Roken nadat je gestopt bent geweest...

Discussie in 'De lounge' gestart door , 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    *ZUCHT* ik ben sinds een paar weken weer aant roken.....:oops:
    Dom en slecht, ik weet het....mja....mijn nieuwe lief rookt als een ketter en steeds in de weekenden zit ik ertussen....en mis ik het.
    Plus de laatste weken met al die stress (advocatenstrijd ivm alimentatie die mijn ex niet betaald)....liever ff een sigaretje dan dat ik me volvreet (en geloof me, dat doe ik dan!).
    Ik rook er maximaal 3 per dag, maar als ik in de buurt van mijn lief ben gaat er zo een half pakje doorheen..
    Toch baal ik van mezelf hoor, ik ben er nog steeds vierkant tegen!
    Ik rook dan ook niet binnen, ga altijd buiten staan.
    Maar toch jammer...ik was er vanaf september 2003 vanaf! Bijna 4 jaar...
    :( Ben diep teleurgesteld in mezelf.....
    Alyssa weet en ziet het wel....die zegt dan; mag ik ook een sigaretje roken?
    Dan zeg ik meteen; nee meissie, want dat is heel slecht en mama is heel dom dat ze dit doet...kijkt ze me raar aan haha
    Alleen zat ze pas bij de Mac, pakt een patatje en doet alsof ze rookt! :)
    Pas zei ze trouwens; jij mag niet roken!
    Anyway...moraal van dit verhaal ik ben teleurgesteld in mezelf.....
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    oooh wat sonde eigenlijk.

    ik kan niet stoppen,en jij bent zo sterk geweest dat het je was gelukt.
    jammer dat je dan weer begonnen bent.

    sterkte ermee.
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    jammer, probeer weer te stoppen.
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    zonde zeg! 4 jaar is een tijd maar als er iemand in je directe omgeving is die rookt dan is het moeilijk te weerstaan ( denk ik dan ik rook zelf niet)
    Ga je poging wagen om te stoppen ?
     
  5. Niet meer actief

    He balen dat je weer bent begonnen maar je hebt in elk geval een goeie instelling!

    Wil je vriend ook niet minderen of stoppen met roken?
    Of om het jou wat makkelijker te maken niet roken als jij erbij bent.
    Of alleen buiten.

    Tsja, een verslaving is klote! :(
     
  6. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Jammer inderdaad dat je weer begonnen bent na bijna 4 jaar gestopt te zijn.
    Je nieuwe lief helpt dan inderdaad ook niet echt mee als hij ook flink rookt. Het is natuurlijk wel zo dat je merkt dat je kindje er wel mee bezig is, misschien zou je het alleen kunnen doen als zei op bed ligt, of er niet is...? Zodat ze niet ziet dat jij aan het roken bent.
    En niet zo teleurgesteld zijn in jezelf hoor, er zijn ergere dingen in de wereld dat weer begonnen zijn met roken!

    liefs, misspuma
     
  7. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jammer meid..........
    Maar misschien kun je als de stress weer minder is samen met je vriend stoppen?

    Ik ben nu ook ruim 4 jaar gestopt en daar zo blij om!
    Wil nooit meer van mn leven roken en vind het nu echt zo vies....
    Ik mis het ook geen seconde.......
    Anyway daar heb je niks aan...

    Succes en ik hoop dat het je gauw weer lukt om te stoppen.
    Succes ook met de advocatenstrijd :(
     
  8. Niet meer actief

    Thanx ladies!
    Ja ik was ook zo trots op mezelf!
    Mja...ik heb meerdere pogingen gedaan om te stoppen toendertijd maar dat lukte niet.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter en de 1e positieve test zag ben ik METEEN gestopt en heb ze niet meer aangeraakt ook.
    Sinds april heb ik dus een nieuwe vriend (ik ben gescheiden) en die rookt. En veel ook.We hebben de afspraak dat in mijn huis en in die van hem dat we niet binnen roken als Alyssa er bij is. Als ze op bed ligt roken we wel binnen. In mijn huis (waar alyssa altijd woont) word NOOIT binnen gerookt, ook niet als alyssa op bed ligt.
    Ik ben dr nu weer zo verslaafd aan, ik zou alleen kunnen stoppen als ik weer zwanger zou zijn....dus daar maar op wachten ;) *en nee we zijn niet bezig!*
    Mijn vriend kan ik echt niet gaan vragen om minder te roken, ik wist van tevoren dat ie veel rookte en heb dat geaccepteerd. Hij rookt trouwens niet in de auto als ik erbij in zit. Zonder mij rookt ie er wel in. In mijn auto word ivm alyssa weer niet gerookt.
    En niet teleurgesteld in mezelf zijn....hmmmz dat wel....vind mezelf zwak. maar kan er niet mee stoppen nu.....kl*te hoor...4 jaar...... *sip kikt*

    Ik vond het de afgelopen 4 jaar ook smerig...echt dr was niemand zo erg tegen roken en rokers als ik, geloof me en nu rook ik weer hihi :)

    Thanx....ik ga mijn best doen, maar advocaat werkt niet erg mee (traag!)

    ps mijn vriend stopt niet, voor niemand niet. Dat is duidelijk en dat is zijn keuze. Die weet ik van tevoren. Maar ik hou er niet minder om van hem hoor ;) :) :p
     
  9. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik ben 1 januari gestopt en heb van de week weer een sigaretje gerookt.
    Wij hadden gedonder met mijn schoonmoeder en dat hakt er dan goed in bij mij. Dus ik snap best dat je uit stress weer bent gaan roken!
    Ik heb de sigaret helverwegen uitgemaakt, omdat ik het lekker vond.
    Nu maar hopen dat ik het bij die ene kan houden!
    Jij succes meid, je stopt ooit wel weer hoor, als de stress voorbij is ofzo.....
     
