Nou mijn kleine ventje heeft het helemaal ontdekt hoor! De hele dag moet er gerolt worden, op de grond, in de box en dus nu ook in bed. Maar ik vind het dood eng. Z'n nekje was al snel heel sterk, en is alleen maar stabieler en sterker geworden. Maar nu ging ik daarnet bij hem kijken, aangezien hij nog steeds niet sliep en in bed lag te jengelen. En toen ik dus zijn kamertje in kwam lag ie doodstil op zn buikje met zn speentje in zn mond, en hij lag een beetje met zn gezichtje in het matrasje, wel zn neusje vrij maar ik schrok me helemaal dood!! Bleek dus dat hij nog helemaal niet sliep, maar ik vind het toch een eng idee dat hij zo in slaap kan vallen en dat hij misschien geen lucht krijgt. Hoe doen jullie dat? Gewoon vertrouwen dat hij sterk genoeg is (wat ik eigenlijk diep van binnen wel weet, maar ja je weet maar nooit), of doen jullie andere dingen om jullie kindjes niet op zo'n manier in slaap te laten vallen?
Rollen (ook in bed) hoort gewoon bij de normale ontwikkeling van een baby. Daar doe je niets tegen. Als ze kunnen rollen dan zijn ze sterk genoeg om met hun hoofdje te draaien en zullen dus echt niet hulpeloos met hun neusje in het matras belanden. Je kan hem verder ook moeilijk gaan vastbinden.
ik heb daar ook veel moeite mee gehad. onze kleine was met zijn dekentje gewoon niet meer vast te leggen. hij trapte de dekens constant van zich af en kroop naar boven. het enige wat je kunt doen is vertrouwen op je kleine,en ik heb daar bijna 3 nachten over gedaan. als je kleintje zijn nekje goed omhoog kan houden als hij op zijn buikje ligt is er niet veel aan de hand. onze kleine begon altijd moord en brand te gillen als hij niet goed lag of als er iets was. maar ik kan zekers begrijpen dat je het eng vind ,doe ik namelijk ook nog steeds een beetje.
Oh nee? Dat was wel 1 van mijn optie's namelijk, leek me wel lekker makkelijk hem vastbinden in bed. Ach ik maak me zelf waarschijnlijk ook gewoon gek, maar het gaat allemaal al zo snel en ik ben bang dat ie zich dan opeens toch niet zelf kan redden .
gewoon vertrouwen hebben. Ik ben toen wel overgeschakeld op alleen een slaapzak en geen dekentjes meer. komt wel goed hoor..alles went!
Hahah, lach jij maar, maar er zijn echt wel mensen die het doen. Niet vastbinden dan (vroeger overigens wel) maar wel met een veiligheidsspeld onderkant van het slaapzakje vastmaken aan het matrasje. Dat is pas onveilig! Snap wel dat je je druk om maakt, maar dat is echt niet nodig. Je zegt zelf dat je er alle vertrouwen in hebt dat hij sterk genoeg is en zich prima kan redden.
hai, Hier hetzelfde gehad. Ineens lag ze op haar buikje. Het is even wennen en je schrikt er snel van. Juist omdat je bang bent dat ze misschien in het matrasje ligt. Hier ging het allemaal heel goed. Nu vindt ze het helemaal het lekkerst liggen. Ze begint op haar rug en eindigt altijd op haar buikje. Ze kan zo uren slapen. Dus maak je geen zorgen en bij twijfel gewoon een keertje om het hoekje kijken! Succes!
Geen tips, hier een meisje dat wel héél beweeglijk is, kon al min of meer rollen met 2,5 maand, maar ze ligt muisstil in bed. We leggen haar al vanaf de geboorte op haar zij. Als we haar zo neerleggen blijft ze eigenlijk de hele nacht zo liggen
Dat heb je mis! Ik heb mijn zoontje alleen in zijn bedje "vast" in zijn slaapzak! Wil niet op een ochtend denken:"Waarom hoor ik je nog niet?" Om hem daarna ... te zien in zijn ledikant... Ik stop de onderkant onder zijn matrasje en dan kan hij niet draaien
Over vastbinden gesproken: mijn opa zette de slaapzak van mijn moeder vroeger met grote dekenklemmen vast aan het bed werkte wel, maar lijkt me nu niet meer zo'n goed plan. Heb je het wel over zo'n 50 jaar geleden natuurlijk ! Maar even on-topic: mijn manneke gaat ook het hele bed door, maar ik bind hem echt niet vast. Hij doet het alleen maar overdag, dat scheelt, maar dan leg ik hem liever 10x terug, dan dat ie zich 1x vastdraait in zijn slaapzak. En ja, ik vind het ook soms griezelig, maar dat hoort een beetje bij het moeder-zijn denk ik, dat je je eigenlijk altijd wel zorgen maakt over je kleine.... *als alles maar goed gaat....!* Liefs!
ik vond het in eerste instantie ook eng toen ze het voor het eerst deed, maar ik denk maar zo: als ze dit gewoon goed kunnen, kan ze zich ookw eer terugdraaien ofzo als ze het zat is. Beneden op het speelkleed gaat ze tegenwoordig ook wel eens op haar buik liggen met haar hoofdje op het kleed als ze wat moe is, dat gaat goed dus ik vertrouw erop dat het in bed dan ook goed ggaat.