Rookvlees eten tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nina Sanders, 9 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ok shoot me maar sinds wanneer mag dit dan niet meer?! o_O Net zwangerhap gedownload maar daar staat dat rookvlees deels rauw is en dat je dit niet mag.

    1) voor zover ik weet is dit gerookt. Volgens mij zijn gerookte vlees- en vis niet rauw. Gedroogd daarentegen deels wel? Nu ga ik twijfelen (daarom mag je ook geen bresaola). Of gaat het er niet om of het rauw is of niet (want dat zijn rookvlees en gerookte zalm niet) paar puur doordat het langzaam op een lage temperatuur gegaard wordt? Dan is het niet rauw meer, maar te langzaam en te 'koud' gegaard?
    Maar rookvlees is toch niet ráuw? Dat staat wel op de app.

    2) nog nooit gehoord dat je dit niet mag. Ik eet dit ook echt heel veel. Gister nog een heel pakje van 100 gram gesnackt.

    3) stel dat het idd echt niet mag, dan heb ik dit dus al wel erg vaak gegeten (Ja, vaak als alternatief voor andere vleeswaren). Hoe erg is dat dan?

    Jeetje, wat mag je nog wel joh?
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.441
    4.872
    113
    Vrouw
    Vraag me af hoe erg het is? Ik at het ook heel veel tijdens mn zwangerschappen, toen mocht het nog wel. Ik heb toch echt 2 gezonde kinderen! Ze slaan er een beetje in door, nog even en we zitten 9 maanden op water en brood!:p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Echt he. Van enkel kipfilet word ik ook niet zo blij. Tonijn eet ik af en toe (niet te vaak) ook gewoon een blikje. 2 jaar geleden mocht dat ook gewoon. Gebruik je gezonde verstand denk ik dan. Maar die rookvlees is echt nieuw voor mij.. lees er dus ook verschillende dingen over..
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Ik had mijn tanden al in een metworst gezet toen ik het opzocht: ik dacht als het buiten de koelkast bewaard wordt zal het wel veilig zijn.

    Nou nee grrrr.

    Rookvlees is ook onvoldoende verhit helaas.

    Merk wel dat ik bij de eerste zwangerschap de hele lijst zowat uit mijn hoofd kende en nu eerst eet en dan denk: mocht dat wel???
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Oh echt? Heb het ook een paar keer gegeten in deze zwangerschap. Zelfs salami/cervelaat schijnt niet meer te mogen en las een tijd geleden dat verse haring ook niet meer goed zou zijn.

    Over 5 jaar leeft elke zwangere op water en brood:p
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Met een zuurstof tank, want de lucht is het zo giftig als het eten hahaha
     
    G89 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nouja, heb er iig heerlijk van genoten, niks meer aan te doen. Kan het schade aangericht hebben? Meerdere malen een heel pakje in 1 keer? (Ong 100 gram is dat).
    Vind het juist zo heerlijk om mee te lunchen. Pakje rookvlees. Eitjes erop, avocado erbij.. walnoten en lekkere toast. Ik heb een enorm lage bloeddruk dus die zouten peppen me wel op.
     
  8. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik wist dit inderdaad ook nog van mijn vorige zwangerschap dat dit niet mocht, ik denk altijd maar het zal niet voor niks zijn dat ze zeggen dat het niet mag, en wat zijn die negen maanden dat het even niet mag

    Al blijft het moeilijk, want runderrookvlees en mozzarella voelt echt als een enoooooorme craving die ik heb op het moment
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Mozzarella in Nederland mag je gewoon eten :)
     
    Mies97 vindt dit leuk.
  10. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Echt? Ik las laatst dat dit viel onder kaas van rauwe melk, maar dit is dan niet zo? :D:D
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland, net zo veilig als een bakje kwark! :) Kijk maar bij het Voedingscentrum
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Niks, anders zou ik de wijn en biefstuk etc ook niet laten staan, maar ik bedoel meer dat ik het heb gegeten met regelmaat terwijl ik het niet wist..
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Idd. Wel uitkijken als je verse haalt bij de kaasboer. Dat zou ik niet doen. In de supermarkt zeker. Altijd ff verpakking checken. Zo is de parmezaanse kaas (flakes) in een voorverpakte Italiaanse salade (AH) ook gemaakt van rauwe melk...
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Slecht zeg, want op de site staat geen rauwe melk, op het etiket wel.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.896
    15.338
    113
    Geen rookvlees?
    Ik was in m’n tweede zwangerschap verslaafd aan rookvlees-met-ei:o:
     
    Melief en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Droge kaas kan gewoon hoor dus ook parmezaanse. Ik zou die app meteen van je telefoon gooien. Niet roken en drinken en je bent al een heel eind.
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tja, weet je wat ik echt mis in het voedingsadvies van zwangere vrouwen?

    Wat GOED is voor de ontwikkeling van je baby. Niet alleen foliumzuur maar een goede zwanger multi, extra omega 3.

    En voorlichting over fast food, nergens hebben we het over die troep terwijl het alles behalve geschikt is een lijf te voeden, laat staan een zwanger lijf. Nee we gaan mieren over kaneel, rookvlees etc.

    Sigaretten, alcohol en rauwe producten uit de super zou ik nooit doen. De rest, gewoon een volwaardig voedingspatroon.
     
    Annedore, Pechvogol, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik.dus.ook. :o:
    En avocado erbij
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    T is Zwangerhap van het Voedingscentrum
     
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren nog runderrookvlees meegenomen uit de supermarkt, nog niet van gegeten overigens. Zucht.
     

Deel Deze Pagina