Ronde 35, meer meiden die zolang "bezig zijn"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jorietje, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Hoi Meiden,

    Zijn er hier meer meiden die al heel lang aan het proberen zijn spontaan zwanger te worden van een 2e, 3e of volgend kindje? Met heel lang bedoel ik dan ook echt lang (en niet een half jaar, met alle respect, dat lijkt soms ook lang maar dat is nog niet schokkend lang zeg maar).
    Ik zit zelf nu in ronde 35 en vermoed dat 36 aanstaande is.. En eigenlijk ook al wat langer bezig, maar toen niet echt bijgehouden. Onze eerste kwam na 6x IUI en onze 2e spontaan. Nu hopen we al best lang op een 3e spontaan omdat we niet meer willen gaan dokteren (leeftijd 41 en het feit dat ik al 2 kindjes heb, maakt dat ik het niet nodig vind om nog te gaan dokteren). Het komt spontaan of het komt niet. Ik hou dus ook niet veel bij. Ik temp niet en ik gebruik geen ovutesten e.d. Maar ik herken wel ongeveer de symptomen van de eisprong en rond die tijd proberen manlief en ik wel om het om de dag gezellig te maken, maar ja dat lukt ook niet altijd.

    Maar ik zou wel eens wat (succes)verhalen willen horen en lezen van meiden die ook na lange tijd tóch nog spontaan zwanger zijn geworden. Niet dat dat betekent dat ik dan ook nog wel zwanger zal worden, maar ik ben gewoon benieuwd of er hier meiden zijn die zich herkennen in mij?

    Ik kan overigens geen grens aangeven wanneer wij stoppen, voorlopig niet, maar wellicht als ik een jaar of 43 ben dat het genoeg is, maar voor nu kan en wil ik dat nog niet.

    gr, Joriet
     
  2. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Yep zit in ronde 30 voor 4e kindje wij zijn ook niet van plan om iets met hormonen te doen maar in juni toch een afspraak gemaakt en begin deze maand konden we terecht voor bloedprikken en semen want hoop wel nu achter de oorzaak te kunnen komen geeft mis een beetje rust want ju gaat ju toch wel afvragen waarom het zolang duurd las vrijdag dat het progesteron 27.5 was maar geen idee of dat goed of fout is wacht de volgende afspraak maar af gebruik ook geen ovulatie testen meer en tempen nooit gedaan want zou niet weten wanneer ivm werk en bedrijf thuis
    Sorry nog geen suc6 verhaal maar blijf hoop houden
     
  3. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    @sabrinab1986 thnx voor je reactie. Op zich een "fijne" gedachte dat ik niet de enige ben :rolleyes:
     
  4. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Nee dat zijn er velen hoor ik loop al aardig mee op dit forum en ik besef het pas echt hoelang het duurd als ik zie dat de vrouwen die in de eerste rondes van mij zwanger werden en nu alweer van de volgende maar ik vind het super voor ze en dat snapt mijn omgeving dus niet dat ik zo blij voor een ander kan zijn maar dat komt omdat ik mijn hoop nog niet verloren ben en het is en blijft een wonder hoop voor jou ook dat ju het als nog snel mag meemaken
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  5. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ergens naar het einde van 2018 mocht een 2e welkom zijn, sinds begin 2019 actief bezig. Helaas wat problemen onderweg met langere pauzes (2x 6maand bvb). Ik hou de rondes niet meer bij. Morgen is het onze eerste pick-up!
     
  6. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Hier ronde 25 voor een mogelijke 3e. Onze 1e spontaan,wel lang geprobeerd (4,5 jr) en onze 2e via ivf(na 3,5 jr )

    Herken jouw verhaal wel, wij weten ook nog niet of we per se de mmm weer in willen.
    Momenteel zijn we aan t verbouwen dus maken we ons er niet druk om maar t is ieder maand toch een soort van jammer..
     
  7. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Ronde 25 is ook al weer een hele tijd zeg!

    Nou wij gaan zeker niet de mmm meer in, dat hebben we afgesproken toen we voor een 3e gingen en ik heb daar vrede mee. Ik heb 2 gezonde kinderen, een 3e zou heel erg leuk zijn, maar er nog voor dokteren, nee toch niet. Misschien als onze 2e ook via de mmm was ontstaan dat ik er wel over na zou denken voor de 3e, maar wij weten dat het spontaan ook kan/kon..
     
    Lottel vindt dit leuk.
  8. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Breek even in geeft mij gewoon hoop heb zelf momenten dat ik na ronde 30 denk dat het onmogelijk is
     
    Lottel vindt dit leuk.
  9. TempusFugit

    TempusFugit Actief lid

    16 sep 2017
    138
    298
    63
    Vrouw
    3,5 jaar ongeveer. En zoooo moedeloos van deze voortslepende ellende van hopen en dan toch weer niks.
     
  10. TempusFugit

    TempusFugit Actief lid

    16 sep 2017
    138
    298
    63
    Vrouw
    Oh trouwens! Succesverhaal ofc.

    Voor ons zoontje hebben we 5 jaar geprobeerd.. alle behandelingen denkbaar. Uiteindelijk onvruchtbaar verklaard. Een kindje biologisch van ons beiden zou er niet komen.

    Twee jaar later stond ik met een positieve test in handen.. spontaan!
     
    sabrinab1986, Zuri en Jorietje vinden dit leuk.
  11. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Dat is echt een wonder! Wat bijzonder!
     
  12. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Ja ik geloof er ook niet meer in, maar ik hou hoop!
     
    sabrinab1986 vindt dit leuk.
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
     
    Jorietje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina