Ruim 7 weken zwanger en bloedingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoepjes, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Wat ik hiermee wil, geen idee. Misschien wat herkenning?

    Ik ben op dit moment 7+4 weken zwanger. Gisterochtend schrok ik mij kapot. Ik was naar de wc geweest en toen was er nog niks aan de hand, maar later toen ik opstond van de stoel verloor ik allemaal helderrood bloed. Ik was ervan overtuigd dat het einde verhaal was en heb in tranen de kliniek gebeld.

    Anderhalf uur later een echo gehad (de derde in totaal): ons kleintje zat nog lekker op zn plek. Ruggengraatje was al te zien en kleine stompjes wat de armpjes en de beentjes gaan worden. Hartje was heel duidelijk te zien. Kortom, mini lijkt nergens last van te hebben.

    De echoscopiste dacht wel een soort bloeding te zien vlakbij de uitgang, maar gelukkig niet achter het kindje waardoor die meegenomen kan worden. Het zou ook de baarmoedermond kunnen zijn. Ze gaf aan dat de baarmoeder nu zwaarder wordt wat ook een bloeding kan geven.

    Nu moet ik de komende dagen rust houden. Ik verlies nog steeds bruine afscheiding. Na ontlasting of als ik even wat langer in de benen ben wordt het soms wel weer rood. Het wisselt steeds maar heb geen krampen gelukkig. Alleen vind ik dit mentaal zo slopend. Het ene moment denk je dat ook deze zwangerschap fout gaat. Het andere moment is er (gelukkig) een prachtig embryootje te zien. Dan de ene keer rood bloedverlies en dan weer een klein beetje bruin. Donderdag hebben we weer een echo en het bloeden zal binnen een paar dagen over moeten zijn. Ik drink nu ook roosvicee laxo om de boel ook wat zachter te maken :rolleyes:.

    Zijn er dames die dit herkennen? Ik ben zo angstig dat dit de hele zwangerschap zo door gaat en dat ik gewoon snel bloed. Vind het zo eng! We wachten al zo lang op dit wondertje...
     
  2. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hier bij de laatste zwangerschap ook gehad. Er zat bloed tussen de vliezen om het kindje heen. Bij 13 weken was het bloed niet meer te zien, maar heb tot 30 weken bloedverlies gehad. Zelf af en toe een stolsel. Kerngezonde baby gekregen!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Jeetje dat is ook heftig. Zo lang bloedverlies. Het is hier nu weer een stuk minder, rood is weg voor nu. Ben benieuwd of de arts morgen een duidelijke verklaring kan vinden.
     
  4. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Ik snap je onzekerheid zo goed. Echt een hel. En elk toiletbezoek is spannend ..

    Ik begon met 9.1 weken te bloeden. De avond erna verloor ik heel veel met een enorm stolsel waarvan ik dacht dat het het vruchtje was. Diezelfde avond echo gehad en de frummel zat er nog. Er was wel een bloeding buiten de vruchtzak te zien.
    Hierna heb ik af en aan wat gebloed. Maandagmiddag naar de gyn geweest. Nog steeds twee bloedstolsels te zien buiten de vruchtzak. Vormen geen risico voor de zwangerschap tot nu toe.

    Ik heb me suf lopen googlen. Weet je: zoooveel vrouwen hebben bloedverlies maar ook veel vrouwen krijgen een miskraam. Kortom; je weet niets maar elke mooie echo geeft weer hoop en vertrouwen. Maar niemand, geen enkele arts, kan je 100% zekerheid geven.
    Het feit dat je geen krampen hebt, is een heel goed teken in ieder geval.

    Hoe verder je in je zwangerschap komt; hoe groter de kansen zijn. Maar dat geldt voor elke zeangere..

    Probeer te vertrouwen! En succes morgen!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  5. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hoe was je echo?
     
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Goed! Er zit wel iets van een bloeduitstortinkje maar gelukkig niet achter het vruchtje :)
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  7. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Wat fijn!!!!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat fijn!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  9. Onzeker85

    Onzeker85 Actief lid

    11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh memmie, wat een schrik. Hier vanochtend (vandaag 7+4). Lag rond 5.30 uur nog in bed en werd wakker omdat ik iets voelde. Ja hoor, rood. Snel naar de wc gerend en onderweg nog wat verloren. Voordat ik op de wc zat, stroomde het langs mijn benen en daarna bij het gaan zitten in de wc. Sindsdien nog niet weer. Straks het ziekenhuis maar bellen, we zouden daar do aanstaande de eerste echo krijgen. Pfff, dit is echt niet te doen. Ben zo bang dat het weer mis gaat.

    hopelijk blijft de kleine bij jou zitten.
     