  10. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    zonde hoor!

    ik ben ook sinds vorig jaar mei gestopt en ben er zooooo blij mee dat ik echt niet snap dat ik ooit weer zou gaan roken.
    Alleen zeg nooit nooit, want dat nicotinemonstertje gaat misschien slapen in je lichaam maar helemaal verwdijnen zal hij nooit. Hij zal juist in moeilijke tijden weer wakker wordne en dan moet je ook sterk zijn...IK ga echt proberen om nooit meer te roken.

    ( ik ben ook al eens na 3jaar weer gaaan roken)
    Hopelijk ben je snel zwanger en ga je weer lekker fris en gezond stoppen met roken. Succes ;)
     
  11. Niet meer actief

    Zena, Thanx!
    Maar ja, ik ben bang dat het niet alleen de stress was hoor....ik zat er steeds middenin als mijn vriend rookte en begon het te missen....
     
  12. Niet meer actief

    We zijn niet bezig meid ;) We zijn net bij mekaar, dus dat zou wel erg snel zijn haha Ik heb het er nu ff duidelijk bij gezet...
    Ik hoop voor jou dat je sterker zult zijn dan ik......echt....
     
  13. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier nog 1tje :(
    En ook ik schaam me.
    Mijn man rookt helemaal niet....nooit gedaan ook...dus die kan mijn verslaving al helemaal niet begrijpen.
    Ik ben anderhalf jaar gestopt geweest.
    Toen ik zwanger was van Jayden stopte ik.
    Maar, ik heb sinds een aantal weekjes m'n schoonvader in huis :( *snik*
    Na alles wat ik voor hem gedaan had is hij toch zijn huis kwijtgeraakt!
    Hij word in oktober 60 en ik kan hem toch niet zo op straat zetten.
    Afijn...we doen nu een weekje bij ons thuis en dan een weekje naar zijn dochter en dat voor een maandje totdat hij wat anders heeft. (hij mag zich trouwens NIET inschrijven bij ons...hij weet dit ook) Maar (en ik weet dat het geen exuus mag zijn) dat brengt ook de nodige stress met zich mee.
    Dus heb me een keer laten verleiden toen ik met me zussie was wezen stappen. :(
    Ik rook niet thuis...alleen als ik is een gezellig avondje weg ben enzo.
    Ik heb namelijk mijn dochter van 5 een belofte gemaakt dat ik nooit meer zou roken.
    Dit omdat ik mijn sigaret altijd boven haar plaatste.
    Nooit bij stil gedaan dat ik dat deed....totdat ik is ben gaan nadenken.
    Kelsey wou dat ik haar even kwam helpen met een knutsel werkje" ïk kom zo schat...even me sigaretje"
    Mam...kom je ook tekenen? "na m'n sigaretje schat"
    Ik heb gezworen dat NOOIT meer te doen.
    En die belofte is me meer waard dan welke sigaret ook.
    Toch kan ik er niet geheel van afblijven.
    En wanneer niet iedereen ervan afweet zorgt dat er bij mij voor dat ik iig niet veel rook.
    Tja, het is en blijft slecht.
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Kheb ook gerookt en na de bevalling een paar weken later dan ben ik weer gaan roken maar heb me al de hele week voorgenomen dat ik definitef ga stoppen morgen!
    Ik ga het zeker volhouden want wil die rommel niet meer.
    Ik praat nu makkelijk omdat ik nu nog kan roken maar morgen niet meer.....
    Ben benieuwd hoe het me zal vergaan!
    We kunnen wel een Wij gaan stoppen met roken topic aan maken en elkaar helpen door te zetten haha
     
  15. Niet meer actief

    Sterkte met alles meid!
    Stress kan je zeker weer naar je sigaret toedrijven....zeker.

    Ik rook overdag vrij weinig....bij mij begint mijn trek erin pas rond 16:00....dus alle tijd voor Alyssa! ;)
     
  16. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    ah oke :oops:
     
  17. Niet meer actief

    Ik wens je heel veel suc6 en hoop dat het je mag lukken!
    Ik hoef hier niet aan mee te doen, want ik weet (na zoveel pogingen) dat het enige dat mij van roken afhoud een zwangerschap is....en tja...dat zit er voorlopig nie in ;) :)

    Geeft nie meid! Ik zette het er ook niet duidelijk neer ;)
     
  18. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wat jammer meid dat je weer bent begonnen! Maar kan het me wel een beetje voorstellen. Ben er nu 1 1/2 jaar vanaf en ondanks dat ik daar heeeel blij mee ben, ben ik heel bang om weer verkocht te zijn als ik ooit nog weer een trekje neem.
    Heb het vooral als ik in de kroeg ben, of een gezellig avondje met vrienden.
    Kan het me helemaal voorstellen als je nieuwe lief rookt. Maar je bent ooit zo sterk geweest om te stoppen en dat je lukt je echt wel een tweede keer hoor meid, als straks alle "sores" over is misschien?
     
  19. Niet meer actief

    Pas als ik ooit weer zwanger mag zijn, dan zou ik kunnen stoppen....

    In de kroeg zeg je...die verleiding gaat volgend jaar weg ;)
     
  20. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Of jullie kunnen ons komen vergezellen op het "stoppen met roken per 1 juli"-topic (waar eigenlijk niemand gestopt is op 1 juli maar waar we mekaar enorm steunen bij elke poging ;) )

    En Deeltjuh...echt super jammer dat je weer begonnen bent maar...

    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! ;)

    Er komt heus wel weer een dag dat je je weer aan een poging kan wagen en dan gaat het je vast en zeker wel weer lukken :thumup:
     

Deel Deze Pagina