Ruim 4 weken overtijd, vaag positieve testen die niet oplopen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelajj, 31 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    Hi,

    Ik wist niet goed bij welk topic ik dit moest plaatsen, sorry het is een heel verhaal dus vast bedankt voor het lezen. Ik zit mezelf gek te maken en weet niet zo goed meer wat ik moet denken.

    Ik heb 2 prachtige kindjes, een zoontje van 2,5 jaar en een dochter van bijna 5 maanden.
    Nu slik ik de minipil vanwege borstvoeding, maar ik word tijdens het gebruiken van de minipil en de borstvoeding altijd regelmatig ongesteld. Bij mijn eerste had ik gelijk weer een goede cyclus en dat had ik nu weer. Een regelmatige cyclus van 25 dagen.
    Ben nog nooit een pil vergeten en slik het op vaste tijden.

    Nu ben ik al ruim 4 weken overtijd, geen druppel bloed verloren.
    Ik heb al een aantal testen gedaan, maar die zijn al bijna 2 weken vaag positief, amper te zien, maar er is een streepje. Ze lopen niet op maar blijven hetzelfde. Dit is bij verschillende merken het geval.

    Ik heb sinds een week aardig wat kwaaltjes, moe, emotioneel, veel plassen, rommelende darmen, opgezette buik, krampjes en misselijk.

    Afgelopen maandag naar een verloskundige geweest, die heeft een echo gedaan, maar daar was niks op te zien. Morgen moet ik naar het ziekenhuis om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Ik krijg dan een bloedtest en een echo.

    Ik zit mezelf helemaal gek te maken van de onzekerheid.
    Ik wil niet weer zwanger zijn gezien ik nog met een postnatale depressie zit na een hele zware nasleep van mijn bevalling (ruim 1,5 liter bloed verloren, een curettage voor een stuk placenta die er nog in zat etc.) En sowieso stond een 3de niet op de planning. (Vandaar ook het gebruik van de minipil)
    Maar als het wel zo is is het welkom, er zijn zelfs momenten dat ik erop hoop, terwijl ik het eigenlijk niet wil, snappen jullie me nog.

    Is er iemand die dit verhaal herkend?
    Was je zwanger, of was het een miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of iets anders?

    Bedankt voor het lezen
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.917
    12.391
    113
    Vrouw
    Heb je foto’s van je testen? Verschenen de streepjes binnen 5 min?
    Was er verdikt slijmvlies te zien of niet?
     
  3. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    Ja telkens binnen 5 minuten zo'n soort streepje.

    Ze heeft niks gezegt over verdikt slijmvlies. Zal er morgen eens naar vragen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind de foto te wazig om te zien of er idd een 2e streep staat. Het lijkt zo meer op een halve maan streep.
    Hoe vaak doe/deed je een test? En heb je nog meer foto's?

    Ik vermoed niet dat je zwanger bent en ook niet dat er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap aanwezig is.
    Ook je kwaaltjes zullen hoogstwaarschijnlijk niet van hcg afkomen, want bij zulke sterke kwaaltjes zou een test inmiddels knal positief moeten zijn.

    Je bent dus exact 25 dagen na je laatste bevalling weer ongesteld geworden?
    Hoe snel ben je met de minipil begonnen?

    Met de minipil heb je geen stopweek (als je cerazetta slikt).
    Je wordt dus elke keer dag 25 ongesteld. Slik je dan wel gewoon de pil door ondanks de bloeding?
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  5. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    Ja de testen zijn ook moeilijk op de foto te krijgen, het zijn ook echt tuurstreepjes, amper te zien.
    Deed elke 2 dagen een test de laatste anderhalve week. Ben er maandag mee gestopt omdat er geen verandering in de testen waren.

    Nee dit denk ik ook niet, maar snap niet wat er dan aan de hand zou kunnen zijn als het geen zwangerschap of buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.

    Ben 6 weken na mijn bevalling weer ongesteld geworden en ben 5 weken, na mijn bevalling aan de minipil begonnen.
    Na die eerste ongesteldheid werd ik telkens dag 26 ongesteld dus een cyclus van 25 dagen.

    Ja dat weet ik, ik slik inderdaad de minipil gewoon door ook tijdens mijn menstruatie en op een vast tijdstip.
     
  6. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.205
    3.915
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zijn dat de kv 2v5? Die geven ook echt indrogers voortaan. Had ook zo’n streepje een keer en was toen niet zwanger.
     
    xReGgyy en Vero0504 vinden dit leuk.
  7. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    @Suzi98 ja dit is een kv maar ik heb dit streepje op meerdere merken en binnen 5 minuten.
     
  8. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.205
    3.915
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik denk alsnog dat je niet zwanger bent. Heb je fotos van de andere testen?
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.132
    113
    Zou gewoon eens een CB digital pakken, die heeft ook een lage drempel. KV 2v5 heeft al menigeen tot waanzin gebracht sinds ze veranderd zijn.

    Toen ik zwanger was van G. waren het DE testen (2016). Sinds iets van 2020 hoor ik erg veel vals positief/voorgedrukte steep etc (in vergelijking met 2016).
     
    xReGgyy en Suzi98 vinden dit leuk.
  10. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.205
    3.915
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Klopt, in 2018 waren ze ook nog top. Veel veranderd haha
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.132
    113
    Net als hun luiers, niet alle veranderingen zijn verbeteringen...
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  12. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.205
    3.915
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Owww ja echt he! Zonde.
     
  13. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    Zoals ik al zei denk ik ook niet dat ik zwanger ben, of in iedergeval niet meer.
    Ongeacht of de testen nou negatief of vaag positief zijn, ik wil weten dat er aan de hand is want iets zit niet goed.
    De onzekerheid, geen bloed en de kwaaltjes maken mij onzeker en voelt alsof ik gek word.
    Daarom vroeg ik om herkenning.
     
  14. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw

    Cb digtaal heb ik gedaan die zegt niet zwanger zoals ik al had verwacht
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.132
    113
    Ik had dec 2020 een zvmk daar wel wat kwaaltjes van.

    Je bent niet van pil veranderd? (En van origineel naar generiek of andersom is ook een verandering) Niet iedereen is daadwerkelijk geholpen met zo'n omzetting. De werkzame stof is hetzelfde, de rest er omheen kan issues geven.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Ik werd nooit meer ongesteld tijdens gebruik vd minipil, dus dat kan ook gewoon aan de hand zijn.

    En anders even bij de huisarts op horomenen laten prikken.
    De kwaaltjes die je hebt kunnen ook van progesteron komen.
    Dan zou je eisprong ca een dag of 10 geleden zijn geweest.

    Ps .. als je een cyclus hebt tijdens de pil, zou ik toch maar eens gaan denken aan een andere vorm van ac als je niet meer zwanger wilt worden.
    Blijkbaar werkt de minipil dus niet volledig bij jou.
     
  17. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    Nee niet van pil veranderd.
     
  18. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw

    Ja denk ook dat deze pil te licht voor mij is, maar volgens de huisarts mag ik niks anders gebruiken ivm borstvoeding. (ja een condoom, maar dat vinden wij verschrikkelijk. Als uit de onderzoeken blijkt dat ik wel zwanger ben geweest ofzo gaan we dat toch maar doen, wil echt geen 3de op het moment.)
    Ik ben al aan het afbouwen met bv dus zodra ik gestopt ben ga ik de prikpil halen, maar dan moet ik wel eerst ongesteld worden.

    Ja als er vanmiddag niks uit de onderzoeken komt zal ik inderdaad hormonen laten prikken, bedankt voor de tip!
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Welke onderzoeken ga je (laten) doen?
     
  20. Angelajj

    Angelajj Lid

    5 aug 2018
    24
    1
    3
    Vrouw
    Ze hebben uiteindelijk een bloedtest en een echo laten doen.
    Ze vonden het ook een raar verhaal, maar heb mijn testjes laten zien en hun zagen ook bij verschillende merken een streepje.

    Uiteindelijk hebben ze de conclusie miskraam getrokken. Echo en bloedtest waren namelijk negatief.

    Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld geweest en heb ook niet meer getest. Binnenkort stop ik met de minipil, want ben gestopt met borstvoeding, en dan kijken wanneer ik mijn menstruatie krijg. Zodra ik die heb ga ik aan de prikpil en hopelijk is al die onzekerheid dan voorbij.
     

Deel Deze Pagina