt het erg laat de aankomstdag.

Misschien is begin van de nacht wegrijden ook wel een fijne optie. Hopelijk slapen de kids dan in de auto, zijn we alle drukte een beetje voor en komen we optijd aan op bestemming.

4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    2.718
    3.529
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ook zeker! Lekker kussens en een zachte deken op de achterbank doet wonderen. Zorg wel dat jullie zelf goed uitgerust zijn voor je op pad gaat

LadyKikker vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    2.718
    3.529
    113
    Vrouw
    Maar qua uren rijden vind ik de afstand prima te doen

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.088
    10.444
    113
    Die afstand gaat echt prima in 1 keer. Wij rijden graag s nachts. Alle bejaarden, caravans en onzekere vakantierijders zijn weg: alleen wij, gelijkgestemden en de vrachtwagenchauffeurs op de weg voor een groot deel van de rit, kinderen slapen in plaats van ruziën, en gas geven maar. Heerlijk.

Als je 9 uur droge rijtijd hebt, en waarschijnlijk om 3 uur of zo de camping op kan, zou ik rond 2-3 uur s nachts vertrekken. Dan kan je rustig aan doen, ergens onderweg ontbijt halen (lang leve Google: je kan als je honger krijgt gewoon een bakkertje en mooi meertje/bos in de buurt van je route opzoeken) en op een mooi plekje picknicken, en op lokatie boodschappen doen, en dan zo'n beetje de camping op.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.000
    3.793
    113
    Ligt er aan op welke dag je rijdt en naar welke regio via welke wegen, want op sommige dagen barst het van de files op bepaalde routes.

Zo'n 900 km van huis tot bestemming rijden wij meestal in 1 x en vertrekken rond half 4 in de nacht. Sinds een aantal jaar vertrekken we zelden nog op een vrijdag of zaterdag en dat scheelt aanzienlijk in de drukte op de weg en in reistijd. En we hebben dan genoeg tijd om tussendoor ergens een hapje te eten, de benen te strekken enz.

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.190
    1.872
    113
    Vrouw
    We rijden naar de Vendee en kunnen niet eerder dan Vrijdag op Zaterdagnacht vertrekken. Maar als we grotendeels in de nacht rijden, zal de drukte misschien meevallen. Alleen de ochtendfile zullen we dan meepakken, afhankelijk van waar we zijn.

9. Lief

Lief Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.866
    2.661
    113
    Wij zijn dan weer van de overnachting, we haten midden in de nacht opstaan en dan nog een tent op moeten zetten als je aankomt, bij file zit er dan ook nog tijdsdruk op... Worden daar volledig gaar en geirriteerd van. Dochter sliep ook nooit in de auto toen ze jonger was dat hielp ook niet :o: We rijden wel vaak wat verder trouwens dan jullie.

Dus wij doen lekker rustig aan, staan rustig op, rijden rond 10 of 11 uur weg (ontwijken wel zaterdagen etc hoor) en slapen in een cheap hotelletje. Halen een lekker ontbijt ergens bij een bakkertje en rijden de laatste uurtjes. Komen fris en op tijd aan en zetten rustig de tent op.

Nellie4, LadyKikker, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    12.863
    11.775
    113
    Mijn oudste wordt autoziek als ik hem in de nacht uit bed haal, dus wij doen dat niet meer. Rijden op tijd weg en pakken indien nodig een tussenovernachting. Ga je op een drukke zaterdag rijden in de vakantie of een beetje aan het begin of aan het einde?

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    15.975
    2.101
    113
    Brabant
    Die afstand met die leeftijd kinderen: in 1 keer rijden

Wij reden altijd snachts.
    Op die leeftijd zou ik ze op houdem
    Degene die als eerste rijdt gaat lekker vroeg naar bed, de andere met de Kids benee.
    En dan rond 1200 gaan rijden?

Wij zijn wel eens om 900 op de camping geweest en waren zo gelukkig dat die plek vrij was.
    Maar anders ben je wel even de sjaak

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.190
    1.872
    113
    Vrouw
    Aan het eind. Half Augustus.
    De drukste Zaterdagen zijn dan al geweest geloof ik.

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.805
    4.071
    113
    Die afstand is met een auto zonder kar oid prima te doen in 1 dag vinden wij.
    Maar het hangt er wel erg vanaf op welke dag je gaat. In het weekend en vooral op zwarte zaterdag is het veel drukker dan een gemiddelde doordeweekse dag vaak.
    Maar wij hebben altijd een appartement of huisje, dus dan maakt later aankomen niet uit. Met een tent die nog opgezet moet worden zou ik wellicht toch kiezen voor een relaxte 1e reisdag tot 2/3 van de afstand of zo en dan de tweede dag lekker relaxed rijden en proberen op de camping te zijn op de tijd dat je er terecht kan. Dan kan je rustig alles opzetten en inrichten en kan je nog wat van de avond genieten.

