Mijn jongste heeft vanaf vrijdag nog geen druppel melk gedronken! heeft slaat alle flessen weg Hij eet verder wel in de ochtend pap met een banaan middag 2 broodjes (vandaag 1) in de namiddag nog wat fruit in de avond groente en toetje Verder dus helemaal niks en hij is bijna 10 mnd. Ik maak me zo zorgen! zijn boventand komt door en hij moet ook huilen als ik de fles in zijn mond doe en slaat het dus boos weg. Hij is al weken aan het rotzooien met zijn flessen en per dag worden het er dus steeds minder. vandaag dus 0! Kan iemand mij gerust stellen? Hij wordt in de nacht ook vaak huilend wakker en wil dan soms wel eten. Dit duurt nu al een paar weken maar hij dronk steeds wel genoeg inclusief de nacht tot afgelopen vrijdag. Maak me echt veel zorgen
Dat kan zeker door de tanden komen, hebben wij hier ook gehad en is ook in een keer weer over! Je kunt dan toch wat vaker pap geven met de melk die hij normaal drinkt? Krijgt hij toch nog genoeg zuivel en vocht binnen. Evt wat extra water bij de pap.... Of een extra stuk fruit geven?? Het is even aanpassen totdat de tanden door zijn, hier was het dan ook meteen weer over en ging ze weer terug op 'het normale'... Succes, want het is echt geen pretje! (NB heb je toevallig ook paracetamol gegeven en/ of Dentinox of Chamodent? Als hij daardoor minder pijn heeft drinkt hij misschien ook weer beter??)
Sterkte, denk inderdaad dat het door zijn tandjes komt. Hier wil hij dan niet happen *kiezen die door komen* en dan wil hij juist liever zijn fles maar toen zijn voortanden en ondertanden doorkwamen was het weer andersom, dat hij liever pap had dan zijn fles. Hier helpt dentinox, een koude bijtring en een zetpil erg goed. Sterkte!! Het is geen pretje voor die kleintjes.
Hij is nooit dol op zijn flessen geweest. Als hij nou zonder kon dan voel ik me al een stuk fijner. Ik ga hem wel 2 keer pap geven op een dag. Ik heb nu pap die niet indikt maar dat vind ik niet fijn want met 200 cc melk duurt het erg lang voordat hij het op heeft. Niet erg voor in het weekend maar doordeweeks heb ik niet alle tijd met 2 kids Wat is een pap die wel indikt? Rijstebloem kan je ook gewoon geven toch?
Misschien kun je hem wat melk aanbieden in een gewone beker? Al zijn het maar een paar slokjes die hij binnenkrijgt, het is toch iig iets. Die tandjes zijn idd echt kl*te op deze manier... Ik zou ook paracetamol en dentinox/chamodent gebruiken! Het verlicht de pijn voor hem. Rijstebloem kun je idd geven, geen probleem. Als een kind van 4 maanden het mag, dan een kind van 10 mnd zeker!
Hihi ja bedoelde als pap, deed altijd beetje door de fles maar nooit uit een bordje. Het erge alleen aan die tanden is dat als er eentje door is de andere er ook aan komt dus het lijkt hier alsof het nooit een keer rustig wordt. Eerst was het zijn ondertandje en toen zijn boventandje en tja dat zijn er 2 van de hele reeks... Herken dit gewoon niet van mijn oudste, die houdt zo van de fles dus hoeveel pijn hij ook had die bleef gewoon drinken. Al kan ik me echt niet herinneren dat hij zoveel pijn aan zijn tandjes had. Die had opeens 4 kiezen zonder dat ik het in de gaten had...Kan het me nu dus echt niet meer voorstellen.
Je kunt idd prima pap maken van rijstebloem. En die tandjes is idd echt naar... ik denk altijd maar zo: elke tand die doorkomt, is er weer 1, die pijn komt niet meer terug! Schrale troost, maar ja... je moet er toch doorheen Hier is het ook weer tandjestijd momenteel *knuffel!*
Ik heb zelf bambix licht volkoren,die dikt een beetje in dus het vloeit niet zo van je lepel af hihi.
En een gewone beker? Drinkt hij daar ook niet uit? Daar is hij ook echt wel oud genoeg voor hoor. En dat lijkt me minder zeer doen.
Ach..vervelend joh! Dentinox werkt hier ook heel goed. Hoef dan meestal niet eens pcm te geven (ben ik ook niet zo van...). Ik gebruik bambix en dat dikt goed in, dus dan zou ik eventueel wat meer / vaker pap geven. Kan me voorstellen dat het zuigen op de fles nu zeer doet, zeker bij boventanden. Er komt dan toch een soort van druk op te staan. Ons dochtertje heeft ook periodes gehad dat ze veel minder dronk, maar voor de rest wel prima at. Ze kwam gelukkig 's nachts niet omdat ze honger had, dus liet het meestal zo. En inderdaad een gewone beker?
Zou voor overdag geen rijstebloem geven, maar bijvoorbeeld bambix licht volkoren. Zo krijgt hij wel voldoende vezels binnen en de melk... Maar als hij z'n brood wel goed eet (wat hier dus niet het geval was) dan maakt het niet zoveel uit! Succes...
herkenbaar! hoevaak heb ik wel niet een bezoek aan de huisartsenpost gebracht omdat hij niet wilde drinken. Advies wat ik kreeg was: Probeer kleine beetjes tegeven, 30 cc per keer zodat hij in ieder geval wat krijgt, en dan steeds ietsjes meer, als dat niet helpt, water aanbieden. Maar dat wist je misschien al. Mijn kleine ukje heeft al 2 tandjes en 2 andere komen eraan. Wat ik wel merk is dat hij gigantisch onrustig is en soms verhoging maar flesjes doet hij tegenwoordig heel goed drinken. Maar het kan wel door de tandjes komen hoor. Sterkte
ik herken dat heel goed en dat zijn zeker de tandjes. mijn dochter deed dat ook en was toen pas 6 maanden. zij kreeg toen nog geen bijvoeding enik was echt radeloos! ze had ook een hele lange aanloop naar de tandjes toe zeg maar. ze dronk op een goeie dag hooguit 200-300 cc. verder niks. het heeft lang geduurd hoor, echt een paar weken. we zijn er ook voor naar de ha gegaan omdat ik niet aan tandjes zat te denken en hij zei toen, voor nu maakt het niet eens meer uit wat ze drinkt al is het mierzoete siroop, als ze maar iets binnenkrijgt. maar het zijn zeer zeker de tandjes meid.
ik merkte wel dat als ik haar snachts wakker maakte voor een fles dat ze die wel leegdronk omdat ze dan eingelijk gewoon nog sliep en het haar niet veel kon schelen beetje automatiche piloot idee. dus dat deed ikd an elke nacht wel even wakker maken voor een fles.
Heb je al eens koude melk geprobeerd? Misschien is het niet zozeer de fles, maar meer het feit dat de melk warm is? Schijnt ook niet erg lekker voor het tandvlees...