Ruggenprik werkte niet, bij 2e bevalling wel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beausecret, 12 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste bevalling werkte de ruggenprik 'slechts' 2 uur, daarna kwam de pijn in alle hevigheid terug en nog erger (baby draaide in stuit en met hand bij hoofd). Kan daardoor zijn gekomen, of werkte de ruggenprik gewoon niet zo.

    Ik weet dat iedere bevalling anders verloopt en niet te voorspellen is, maar vind het interessant om ervaringsverhalen te lezen. Dus: werkte de ruggenprik bij jou? En was er verschil in 1e en 2e bevalling?
     
  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb geen ervaring in twee keer een ruggenprik, maar wel in met en zonder pijnmedicatie bevallen.
    Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad (die gewoon werkte) en kon me niet voorstellen dat ik zonder zou kunnen bevallen. Bij de tweede heb ik enkele gesprekken met een doula gehad om met meer zelfvertrouwen de bevalling in te gaan. En met succes! De tweede geen pijnmedicatie nodig gehad, ondanks sterrenkijkertje. Ik heb echt in die bevallingsbubbel gezeten waardoor ik de pijn aan kon. Wat bij mij ook echt het verschil heeft gemaakt is het bad. Ik kan het iedereen aanraden om te proberen.
    Twee verschillende bevallingen hebben kan dus zeker.
     
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Oh wauw, wat het dan al niet kan doen he, voorbereiding en inderdaad zelfvertrouwen. Heb je ademhalings/ontspanningsoefeningen gehad ter voorbereiding? En ben je thuis bevallen de 2e keer? Klinkt heel goed, zoveel vertrouwen in je lijf.
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland