inslapen met speen slecht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 8 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Ik heb geloof ik wel eens gehoord dat inslapen met een speentje niet goed zou zijn...waarom weet ik niet meer, maar kan iemand me vertellen of dat inderdaad zo is of kun je je baby gerust een speentje geven om mee in te slapen of is het bijvoorbeeld beter om het speentje later uit het mondje te halen?

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vraag me niet precies waarom, maar het is inderdaad beter om later als je kindje goed slaapt het speentje uit het mondje te halen.

Ik controleer het bij Rick ook altijd, zeker voor het ingaan van de nacht. Heeft hij 'm nog in zijn mond, dan haal ik hem eruit en leg hem op het hoofdeind, heeft hij 'm al uitgespuugd, dan moet ik hem meestal onder zijn bolletje vandaan halen. Het neerleggen op het hoofdeind, doe ik voor het geval hij 's nachts wakker wordt en zijn speen nodig heeft, dan hoef ik met mijn slaperige kop niet zo te zoeken..... ;)

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ze slapen met hun mond open als ze inslapen met de speen heb ik eens gelezen.

4. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik las juist laatst ergens dat het slapen met speen juist wiegendood kan voorkomen. aleen als hij eruit valt eruit laten tot ze huilen om het er weer in te doen

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Sluit ik me bij aan!

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ook .. heb ik nl ook wel is gehoord

7. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Zou het van 2 kanten kunnen bekijken. Inderdaad is het ter preventie van wiegendood goed om ze in te laten slapen met speen omdat dit rustgevend voor je kindje kan zijn. Aan de andere kant is het beter dat ze leren slapen met een gesloten mondje en ademhalen via de neus. Mijn dochter laat hem er als ze vast slaapt uit glijden an vaak probeer ik dan het mondje wat dicht te doen of doet ze dit zelf automatisch. Hoop dat je hier wat mee kunt, is ook wat ik gelezen heb in diverse boeken.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb ooit ergens gelezen dat het idd goed is als ze met een speentje inslapen, zo leert je kindje door de neus te ademen als het mondje verstopt zit, om wat voor reden dan ook. En dus voorkom je er wiegendood mee.

Met de mond dicht slapen is goed omdat dan de ingeademde lucht door de neus moet, waardoor het door de trilharen in de neus goed gezuiverd wordt. Valt ook iets voor te zeggen.

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Pff, volgens mij maakt het beiden niet zoveel uit hoor, wel of niet. Gewoon lekker doen waar je kindje behoefte aan heeft zou ik zeggen. Er is niemand van 16 die nog met een speen slaapt duss.... :)

10. sim

sim Niet meer actief

dit heb ik gelezen in het difraxboekje :D dus dat klopt wel..

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Idd slapen met speen in de mond is idd goed.
    Steven heeft z'n duim, als ik zie dat z'n mondje openstaat, druk ik hem even dicht ;)
    Maar ik laat hem lekker duimen, hij zal het vanzelf wel een keer laten.

12. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Lucas slaapt altijd in met een speen. Maar voordat hij echt goed in dromen land is dan heeft hij hem zelf al uit z'n mond gespuugd. Daardoor slaapt hij nog altijd netjes met z'n mondje dicht ondanks de verkoudheid. Hij heeft zijn speentje alleen even nodig om rustig te worden...

Deel Deze Pagina