Roblox

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Roos12, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik ben benieuwd wat jullie van Roblox vinden. Mogen jullie kinderen het spelen, en zo ja, mogen ze alle spelletjes doen?
    Mijn zoon van zes kijkt dolgraag de vlogs van Meisje Djamila. Die maakt dus momenteel erg veel vlogs over spelletjes op Roblox en ik verbaas me echt over de nare spelletjes die voorbij komen. Horror kermissen, moordende piggies etcetera. Wij hadden Roblox al wel een tijd op de tablet (heeft de oudste ooit erop gezet), maar de app werd eigenlijk nooit geopend, dus ik zal eerlijk bekennen dat ik er niet uitgebreid naar heb gekeken. Tot die vlogs dan. Ik heb de account nu op restricted gezet, waardoor hij veel spelletjes niet kan spelen.
    Ook heb ik ingeschakeld dat er niemand kan chatten.
    Ik ben benieuwd naar jullie mening!
     
  2. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Mijn dochter van 7 speelt ook Roblox. Ze kijkt de filmpjes van Djamila ook, maar wil dat soort spellen niet zelf spelen. Veel te eng :)

    Ze speelt vooral van die soort Sims spelletjes, waarbij je je poppetje kan aankleden, een huis geven, werken in de pizzaria en een dier en/of baby kan adopteren.
    Of van die obstacle runs, maar dan moet ik haar de hele tijd over moeilijke stukjes helpen :rolleyes:

    Wel heb ik idd ervoor gezorgd dat ze niet kan chatten en ook geen chats kan lezen.
     
  3. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Mijn kids spelen ook roblox, spelen leuke games erop met elkaar en vriendjes. Bijvoorbeeld een pretpark bouwen, restaurant bouwen steeds verder uitbreiden etc.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier spelen ze het, vooral de roleplaying-spelletjes met bv een huis bouwen. Ze mogen er geen geld aan uitgeven ofzo.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja dat spelen ze hier graag. Ook met veel tegelijk via de telefoon et cetera...

    Ik vind het echt heel leuk.
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben het eraf gegooid. Veel dubieuze spelletjes, waar je te weinig controle over hebt (welke wel en welke niet).
    Daarnaast kreeg mijn dochter nachtmerries en begonnen ze dingen na te spelen thuis (met bijlen ed). Vond het echt niet geschikt voor kinderen.
     
  7. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Hier wel met 7 jaar. Wat je beschrijft is Piggy, mijn zoon vindt dat niks, het verveelt ook snel volgens mij. Zoon doet liever iets met racen, auto’s, mijnen of samen een boot bouwen. Allemaal nogal braaf. Soms heeft hij even zin in iets ‘engs’ zoals een lift waar dan een eng figuur uitkomt. Schrikken, keihard lachen en dan weer wat anders. Ik snap wel dat ze dat op die leeftijd leuk gaan vinden, maar ik ken tekenfilms die 10x enger zijn. Ik ben eerlijk gezegd nog niet echt heel dubieuze dingen tegengekomen, maar dat komt dus ook omdat de interesse er niet is. En als ik het te schreeuwerig vindt, dan zeg ik gewoon dat ‘ie wat anders moet gaan spelen. Geen probleem.
    En inderdaad de chatfunctie, die kan je op leeftijd instellen. En er wordt ook niks gekocht. Zoon mag ook alleen gamen in de huiskamer, niet op zijn eigen kamer, er is dus eigenlijk altijd toezicht.
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Oh ik merk dat ik veel te weinig weet van dit spel. Straks meteen maar even kijken. Weet dat er meerdere spelletjes zijn maar van wat ik tot nu toe gezien had was het inderdaad huisje en winkeltjes ofzo. Die chat staat hier wel aan, hoe krijg ik die uit? Dochter kijkt er niet naar om gelukkig, 'ze praten onzin en ik heb geen tijd voor onzin' aldus mijn 8jarige dochter :rolleyes:
     
  9. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    882
    113
    Onze zoon 9 speelt nu klein jaartje op roblox,sinds kort ook de wat mindere spelletjes (in mijn optiek).
    Hij speelt altijd beneden en chat alleen met klasgenoten en vriendjes. Hij speelt ook op onze tablet dus wij kunnen alles beheren.
    Hij mag geen zak geld aan roblox besteden maar heeft bijv met kerst en verjaardag wel een kaartje van 10,- gehad. 1 ligt er nog steeds ongebruikt in de la. ;)
     
  10. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Oeh, ik wist helemaal niet van die nare spelletjes in Roblox. Ik zie hier wel dat ze het spelen, maar inderdaad allemaal roleplay spellen. Doen ze veelal met vrienden/klasgenoten. Ik vind dat, zeker nu in de lockdown, wel leuk eigenlijk. Vooral de oudste 2 (13+) mogen niet met hun vriendinnengroepjes afspreken, alleen één-op-één, dus dit is dan een leuk spel om toch met z'n allen te kunnen doen.
    Geld uitgeven aan spelletjes doen we hier nooit.

    Maar, 13+ is wat anders dan 6 jaar natuurlijk!

    De ene 6 jarige is de andere niet. Als hij zich goed aan afspraken kan houden over welke spellen wel mogen en welke niet dan is er geen probleem lijkt me. Anders inderdaad meer toezicht en restricties instellen. Volgens mij doe jij dat nu prima zo, toch?
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik ook niet. Tot ik gisteren zag dat de oudste "gewoon poppetjes moest kapot meppen". Hij mag nu van mij niet meer zonder toezicht erop.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Mijn zoon zit ook op Roblox. Ik wist niet dat er erge spelletjes op zitten. Hij doet Adopt me. Iets met vogels. Niks engs. Hij chat niet en mag niks kopen. Hij belt wel met klasgenoten als hij adopt me
    speelt. Ik kijk regelmatig mekaar zie geen reden om het te verbieden. Maar komt misschien omdat hij niks geks doet.
     
  13. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Het aanbod aan spelletjes op Roblox is énorm, van superbrave rollenspel spelletjes tot enge mepspelletjes. Zoon hier houdt ook totaal niet van geweld en spanning. Hij speelt dus alleen spelletjes waarin hij moet bouwen of racen met een auto. Sowieso alleen als ik in de buurt ben. Ik zou zeggen: kijk een keer mee en bepaal wat wel/niet mag. Bij de accountinstellingen kun je allerlei functies aan of uit zetten om het veilig te maken.
     

Deel Deze Pagina