Rood haar blijvend

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lucy85, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucy85

    Lucy85 Lid

    22 jan 2021
    56
    50
    18
    Goedeavond dames,

    Toen onze dochter 2,5 jaar geleden ter wereld kwam waren mijn man en ik natuurlijk super blij!
    Maar als prachtige verrassing had onze dochter koper rood haar. Mijn man en ik hadden dit niet echt verwacht. Mijn man heeft alleen een rode baard. Verder zit er bij ons beiden ook geen rood haar in de familie.

    Nu is ze 2,5 jaar en heeft ze nog steeds die mooie kleur haar. We hopen ook dat het blijvend is <3

    Weten jullie ook per welke leeftijd de haarkleur blijvend is? Ik heb ook meerdere keren gehoord van dames waar de roodharige kindjes dit hadden tot ze 3 a 4 jaar waren. Daarna werd het een andere kleur.

    Onze dochter heeft verder wel een hele lichte huid, rode wimpers en rode wenkbrauwen.

    Hoe is jullie ervaring met deze mooie haarkleur van jullie kinderen? Is het gebleven of weg gegaan?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Durf geen antwoord te geven.
    De man van mijn beste vriendin was vroeger spierwit blond tot een jaar of 7, werd toen steeds donkerder en heeft nu heel donkerbruin haar.
    Mijn zoon werd met pikzwart haar geboren. Dat werd na een maand of 3 koper / kastanje rood. Daarna tot een maand of 6 echt oranje (als in bassie van adriaan rood) en is nu middenblond. In de zomer wat lichter nu in de winter wat donkerder blond.
     
  3. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Zelf met licht haar geboren wat steeds roder werd. Wenkbrauwen ook rood rozig. En blauwe ogen. Lichte huid met veel sproetjes.

    In de loop van jaren wel lichter geworden.

    Dochtertje werd geboren met rozig haar maar is inmiddels hartstikke blond. Maar zij heeft altijd blonde wenkbrauwen gehad.

    Heel mooi rood haar alleen veel last van de zon. Hopelijk valt dat mee bij je dochtertje.
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Mijn oudste was als baby knalrood. Dat werd al snel blond. Hij is nu 14 en nog steeds blond, maar wel met een zweem van rossig. Heeft ook de huid van een roodharige: licht, sproeten, lichtblauwe ogen en hij verbrandt snel.
     
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste was rood bij de geboorte, echt roodrood zeg maar. Rode wimpers en wenkbrauwen, maar ook lichte huid en sproeten. Er werd toen tegen ons gezegd dat als wenkbrauwen en wimpers rood zijn het waarschijnlijk blijvend is, maar ik lees hierboven dat dat dus niet altijd het geval is.... maar nu 9 is ze nog altijd een roodharig sproetenkopje dus denk dat het wel zo blijft! Heel mooi maar in de zomer blijven we haar insmeren tegen de zon, ze verbrand waar je bij staat bij wijze van...;)
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.333
    113
    Zelf ben ik met donkere haartjes geboren. Werd daarna spierwit en in m'n kindertijd steeds iets donkerder. Nu gewoon bruin haar.

    Ik heb 2 zoons 1 is blond maar word al wat donkerder en de ander is echt rossig geboren, terwijl wij allebei ook geen rood haar hebben. Dus ben benieuwd denk dat hij in de zomer iets blonde gaat worden en daarna kastanjebruin ofzo maar gaan het zien.

    Je kan er toch niets aan doen.
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Voor rood haar heb je 2x het gen voor blond én 2x het gen voor rood nodig. Het kan dus heel goed latent in de familie voorkomen omdat het steeds met "bruin gen" gecombineerd wordt wat dan dominant is.
     
  8. Lucy85

    Lucy85 Lid

    22 jan 2021
    56
    50
    18
    We smeren de kindjes altijd in met factor 50. Denk dat onze dochter wel het gevoeligste is qua huid.

    Ze heeft alleen de sproeten niet. Maar misschien komen die nog?
    Ze heeft ook blauwe ogen
     
  9. Lucy85

    Lucy85 Lid

    22 jan 2021
    56
    50
    18
    Ja, het gen zal er toch ergens in moeten zitten . Mijn man heeft wel een rode baard en allemaal sproeten (behalve in zijn gezicht).
    Verder zijn we beiden blond en lichte huid.

    Onze zoon heeft ook blond haar. Maar misschien krijgt hij wel net als zijn vader een rode baard later.
     
  10. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Prachtig rood haar. Hier dochter geboren met een prachtige rode gloed. Opmerking van kraamvisite je kunt het altijd nog verven:-/ .

    Ze is nu 3, nog steeds rozig/ rood ook rode wimpers en wenkbrauwen. Geen sproeten wel donkerblauw ogen. We gebruiken in de zomer kleding met een hoge zonnefilter, anders verband ze.
     
  11. Lucy85

    Lucy85 Lid

    22 jan 2021
    56
    50
    18
    Hier gelukkig geen negatieve reacties op haar haarkleur. Ze vinden het allemaal prachtig ☺️.

    Maar wel sneu dat ze dat zeiden. Dat doe je toch niet.
     
  12. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Helaas hier ook veel meegemaakt al met opmerkingen.

    Toen ik geboren was was het helemaal erg. Vader heeft of had zwart haar en moeder blond. Huisarts had de bevalling gedaan en was een bekende in de familie. Die nam mij moeder mee naar de wieg en vroeg of ik echt wel van mijn vader was... feest was helemaal compleet toen mijn oom binnen stapte met rood haar.

    Maar toen was nog niet zo bekend hoe het zat met de genenpoel. Huisarts heeft wel excuus aangeboden maar blijft leuk verhaal
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Haha, dat was bij ons ook zo. Mijn man en ik zijn gewoon donkerblond. De man van mijn zusje is wel roodharig. Dus wij hadden haar altijd een beetje geplaagd met haar toekomstige rode kinderen. En toen kreeg ik als een eerste een kind...... met een knalrood koppie.
    De grappen waren niet van de lucht, die arme zwager van me had het zwaar te verduren en ik ook natuurlijk.
     
    suus1983, Lucy85 en amy2015 vinden dit leuk.
  14. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Haha.
     
  15. Lucy85

    Lucy85 Lid

    22 jan 2021
    56
    50
    18
    Ja, je ziet mensen soms wel denken van klopt dit wel?

    Maar ik heb ook wel eens een verhaal gelezen van een stel, waar de 1 donkere huid had en de andere blank, die een tweeling kregen. Meestal krijg je dan een gemixte huidskleur. Maar die tweeling was dus ook 1 donker en de andere blank. Moesten ook altijd uitleggen dat ze familie waren.
    Maar dat is natuurlijk weer een ander uiterste.
     
  16. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Ik heb een dochter met bruinrood haar. Heel donker rood dus, is zeldzaam begreep ik ( van nature dan). Mijn man heeft donkerbruin haar en een baard met wat rood erin.

    Mijn andere kinderen zijn blond met zwartbruine ogen. De donkerrode heeft grijze ogen.
     
  17. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    905
    1.427
    93
    Vrouw
    Genen zijn raar:p

    Ik ken een gezin met 8 kinderen, vader is blond, moeder heeft donkerbruin haar.
    In de verdere familie ook geen rood haar.
    En tadaaa, 7 van de 8 kinderen hebben rood haar. En eentje donkerbruin ;)
    Het moet dus wel ergens in de genen, maar waar het nou precies vandaan komt, weet niemand. Zo apart.

    Ik denk dat het moeilijk te zeggen valt of jullie dochter rood blijft.
    Maar als haar wenkbrauwen, wimpers e.d. ook rood zijn, zou ik haar toch iets meer kans geven :)
     
  18. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    oh wat erg! Hier ook een zoontje met rossig haar. Het valt me ook op dat heel veel mensen het benoemen. Ze zeggen er niks over, maar zeggen: oh hij is rossig/rood. Dan denk ik: ik zeg toch ook niet dat jouw kindje blond of bruin haar heeft. Ik vind het wel leuk, als ze erachter zeggen dat ze dat zo mooi vinden. Maar als ze dat niet willen zeggen moeten ze gewoon hun mond houden.
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.806
    14.145
    113
    Hier begonnen we met tegen gitzwart haar, volle bos en krullend.

    inmiddels is ze asblond, net als ik tegenwoordig. Vroeger had ik platina blond van mezelf, echt tegen t wit aan.

    Mn man heeft zwart haar, verbrand super snel. Ik dus blond lichte huid en verbrand zelden. Dochter heeft van zichzelf een tintje gek genoeg, dat hebben we beiden niet echt. Maar verbrand ook niet (al zijn we ook preventief op de factor 50). Ik kom na 2 weken spanje overigens ook niet verder dan een "gloed" echt bruin wordt ik ook niet.
     
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Mijn moeder had als kind rood haar. Maar tegen de tijd dat ze volwassen was, was het donkerbruin geworden.
     

Deel Deze Pagina