Rugpijn na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door KimBenjamin, 30 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimBenjamin

    KimBenjamin Nieuw lid

    30 apr 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedendag allemaal :)

    Ik ben nieuw op dit forum dus ik ben even aan het puzzelen hoe alles werkt. Ik heb een vraagje voor de moeders.

    Ik ben 8 weken geleden bevallen van mijn prachtige zoontje. Alles gaat goed met hem en mij :thumup: Alleen heb ik ontzettend last van mijn rug sinds de bevalling..
    Ik had de eerste weken ontzettend veel pijn in mijn stuitje. Zo erg dat ik hier ook bijna niet op kon zitten. Dat is gelukkig weer weggetrokken alleen de rugpijn lijkt te verergeren en niet minder te worden..

    Komt iemand dit bekend voor? Heeft iemand tips of ervaringen hiermee? Ik hoor het graag! ;)

    Lieve groetjes
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ik na de tweede zwangerschap. Ik ben naar de bekkenfysio gegaan en die heeft het met therapie weggekregen. Dat is echt een aanrader! Hoe gaat het nu?
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Ik heb na iedere zwangerschap fysio nodig gehad ivm pijnklachten bekken en rug. Slappe spieren, nog verslapt bindweefsel, maakt dat alles meer kan bewegen dan bedoeling is en zeer makkelijk uit balans gaat, verkeerd wordt belast en overbelast kan worden.

    Geduld, oefeningen en spierkracht (van vooral buikspieren vaak, maar ook de bekkenbodem) opbouwen hebben me ook iedere keer weer pijnvrij gemaakt.

    Veel sterkte!
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik heb wel in een aantal draadjes gelezen dat t stuitje verschoven was door de bevalling. Allicht bij jou ook het geval?

    Hier hadden we een heftige start met de kleine man (lees mama matras vanwege zware reflux en krampen vanaf geboorte) en dat heeft me een paar keer mn rug gekost.

    Liep eigenlijk prima, had veel ellende verwacht na de eerste maar ging super goed. Wel voorzichtig en niet te vaak de trap bijv. of onnodig dingen tillen.

    Paar weken na de bevalling zette ik de stofzuiger weg en hoppa schoot er in...Echt weeën leken nog vriendelijker...Het van een stoel opstaan, en dan het stukje waarbij je je rug recht, het ging niet.

    Fysio gebeld, kon die dag nog terecht gelukkig. Rugspieren overbelast, SI issues. Komt omdat je dingen doet die je lijf niet gewend is (veel met de kleine sjouwen) terwijl je buikspieren, het spiercorset buik, rug maar ook bekken eigenlijk gewoon nog niet fit is.

    Nu ongesteld en mn rug is weer aan t emmeren, nog niet doorheen gegaan maar dat voelt als een zwaard van damocles.
     

Deel Deze Pagina