rode gloeiende huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hai allemaal,

Mijn dochter van anderhalf heeft sinds gister een rode gloeiende huid op haar bovenbeentje, alsof ze het verbrand heeft. Het wordt ook wit als je erop drukt. Ook voelt het een beetje schraal en het is duidelijk warmer dan de rest van haar huidje. Nu hoorde ik van een vriendin dat haar dochtertje dat een maand geleden ook had en dat het later over de rest van haar lijfje is verspreid. De HA zei dat hij dacht dat het allergie of eczeem was en heeft haar hydrocortison-crème gegeven (tegen eczeem). En dat helpt wel bij haar, maar het blijft wel steeds terugkomen. Wel raar dus dat het besmettelijk lijkt te zijn - dat mijn dochter het ook lijkt te hebben - want eczeem en allergie zijn niet besmettelijk.

Heeft iemand dit ook ooit eerder gehad en enig idee of dit een ziekte of bijvoorbeeld schimmelinfectie is? (Dat is namelijk wel besmettelijk, dus logischer) Ze heeft verder niet echt koorts ofzo, ze eet wel ietsje slechter maar heeft zeker nog eetlust, en slaapt iets slechter. Verder is ze erg lichtgeraakt. Eraan voorafgaand heeft ze een verkoudheid gehad, maar die is nu over.

Het gaat dus niet om vlekjes maar om een egaal rode huid, alsof ze door de zon verbrand is... Weet iemand meer?

2. tulip

tulip Niet meer actief

het lijkt mij eerder dat haar huid geirriteerd is door iets. In de zomer zou je denken aan een plant o.i.d. maar dat lijkt mij nu niet. Ik neem aan dat ze niet in een korte broek rondloopt.;)

Met die hydrocortison zou ik oppassen hoor. dat is een hormoonzalf en dat zou ik niet zomaar gebruiken. Dat wordt gegeven aan kindjes met erge eczeem. Dus niet zomaar gaan smeren.

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja, ik dacht zelf ook aan irritatie maar het zit er al sinds gisteren en sindsdien heeft ze al allerlei verschillende kleding aangehad, en geen rare dingen gedaan die we normaal niet doen. Ik zou dus echt niet weten wat. En ook wel erg toevallig dat mijn vriendin hetzelfde heeft met haar dochter. Het begon ook na een verkoudheid ook met een rood, gloeiend, schraal beentje. Makes you wonder.... Morgen ga ik wel naar de HA maar ben bang dat die standaard zullen zeggen dat het wel een allergie of eczeem zal zijn. Heb natuurlijk ook zelf gegoogled, maar ook daar vind ik eigenlijk alleen allergie of eczeem-verhaal, maar niet echt iets over iets besmettelijks. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand dit zelf ook al heeft meegemaakt. Gekke is trouwens ook dat waar haar luier normaal zit gewoon witte huid is (zoals normaal), maar bij haar andere beentje helemaal bovenaan ook rood en gloeiend is, maar niet helemaal zoals bij het ene beentje. Verder ook bij de bovenrand van de luier, op haar buikje, is het ook wat rood. Waar haar luier normaal zit, lijkt nu zoals als wij zijn wezen zonnen op het strand en dat je dan de vorm van je bikinibroekje nog ziet. Zo ziet het hier ook uit. Echt vreemd, want ze heeft zeker nog geen blote benen gehad en kan dus ook zeker niet verbrand zijn...

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik gebruik ook hydrocortison voor mijn dochter want zij heeft een soort van eczeem in haar nekje. Dat kan inderdaad iedere keer weer terugkeren. Die creme moet je zeker niet zomaar gaan gebruiken want de huid wordt er dun van.

Ik zou, zolang je niet weet wat het is, het gewoon vet houden. Bijvoorbeeld door vaseline erop te smeren.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

ik heb hier denk ik net zoiets.. mijn mannetje had zo ineens een soort van verbrande plek in zijn luiergebied.. op het cb zeiden ze dat het een schimmel was. toen ben ik miconazol gaan gebruiken..2 tubes leeg, en nog weinig resultaat (vurige was wel weg, maar daar was t ook mee gezegd)

toe naar de ha geweest, en die vertelde me dat het een ontstoken eczeem was.. nieuwe zalf (hormoonzalf met miconazol erbij in) en weer anderhalve tube gesmeerd.. tot dat ik zoiets had van, dit helpt ook niet(voldoende)..

ik ben ermeee gestopt en heb 4 keer per dag een vaseline creme van de ha geprobeerd.
    helaas ook met weinig resultaat...

ik ben nu sinds enkele dagen met dermalex care junior gaan gebruiken, met iedere verschoning, en tot mijn verbazing helpt het!

ik wil niet zeggen dat het al weg is, maar ik heb wel het idee dat dit tot nu toe het beste werkt!

mijn mannetje heeft een gevoelig huidje, want in iedere plooi wordt het nu wat geiriteerd, maar dit is pas ontstaan NA dat dit op zijn luier gebied was gekomen..

kortom:
    ik blijf smeren met dermalex care junior, net zolang tot het weg is, en mocht het toch erger worden, ga ik weer naar de ha, en geef dan ook aan dat ik geen hormoonzalf meer wil, aangezien dit in eerste instantie ook niet hielp.

ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat mijn mannetje er geen last meer van heeft, en ook weinig last heeft gehad. alleen in het begin stadium toen het vurig was, at hij wat slechter.. maar goed ons mannetje had in die tijd ook last van zijn tandjes, dus daar kan het ook van gekomen zijn.. (heeft nu nog steeds geen tandjes, en de kwaaltjes komen terug:()

ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar wilde het je toch even laten weten..

succes met je kleintje!

6. girl21

girl21 Niet meer actief

ow ja misschien ook niet onbelangrijk, mijn mannetje is nu een half jaar..

Deel Deze Pagina