  10. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat heftig, hoe veel weken ben je nu?
     
  12. Onzeker85

    Onzeker85 Actief lid

    11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    7 weken en 4 dagen.
     
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    @Onzeker85 oh god jij ook al :( Wat eng hè. Ik zou zeker bellen en om een echo vragen vandaag. Dit is toch wel spoed! Laat je weten hoe het gegaan is?

    @Maan14 lief dat je het vraagt. Het gaat al beter. Afgelopen dagen alleen bruinverlies gehad maar geen rood. Geen pijn verder. En gewoon de kwaaltjes nog, dus neem aan dat de baby er totaal geen last van heeft. Verder probeer ik mn rust te pakken zodra het kan en heb een vangnet om me heen.
    Ben nog wel heel onzeker en bang om me al te veel te hechten aan de kleine. Maar vrijdag mag ik weer even spieken :)
     
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Dikke virtuele knuffel!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  15. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    @Feline31 hoe gaat het daar? Nog steeds soms bloedverlies?
     
  16. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Over bloedverlies.. Ik had bij mn vorige zwangerschap bloedverlies tussen week 4 en 8. En nu een gezonde meid van 5 maanden in de box liggen!! Was echt zo bang dat het niet goed zou blijven gaan. En dacht ook iets van een stolsel of misschien wel een kindje mee te hebben gevonden. Want ging elke keer controleren wat het was. Moeilijk zoveel onzekerheid hé. Maar bij mij is het helemaal goed gekomen.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  17. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    lief dat je het vraagt! Vorige week woensdag voor het laatst heeeeel iets. Daarna niets meer! Duimen dat het zo blijft
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  18. Onzeker85

    Onzeker85 Actief lid

    11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ben net weer thuis van de vk. Pfff wat een opluchting. Een kloppend hartje en de groei klopt precies met de termijn zoals we die verwachten (7+4). Geen oorzaak gevonden voor de bloeding. Hopen dat het nu rustig blijft. Donderdag hebben we een echo staan bij de fertiliteitskliniek, die laten we mooi staan. Kunnen we dan weer even een kijkje nemen.

    Jij mag vrijdag dus weer kijken. Spannend zeg. Wel een goed teken dat het rode bloedverlies nu achterwege lijkt te blijven en je geen krampen hebt. Wat zul jij ook geschrokken zijn. En inderdaad, wat jij hierboven beschrijft, herken ik heel erg. ‘Je eerst nog niet te veel proberen te hechten aan de kleine uk.’ Is trouwens ook wel lastig, maar je houdt nu toch rekening met alsnog een teleurstelling.

    Wel fijn om van meerdere mensen te lezen dat het gewoon goed kan gaan! Dat geeft wel hoop.
     
    Apie1, sarah28 en Snoepjes vinden dit leuk.
  19. Mammie234

    Mammie234 Nieuw lid

    4 nov 2019
    3
    2
    3
    Vrouw
    Ah, wat fijn! Ik had ook veel last van bloedverlies tijdens mijn zwangerschap. Mijn verloskundige vroeg of ik ook vaker een bloedneus had (nog voor de zwangerschap). Dat was zo, dus had dat een verband en was mijn bloedverlies dus heel onschuldig. Wel moest ik me rustig houden tijdens de zwangerschap. Dus niet sporten enzo. Maar alles is goedgekomen gelukkig! Ik las dat bloedverlies tijdens de zwangerschap verschillende oorzaken kan hebben. Dus echt niet meteen je zorgen gaan maken, hoe moeilijk dat ook is. Zeker als er geen pijn is, is het vaak onschuldig..

    Succes allemaal met de zwangerschap!
     
    Onzeker85 en Snoepjes vinden dit leuk.
  20. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Bij mijn derde heb ik 18 weken regelmatig bloedverlies gehad. Het begon al op NOD waardoor ik dacht ongesteld te zijn geworden maar het stopte die avond nog. 3 dagen later toch maar getest en ja toch zwanger. Ik heb iedere week wel bloedverlies gehad, van weinig tot veel, waardoor ik steeds dacht dit is het einde. Steeds goede echo’s gehad. Uiteindelijk bij 12 weken zagen ze pas dat het een hematoom was. 6 weken later stopte het bloedverlies helemaal.

    Ik ben wel 6 weken te vroeg bevallen, omdat de placenta losliet. De artsen hebben wel een idee dat het verband hield met het langdurige bloedverlies maar ze weten het niet zeker. Mijn zoon is gelukkig gezond ter wereld gekomen en inmiddels een vierjarige kleuter :)

    Het kan dus ook goed komen ook al heb je bloedverlies, maar het is wel onzeker steeds en dat is niet fijn. Hopelijk stopt het snel en kun je helemaal genieten!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina