Hallo meiden, Sinds een paar weekjes weet ik dus dat ik zwanger ben Maaaaaaaar, nu ben ik best een fanatieke roker en probeer echt wel te minder maar als ik in de stress zit, zoals nu! (mijn kat is zaterdag aangereden en krijgt vanmiddag zijn operatie) Rook ik toch echt te veel! Zijn jullie meteen gestopt toen jullie wisten dat jullie zwanger waren? Of gewoon geminderd? Ik heb gewoon wat mentale steun nodig denk ik En natuurlijk wil ik ook het beste voor mijn kleine hummel. Maar ja dat stoppen...is best moeilijk. Liefs van mij
Oh jee, ik denk dat je een hoop reacties kan verwachten op dit topic Maar, om je vraag te beantwoorden: ik ben meteen gestopt toen ik een positieve test in handen had en heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Zelfs nu na de bevalling ben ik nog altijd gestopt en ben er eerlijk gezegd dolblij mee. Tuurlijk was het moeilijk, maar het was het meer dan waard. Dat kleine mensje in je buik is toch veel te belangrijk.
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om te stoppen met roken. 2 jaar geleden heb ik het met moeite 9 maand volgehouden en nu ben ik sinds 2 januari gestopt. Elke dag denk ik nog wel "ik wil een peuk" maar ik weet waar ik het voor doe: een schone leefomgeving voor mijn toekomstige uk! Kan je helaas niet verder helpen, maar probeer een motivatie te vinden, en ook vast te houden! Het is zoveel beter voor je kleine... Succes!
Ik ben gestopt voordat ik uberhaupt aan zwanger worden dacht, maar ik ben wel van het ene op het andere moment gestopt, dus in dat opzicht kan ik je wel een beetje helpen, misschien Minderen werkt voor bijna niemand, dus als je wilt stoppen is de radicale aanpak vaak toch de beste (bij mij ging het nl zo: collega zei: als pakje leeg is, stop ik met roken / ik dacht: goed plan, ik doe mee! En sindsdien rook ik dus niet meer ) Het beste is om het niet te plannen, maar gewoon besluiten NU te stoppen! En vanaf dan elke ochtend opnieuw besluiten dat je die dag niet gaat roken. Dus niet in 1 keer: ik rook nooit meer! Want dat schrikt gek genoeg af. Maar gewoon elke dag opnieuw kiezen voor 1 dag niet roken. Als je dat genoeg dagen achter elkaar doet, ben je voor je het weet ineens bijna 3 jaar rookvrij - Heerlijk!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben nu 1,5 bezig om zwanger te worden maar het wil tot nu toe niet lukken. Vorig jaar ben ik gestopt met roken omdat ik weet dat het er slecht voor is. Ik zou zeggen zodra je weet dat je zwanger bent, gelijk stoppen! Als je het echt wilt is het heel goed te doen.
februari 2009 ben ik gestopt met mijn medicijnen 12 juni was mijn laatste sigaret. oktober 2009 gestopt met de pil ik weet dat het heel moeilijk is om te stoppen daarom wil ik je heel veel succes wensen! en ik hoop dat je snel ervan af bent.
Ik hoop dat het je lukt om snel en helemaal te stoppen met roken, want het is echt heel erg slecht voor je baby. Kijk hier eens, wellicht motiveert het je om vol te houden: Stivoro - Zwangerschap
Hallo meiden, Wat super dat jullie in 1x konden stoppen, dat vind ik echt top! Ik moet het toch maar proberen. @ MvS ik denk dat ik jou methode maar ga proberen haha, dat klinkt wel goed Maar ja iedereen die hier dus rookte weet ook hoe verdomde moeilijk het was/is om te stoppen. Maar echt ontzetten knap van jullie! Allemaal een pluimpje voor jullie @ Tigrou, Bedankt voor de website! Zal meteen even rondsneupen. @ Kaat2000, Vervelend dat je zwangerschap nog niet wil vlotten, lijkt me erg frustrerend afentoe. Maar ik wens je heel veel succes en hoop voor je dat het heel snel mag komen En voorderest iedereen bedankt voor de snelle reacties. Liefs
Toen ik een positieve test in handen had (van mijn oudste dochter) ben ik meteen rigoureus gestopt. Succes!
Hai ik wil je toch sterkte wensen en hou de moed op! Denk aan je kindje z'n gezondheid en die van jouw!
Gewoon stoppen. Het gaat om je kind. Wanneer jij/zij straks geboren is ga je er toch ook niet naast zitten roken? Dan ga je ineens wel buiten staan......dan hoef je dat straks ook niet ineens te gaan doen wanneer je nu doorrookt. Gewoon stoppen. Tis je kind hoor. En ja, ik ben 2x gestopt meteen toen ik een positieve test in handen had. Helaas na mijn dochter weer begonnen 2 jaar erna. Met zoonlief direct gestopt en ik raak die gore dingen nu nooit meer aan! Kom op! Stoppen!
mmm het is zo moeilijk dat roken. Hoop dat het je in 1 keer lukt en als je soms terug valt moet je jezelf niet te zwaar straffen hoor Hoop dat je het volhoudt!!
Toen ik zwanger was van ons 1e kindje ben ik gelijk gestopt met roken, heb geloof ik nog 1 gerookt. Maar sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.
bij de eerste eerst gemindert toen gestopt en toen (bij 12 weken zwangerschap) is mijn plotseling vader overleden en ben ik weer begonnen ik kon er ook echt niet meer zonder op aanraden van de verloskundige rookte ik alleen 's avonds dat mijn man thuiskwam overdag bleef ik eraf maar ik kon het niet laten de verloskundige gaf bij mij duidelijk aan dat ik beter zo nu en dan ('s avonds kon roken) dan veel stress want die had ik toen genoeg bij de tweede ben ik na 6 weken compleet gestopt en heb geen sigaret weer aangeraakt na de pósitieve test ben ik begonnen aftebouwen 2 weken en daarna gestopt. was zo trots op mezelf dat het dit keer wel echt lukte (bij de tweede zwangerschap zijn twee oma's overleden,) zo dom na de bevalling 3a4 weken ben ik weer begonnen te roken ben nu weer aan het afbouwen en proberen om weer te stoppen ik weet dat ik het kan en doe het voor mijn twee kleine kinderen het is gewoon een slecht gewoonte wat ook nog veel geld kost en slecht is voor de gezondheid meiden die nu proberen te stoppen, veel succes en je kunt het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoi, enkel even ter motivatie: de ex van mijn man is destijds ook direct toen ze wist dat ze zwanger was, gestopt, en de moederkoek was alsnog pikzwart toen hun dochter geboren werd... Die heeft dus van alles mee binnen gekregen, de hele zwangerschap toch. Succes met stoppen iig! Probeer vooral te denken aan wat het aan risico's voor je kind kan geven, elke keer als je zin krijgt in een sigaretje. En wat iemand al zegt: beter helemaal stoppen dan minderen: als je mindert, blijf je elke keer toch trek in een sigaret houden, terwijl als je rigoureus stopt, je na een paar weken iig van het fysieke deel van je verslaving af bent...
Dit is dus DE manier! Heel goed! Ik ben na 25 jaar flink roken ook op deze manier in 1 keer gestopt. En nu ook 3,5 jaar niet meer en ben er zooooooo blij mee! Weet je trouwens dat de giftige stoffen uit een sigaret ook op je huid gaat zitten en dat je deze afscheidt via je huid en dat je dat kan overbrengen op de huid van het kindje. En je weet, dat je huid ook dingen opneemt. Oftwel, je kindje krijgt nóg de zooi binnen ook al sta je even buiten te roken en je hem later aanraakt en knuffelt.
We zijn zo'n 3 jaar geleden minder gaan roken thuis deden we het buiten. Pfoee wat n ellende wasdat in de kou in de regen. Dus niet meer sávonds lkkr op de bank. Toen we dat in de reclames ff vlug roken zo beu waren,zijn we per direct gestopt omdat ook de pil de deur uitging!! En het gaat nog steeds goed hoor. Tuurlijk denk je er wel eens aan maar raken er geen 1 meer aan!!