Robot grasmaaier? Yes or no?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 5 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zit eraan te denken mn man voor vaderdag een robot grasmaaier te geven. Maar; welke.

    Wie er 1 heeft. Welke heb je en hoe fijn vind je hem?

    Ik denk dat wij ongeveer 500m2 gras hebben.. om en nabij.

    Hoor graag wie het heeft en of het bevalt
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Die wilden we graag. Tot ik er achter kwam dat je om het grasveld draad moet spannen en allemaal ongein, er waren er maar weinig waarbij dat echt praktisch was icm kinderen en dieren. Nu maaien we alsnog maar zelf :p

    Vriend staat op punt een andere woning te kopen, daar gaan we voor de zitmaaier. Toys for boys
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mmm ik heb vrienden met een robot maaier en daar ben ik dr nog nooit over gestruikeld..

    Zitmaaier is ook grappig, maar das te gek voor vaderdag haha
     
  4. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.700
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij mijn zwager hebben ze er eentje. Ik vind het een nadeel dat het gras blijft liggen en de kinderen dit vervolgens door het hele huis meenemen. Er was er ook eentje die wel even zijn voet er onder wilde zetten om 'm tegen te houden. En 's nachts zijn het dan weer monsters voor de egeltjes. Wij hebben ook ongeveer 500 m2 gras. Dit gaat prima met een elektrische maaier. In 20 minuutjes klaar. En met de huidige droge jaren hoeft het ook maar weinig gedaan te worden.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Geen ervaring mee, maar ik las vorig jaar wel dat er best wat baby-egeltjes vermorzeld waren door die dingen bij mensen die hem ‘s nachts aanzetten. Ze leven ‘s vooral nachts en rollen zich op bij gevaar i.p.v. weg te lopen.
    Dus ik zou zo’n ding ‘s nachts niet aanzetten.
     
    Roodborstj, Ysabella, jada08 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Bij mensen in de wijk hebben ze een robot maaier. Hij had het er over dat ze iets in de grond moesten stoppen zodat dat het ding weet waar hij moet maaien.

    Ik zou nog even goed inlezen
     
  7. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.574
    971
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Dit idd :) Niet alleen baby egeltjes. Zag pas een foto van zo’n beestje die was vermaaid, echt afgrijselijk :(
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oi wat dom dat ik daar helemaal niet over nagedacht heb zeg :(

    Nee dan gaat het hele feest niet door. Jammer de bammer.
    Bedankt meiden!
     
  9. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Wij hebben er sinds kort 1, ik heb hem zelf aangelegd. Ik was daar een ochtend mee bezig. Ons gazon is ongeveer 250 meter. Ik ben er echt heel blij mee, al zullen wij nog wel de kantjes moeten knippen.
    Overigens laten wij de onze rijden als zoon net op bed ligt, dan zijn er nog geen egeltjes..
     
  10. Simba

    Simba Fanatiek lid

    21 jun 2006
    1.127
    19
    38
    Wij hebben een robotmaaier en zijn er erg blij mee. Je moet inderdaad draad spannen om het te maaien gebied. Dit draad zit net onder de grond. Onze robot maait steeds hele kleine stukjes van de grassprieten af en die gooit hij terug op de grond. Hiermee wordt het gras weer bemest. Het is bij ons niet zo dat je dan los gras aan je voeten hebt.

    Onze robotmaaier staat alleen overdag aan, en ben ook nog nooit vermaaide beestjes tegen gekomen.

    Wij zijn dus wel tevreden gebruikers. Scheelt ons heel veel tijd. Onze tuin is te groot om handmatig bij te houden.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Overdag maaien "mag" wel dan dus?
    Dat bied wel perspectief....

    Welke heb je dan?
     
  12. Simba

    Simba Fanatiek lid

    21 jun 2006
    1.127
    19
    38
    Die van ons is van Gardena. De Sileno heet hij geloof ik.
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben er naar gekeken, maar 3 losse velden. Dus dat was compleet niet handig. En idd toen ik van die egels hoorde was ik meteen getraumatiseerd :|
     
    dds vindt dit leuk.
  14. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Mijn ouder hebben ook draad onder e grond liggen zie je niks van . Zij hebben er 1 met timer die gaat bijna elke dag uit zichzelf vanaf 9.00 aan de slag en als hij leeg is gaat hij terug naar zijn dok. Nooit gras aan de voeten als je er overheen loopt. Hij kan ook paden oversteken naar een ander stuk veld. Ideaal geen omkijken naar.
     
  15. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Mijn schoonouders hebben er ook eentje en zijn er ook heel blij mee. Volgens mij laten ze hem 3x per week maaien tot hij leeg is (zit een timer op dus dat gaat automatisch). In het voorjaar maaien ze 1x met de grote grasmaaier, daarna houdt "bobbie" het netjes bij. Als je vaak genoeg laat maaien is het gras dat hij afmaait zo klein dat het netjes tussen de sprietjes valt, het plakt bij hun niet aan de schoenen.
    Die draad kan je onder de grond leggen, maar heb ook al gezien in TV programma's dat je hem op het gras kan leggen en met pinnetjes tussen het gras kan vastmaken. Met de tijd verdwijnt die dan vanzelf in de grasmat.
    Als je hem in de avond laat maaien heb je misschien minder last van gemalen egeltjes? Als je er uberhaupt al in je tuin hebt zitten?

    Ik zou er misschien ook wel eentje willen, maar we hebben een kleinere tuin en dan staat het laadstation meteen zo in het zicht.
     
  16. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben ook 1 gehad.
    Ik had gelijk spijt; de puppy kan niet zonder toezicht in de tuin, alle speelgoed moet van het gras af.
    Wij hebben een achter-, zij- en voortuin gescheiden door perkjes en pad. De maaier beef in de achtertuin en mijn man moest alsnog de zij-, en voortuin doen.
    De maaier komt niet in de hoekjes, dus je zult altijd even de kantjes moeten knippen.

    Na een maand teleurstelling verkocht op marktplaats.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  17. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hier zijn we erg blij met de maaier, hij loopt 3 keer per week overdag (onder schooltijd) in de schoolvakanties zetten we hem gewoon uit als er kinderen in de tuin spelen.
    We doen nog 1 keer per week de kantjes. Maar dat moesten we ook toen we met de hand maaide.
    We hebben nooit last van stukjes gras, en we hebben X geleerd dat ze niet aan de robot mag zitten en ze ons eerst vraagt om hem uit te zetten. Speelgoed moet ze sowieso opruimen na het spelen, dus dat is niet anders dan voorheen.
    We hebben naast het zwembad 1 stukje waar hij (bewust) niet komt, hier kan ze altijd met een kleedje liggen of zitten. Deze maaien we 1 keer per week, we moeten toch ook maaien langs het zandpad naast ons huis dus de handmaaier komt alsnog uitvoer schuur, alleen nu maar 1 keer voor een half uurtje ipv meerdere keren voor 2 uur.
    Over diertjes, er wonen 2 egel families in onze tuin zolang je maait op een tijdstip dat ze slapen gaat het prima.
     

Deel Deze Pagina