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.373
    8.281
    113
    Prima te doen in één dag als je beide rijdt.

Bij ons zit de max op ongeveer 1.100 km.

Tips:
    - op tijd weg 's ochtends, dat je in de loop van de middag op de camping bent
    (Als je s nachts rijdt en je kinderen slapen, ben je overdag na aankomst brak en de kinderen niet, met een 8-jarige ga ik dan niet zelf meer slapen overdag)
    - combineer toilet/tank/koffie/eet-pauzes, dan hoef je niet zo vaak te stoppen
    - voor de volgende keer: ga op zondag, dan mogen er geen vrachtwagens rijden in Frankrijk, stuk relaxter!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    19.851
    22.776
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. We rijden dan heen wel op zaterdag, maar geen zwarte zaterdag. Lekker op ons gemakje, niet gestresst aankomen. Overnachtingen in mooie plaatsen wel. Vakantie begint dan al meteen.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.330
    18.323
    113
    Vrouw
    Als het gewoon rijden en aankomen is en hop de accommodatie in en uitpakken zou ik in 1 keer rijden.

Maar het feit dat je nog een tent moet opzetten zou voor mij betekenen dat we in het oprijden zeker een overnachting doen.

17. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.856
    2.051
    113
    Vrouw
    Wij rijden tot 1000 km in een keer. We stoppen elke 2 a 3 uur. Man rijdt. Ik kan ook rijden maar man vindt rijden leuk en houdt het goed vol.

Met een neurodivergent gezin van 5 personen die niet goed tegen stress, onzekerheid en verandering kunnen (de eerste dag is bij ons altijd iedereen kribbig en moeten man en ik ook echt ons best doen niet te ruziën :rolleyes:) is die overnachting voor ons persoonlijk een extra dag gedoe.
    Ik weet dat het voor anderen juist rust geeft, maar dit is bij ons.

We vertrekken tussen 5 en 6, stoppen voor ontbijt, de volgende stop uitgebreid lunch en tanken, dan nog n keer kort voor een bakkie en wat lekkers en dan rijden we door naar de camping. Soms stoppen we eerst nog om te eten want hongerig aankomen is hier ook geen succes :|

Moet wel zeggen dat wij nooit grote files hebben gehad en geen tent hoeven op te zetten. Gelukkig :roflmao:

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.944
    6.684
    113
    zuid-holland zuid
    Op de terugweg rijden we wel 1000 km in 1x, dan kom je toch thuis in je eigen bed aan enzo.
    Maar op de heenweg, zeker als je nog een tent moet opzetten, zie ik dat niet zitten. Ik wil dan wel uiterlijk 7u savonds aankomen denk ik … snachts opstaan daar hou ik niet van, ik begin graag relaxed aan mn vakantie. En nachten doorhalen zijn we te oud voor, dan ben ik de eerste 3 dagen van mn vakantie beroerd.

19. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    460
    118
    43
    Wij rijden vaak tussen de 1600-1700 km. Dit doen we met 1 overnachting op de heenreis en zonder overnachting op de terugreis. Met drie kinderen.
    900 km zou ik in 1 keer rijden. Lekker op tijd van huis zodat je al veel kilometers maakt in de rustige nacht.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.425
    3.867
    113
    Vrouw
    Dit zouden wij wel in één keer rijden. Rijden graag 's nachts, kinderen slapen prima in de auto, wij wisselen met rijden en slapen ook nog wat bij in de auto. Als de kinderen wakker zijn vermaken ze zich wel met filmpjes, muziek, luisterboeken, etc.
    1400 km is het verst wat we in één keer hebben gereden (met daarna tent opzetten). Met vouwwagen van de zomer 1100 km in één keer gereden.
    Met tent op zetten gewoon even verstand op nul en actie. Vaak beginnen we samen, kinderen helpen ook mee, en als het grootste gedeelte staat gaan de kinderen de camping op, gaat de één even wat boodschappen doen (indien nodig) en de ander richt de tent/vouwwagen verder in.
    En dan de eerste avond op tijd je bed in.

Overigens als we tijdens de rit merken dat we wel een overnachting nodig hebben, doen we dat gewoon. We blijven niet maar dom door rijden omdat we de camping willen halen.

Deel Deze Pagina