Bekken te smal

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kari, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

    Hopelijk tref ik iemand die hetzelfde probleem heeft als ik...

    Vanmorgen was ik bij de gynaecoloog vanwege een pijnlijk bekken. Ik wilde het laten checken, omdat ik na 23 jaar weer last heb van een scheurtje in mijn zitbotje. (ongelukje met turnen 23 jaar geleden) Ik wilde zeker weten dat dit straks de bevalling niet in de weg zal staan. De gyn heeft mijn bekken (inwendig) onderzocht, en nu blijkt mijn uitgang heel smal te zijn. Kon door het ongelukje komen, maar is niet zeker. Ik heb een medische indicatie gekregen om te bevallen in het ziekenhuis. Een 10 ponder wordt lastig baren, zei hij, als mijn kleintje wat lichter is, heb ik sowieso "hulp" nodig (tang, pomp?) We moeten nu sowieso wachten tot het moment dat mijn kleintje in gaat dalen, lukt dat niet, dan zal het misschien op de andere manier worden.

    Mijn vraag is, zijn er dames die dit ook van te voren wisten, en toch een probleemloze, natuurlijke bevalling hebben gehad? Ik zie al erg tegen de bevalling op, maar nu helemaal natuurlijk! Verhalen zijn welkom!

    Alvast bedankt,

    Kari
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Het is bij mij niet vastgesteld, dus ik zou het niet weten.

    Je kunt met deze gegevens wellicht vragen of ze groei-echo's willen doen vanaf 34 weken. Zodra de kleine dan jouw maximale gewicht heeft bereikt kunnen ze je inleiden.

    Sterkte.

    Gr. Danielle
     
  3. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hey,

    Sorry voor de late reactie maar ik lees je berichtje nu pas.
    Bij mij is er ook een te smal bekken vastgesteld. Het kindje kon niet van zichzelf indalen maar wou dit wel, dit duwen naar onderen deed enorm veel pijn. Eerst is er een fototje van gemaakt in het ziekenhuis en daar bleek dus dat het de uitgang was die het onmogelijk maakt om een gewone bevalling te ondergaan. Daarom zal ik op dinsdag 14 augustus een keizersnede krijgen.
     
  4. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hey Sarake, bedankt voor je reactie! Mag ik weten bij hoeveel weken je erachter kwam dat ze niet goed indaalde, en hebben ze aan de hand daarvan besloten een keizersnede te doen? Waarschijnlijk gaan ze bij mij ook op dat indalen af, maar vanaf hoeveel weken kun je daar achter komen dan?

    Kari
     
  5. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hey,

    Ze kunnen indalen tot in de laatste weken. Maar sinds een week of 36 houden ze het maar echt in het oog bij mij. En omdat ze met 38 weken nog altijd veel te hoog zat kwamen ze tot de conclusie dat ze dus niet kon indalen. Maar in principe kunnen baby's zelfs nog tijdens de bevalling indalen.
    Daarom hebben ze dus een fototje van men bekken laten maken met 38 weken zodat ze zeker zijn dat het aan mijn bekken ligt dat ze niet kan indalen en dus niet gewoon omdat ze geen zin heeft om in te dalen! :)
     

Deel Deze Pagina