Rugzak groep 1

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beebje082011, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Mijn oudste gaat binnenkort naar groep 1. Nu wil ik voor hem, nu hij naar de 'grote school' gaat een leuke nieuwe rugzak halen.
    Liefst niets met een of ander figuur erop maar gewoon een leuke kleur of dessin.

    Welke hebben jullie voor je kind? :)
    Weet niet zo goed waar te kijken... of als ik online kijk, welke inhoud precies genoeg is voor zo'n kleutertje.
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Kan je niet helpen. :p
    Aiden heeft gewoon een Cars rugzak en Finley gaat straks naar de Peuterspeelzaal met een Angry Birdsrugzakje.
    Daar houd jij dus niet van, hahaha.

    Aidens vriendje heeft overigens een rugzakje in de vorm van een koeienhoofd. Vind ik op zich ook wel grappig. In de snuit van die koe zit een rits.

    Als Aiden en Finley ouder zijn, krijgen ze sowieso een grotere rugzak. (ze hebben nu nog formaat peuter/kleuter). En dan ga ik over naar een leuk stoer motiefje. Zonder een superheld/tekenfilmding of iets erop.
     
  3. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hebben er eentje van Simply Colors voor haar geboorte gekregen met haar naam erop. Die wil ze graag mee.
     
  4. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Onze dochter gaat na de vakantie ook naar de basisschool. We hebben haar zelf laten kiezen. Ze had nog een tas die ze graag wilde gebruiken, ze wilde dus niets nieuws. Later zag ze een tas met een vliegtuig (ze kent de film planes niet) en wilde ze die graag hebben. De broodtrommels heeft ze ook zelf gekozen, ook 1 met vliegtuigen. Lekker zelf laten kiezen, ze zijn er zo blij mij. Ik moest ook mezelf dwingen om niet sturen.
     
  5. jayenriv

    jayenriv Niet meer actief

    Hier ook zelf laten kiezen. We hebben nu cars, planes, Mickey mouse, Spider-Man en minions. Broodtrommels ook zelf door de jongens gekozen (zelfs de kleinste van 2 heeft alles zelf gekozen) minions, cars en the Avengers.
     
  6. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Hier heeft de jongste een lichtgrijze rugzak met donkergrijze sterren en rode stiksels, ritsen en hengsels.
    Gewoon van de HEMA
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hier mogen ze ook zelf kiezen, net als broodtrommel en beker. Ik ben niet van kleding met figuren maar voor een tas vind ik het wel prima. De oudste heeft een tas met Hello Kitty, en de jongste voor de psz een tas met Dora.
     
  8. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vaude heeft hele goede en simpelen kinderrugzakken. Ons zoontje heeft een knal groene. Erg leuk en geen figuurtjes.
     
  9. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Als je aan ons schrijft een tas in een leuke kleur. Vraag je zoon welke kleur hij mooi vind, kunnen wij niet vertellen. :) Goed voor het zelfvertrouwen van een kind om zelf een keus te mogen maken en er vervolgens supertrots op te zijn.
    Ik vind bijv kleding met prints ook niet de mooiste (soms beter gezegd spuuglelijk), maar dingen als pyjama's, ondergoed, tassen, bekers, posters enz wil ik mijn dochter wel ergens de ruimte in geven om haar eigen smaak te mogen ontwikkelen, ipv die van mij op te leggen of dat het per se iets 'hips' moet zijn.

    Beetje sturing geven en grenzen kan natuurlijk wel, maar als ik dochter zie in haar lievelingspyjama van de jongensafdeling met scooters erop, vind ik dat alleen maar leuk en aandoenlijk om te zien hoe blij ze daar mee is. Als tas heeft ze trouwens een uiltje uitgekozen, formaat peutertas.
     
  10. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Maar dat ligt er toch maar net aan in welke winkel je laat "kiezen"? :) Je kunt toch ook winkels ingaan waar je de spullen zelf nog enigzins leuk vindt, en daar laten kiezen? Ik denk dat anders elk kind wel een bekend figuur zal uitzoeken, maar dat noem ik niet "smaak ontwikkelen" en vind ik zelf ook niet zo als het gaat om de kleding van m'n kind.

    Met kleuren en dessins wel, dat vind ik dan ook prima. Vandaar dat mijn vraag dan ook was waar ze een leuke variëteit aan tassen in kleutermaat hebben, verder mag hij van mij zeker kiezen hoor.
     
  11. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83

    Is dat een klein rugzakje, geschikt voor kleuters? :)
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

  13. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik vind de tassen van Blafre mooi! Zoon heeft een skip hop rugzak, ook mooi vind ik.
     
  14. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Ja, hij is zelf ook net 4!
     
  15. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
  16. XmoniqueX

    XmoniqueX Bekend lid

    1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn zoontje heeft de krokodillen tas van Sammies (samsonite). Heeft hij al 3 jaar, maar ziet er uit als nieuw. Deze krijgt hij dus ook mee naar school.
    Hiervoor hadden we een goedkope rugzak van cars. Deze was echt binnen 2 maanden kapot! Hier komen die er dus niet meer in.
     
  17. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ik was wat aan het zoeken naar kinderrugzakjes; zoontje vond deze van Kipling helemaal geweldig en het moest en zou de kleur rood zijn.
    Nu vind ik dat helemaal prima maar vinden jullie dat in deze kleur niet een beetje meisjesachtig?
    Ik zie voor jongens meestal alleen "stoere" figuren en kleuren enzo... niet dat het voor mij wat uitmaakt maar hij heeft ook een wat langer model haar en een lief gezichtje waardoor sommige andere jongetjes nu al vroegen 'ben jij een meisje?'. Wil dat niet nog meer uitlokken..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    In ieder geval aan de buitenkant iets herkenbaars hangen/schrijven. Naam erop of een sleutelhanger er aan hangen of zo...

    Echt... dat scheelt verwissel-problemen!! (spreek uit ervaring!!)
     
  19. XmoniqueX

    XmoniqueX Bekend lid

    1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Super leuke tas! Ook voor een jongen :)
     
  20. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113

Deel Deze Pagina