rugpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dinky, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    sinds een dag of 5 heb ik steeds een heel moe en vervelend gevoel in mijn rug. Het voelt als een soort zeurende spierpijn en als ik en dag heb gewerkt dan weet ik niet hoe ik op een stoel/bank moet zitten (kussentje in de rug) en zelfs als ik op bed lig blijft het erg vervelend voelen. Het zit tussen mn onderrug tot ongeveer halverwege naar boven en straalt uit naar beide zijkanten. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zou het met de zwangerschap te maken hebben? Ik heb niks bijzonders gedaan deze week, behalve dan dat ik weer voor de klas sta/zit, maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met die rugpijn te maken kan hebben.
     
  2. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb hier al een paar weken last van. Het is gelukkig deze week wat minder.
    Ik heb geen idee helaas wat het betekent, ik denk wel dat het te maken heeft met de zwangerschap.

    Ik lees nog even mee, hopelijk weet iemand wat het is.....
     
  3. serden

    serden Actief lid

    31 mei 2007
    233
    0
    0
    ik heb dit sinds vandaag ook..midden in mn rug (onderin) en straalt uit naar de linkerkant..maar ik ben pas 5.5 week zwanger..en toch een beetje onzeker ook..
     
  4. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ha meis,

    Om uit te sluiten of het met de zwangerschap te maken heeft zal ik als ik jou was even de HA bellen. Mocht je binnenkort een afspraak bij de VK hebben kan je het ook natuurlijk even bij haar voorleggen.

    Als het wel met de zwangerschap te maken heeft zal je namelijk worden doorgestuurd naar een fysio/mensendieck enz. deze zal kijken naar je houding en tips en oefeningen meegeven die erggggggg handig zijn ;) en waardoor de pijn minder is (of zelfs weggaat)

    succes ermee!
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb sinds mijn 15de regelmatig last van mijn rug.
    Maar sinds ik 18 weken zwanger ben, heb ik er elke dag last van! Ik sta dan ook onder behandeling van de fysio.

    Tijdens de zwangerschap worden de banden die je spieren in je rug vasthouden wat losser...zodat je kindje er straks makkelijker uit kan. Hier kan je dus last van krijgen
     
  6. AsenA

    AsenA Lid

    13 jun 2008
    40
    0
    0
    ooooowh dit heb ik ook.... dit is zeer pijnlijk... je kan echt huilen van de pijn. ik ga ook naar de mensendieck. zij heft mij goster geadviseerd om niet te gaan werken. Dat ik mijn rust moet nemen, en dat het heel riskant is voor mijn zwangerschap :(
     
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Goed masseren hoor, of een fysio, ik verga soms ook van de pijn in me rug, NIET geinig!
     
  8. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Heel vervelend. Ik had toen wel baat bij de ostheopaat. Hij heeft me een paar keer behandeld. Op het einde werd het erger en ben ik 8 weken voor de uitgerekende datum halve dagen gaan werken (kon echt niet 8 uur op een stoel zitten!). Hopelijk trekt het weer een beetje bij voor je, sterkte!
     

Deel Deze Pagina