Rode kool??

Discussie in 'Voeding' gestart door fleur24, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Mag een baby ook rode kool?? Mijn dochter is 10 maanden maar gecorrigeerd 7. Dus neem altijd de middenweg in leeftijd. Dus een kind van 8 maanden mag die rode kool??

    Groetjes
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe heeft ze tot nu toe gereageerd op ander eten dat je gaf?
     
  3. Love47

    Love47 Actief lid

    24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ik weet wel dat je op moet passen met koolsoorten, zijn moeilijk te verteren voor de darmpjes. Ik heb mijn ventje vd week voor het eerst rode kool gegeven, met een zacht gestoofd appeltje en aardappels. Hij vond het lekker en geen last van gehad.Maar ik zou nog even wachten als ik jou was, ook met zuurkool, witte kool e.d. Als je het graag wil proberen zou ik een klein beetje geven, met wat extra aardappel en appel.
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zuurkool is heel mild hoor, omdat het gefermenteerd is, is het net als bijvoorbeeld yoghurt veel gemakkelijker te verdragen.

    Volgens het schema van Kleintjes kunnen zuurkool, Chinese kool, bloemkool, broccoli, koolraap en kohlrabi vanaf 6 maanden en alle andere koolsoorten vanaf anderhalf jaar.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben rode kool met 10 maand gegeven, maar dat ging niet goed. Hij had tot toen niet gereageerd op voedsel, ook niet op bijv ui.. maar bij de rode kool ging het mis.
    Hij kreeg in de avond krampjes, niet veel, maar slapen ging ook niet. Met 11,5 maand weer geprobeerd. Weer krampjes, nu iets minder, maar wel even een kwartier op schoot gepiept..
    Met 13 maand weer, en toen ging het prima.

    Andere kolen hebben we ook niet uitgeprobeerd in die periode..

    Voor ons jochie was de 12 maanden grens dus wel van belang voor kolen..
     
  6. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ik ga vanavond voor het eerst rode kool proberen, maar hier is ze al een stuk ouder... Verwacht dus eigenlijk geen problemen.
     

Deel Deze Pagina