Ruime luiertas

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RM1996, 28 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    We hebben bij N toen de luier/schoudertas bij de mutsy nio kinderwagen gekregen. Maar aangezien we nog een kleintje krijgen wordt deze te klein voor én dreumes én babyspullen.

    Hebben jullie de tip/aanrader voor me, die ruim genoeg is voor alle spullen? :D
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.893
    113
    Vrouw
    Ik ben toen over gegaan op een gewone rugzak. Dat is later bij uitjes ook nog handig.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  3. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Ik wil zo'n mommy bag. Studio boos heeft hele mooie.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  4. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    #4 Wollig, 29 jan 2021
    Laatst bewerkt: 29 jan 2021
    Studio Noos bedoel je denk ik?

    (ontopic: ik gebruikte een rugzak. Niet zo groot, had ik ook niet nodig)
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Ik heb ergens in de kast nog een super mooie van cowboys bag liggen. Echt een fijn ding en veel ruimte.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Koeka Sorrento. Gebruik hem voor de baby maar ook voor mezelf! Haha.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  7. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Studio Noos Idd..
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Een bigshopper, grapje.


    Hier heb ik een luiertas van lief maar neem altijd teveel zooi mee. Maar één ding is zeker heb altijd alles mee.
    Zelfs voor zoon van 5 neem ik regelmatig een schoon kleding setje mee enz.
    Nu neem ik vaak een kinderrugtasje erbij mee.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Gewone rugzak. Ik gebruik geen luiertas meer, ondingen: drinken voor mijzelf en de oudste, verschoonkleren maat 122 en maat 80, zalfjes, luiers, doekjes, wat te eten... lekker in de rugzak :D
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  10. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
  11. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Een Mombag idd
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  12. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik heb er 2 en vind ze super leuk. Maar heel handig zijn ze niet. Ja ze zijn lekker groot en er past veel in, maar het is maar 1 groot vak dus ik loop altijd te grabbelen.
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #13 hummeltje5, 1 feb 2021
    Laatst bewerkt: 1 feb 2021
    Weet van de onze het merk even niet zo gauw, noch waar m'n man 'm had gekocht (en hij weet het ook niet meer), maar die uit onderstaande link is qua formaat zo ongeveer wat wij hebben/hadden.

    Die van ons had ook een schouderhengsel EN 2 korte grepen zoals de tas uit het voorbeeld. Erg fijn vond ik dit!
    Het schouderhengsel vaak gebruikt: tijdens het wandelen, maar ook als we ergens op visite waren en we in 1 ruk naar binnen wilde zonder terug te hoeven lopen om ''kindermeuk'' weer uit de auto te moeten halen: hoppa, tas over je schouder, kind op je heup, in je andere hand nog een stoel of bedje oid. wat je mee moest nemen en gAAn.
    De korte grepen gebruikten we vooral later, toen we op visite gingen toen de kindjes al konden lopen, maar we nog wel de luiertas meenamen met schone kleding/luiers/doekjes/ditjes en datjes: kinderen uit de auto, schouderhengsel en korte grepen tegelijk in je hand en zo de tas naar binnen dragen.

    Tip: koop tashaken die je aan je wandelwagen/buggy kunt bevestigen. Zodra je de deur uit gaat voor een wandeling hang je gewoon je luiertas eraan. Hoef je nooit meer te zeulen met extra spullen, die je dan weer kwijtraakt in allerlei vakjes omdat ze niet op hun vaste plek liggen. En je hoeft tevens tijdens het wandelen niet te bukken naar de boodschappenmand onderin de wandelwagen/buggy, wil je iets pakken :)

    Andere tip: ga na wat je fijn vindt qua buitenste vakken. Wij hadden een luiertas met 4 open vakken (2 aan 1 lange zijde en aan elke korte zijde 1). Maar er bestaan ook vakken die sluiten dmv. een klep of rits.
    Ga dus vooraf na wat je in je luiertas wil vervoeren en hoe kostbaar dat is.
    Overigens zat er in die van ons aan de binnenkant, in het grote vak, nog een kleiner vakje dat kon worden afgesloten met een rits. Erg fijn zodat m'n autosleutels veilig opgeborgen lagen. En daarnaast bewaarde ik daar altijd een schone onderbroek en wat maandverband voor mezelf in voor het geval dat. Liever daar dan los in de tas, want stel je voor dat de tas een keer om zou vallen.... ;)
    En ook aan de binnenkant nog 2 extra vakken :thumup:

    Laatste tip: kijk wat voor extra's je erbij krijgt. Wij hadden (in dezelfde stijl als de luiertas dus) een opvouwbaar verschoningsmatje, een flessenwarmhouder en nog iets anders als extra erbij (weet niet meer wat).

    Hier het voorbeeld:
    https://www.bol.com/nl/p/mixmamas-luiertas-paraiso-fuchsia-met-oranje-geruite-voorvakken/9200000035755875/

    Een rugzak zou ik zelf zeker afraden. Ik heb er afgelopen zomer 1 gekocht, maar wat ik zo onhandig vind is dat er veel minder in kan, gezien het grondoppervlak minder groot is ivm. een luiertas.
    En als je dingen op elkaar gaat leggen, dan raak ik het overzicht kwijt wat ik heel frustrerend vind.
    Bovendien moet je dan dus altijd de bovenste spullen er eerst uithalen, voordat je bij de onderste kan. Niet altijd heel handig met maar 1 paar handen en 2 (of meer kinderen)..... en tevens niet altijd een schoon oppervlak bij de hand om de spullen op te leggen!

    Het is dat we de luiertas nu door corona haast niet meer gebruiken, maar handig vind ik 'm nog altijd met 2 kids van net 3 en richting de 5.

    PS: ik vervoer echt alles in dat ding, omdat ik nooit mis wil grijpen :D
    Daarnaast hadden we toen de kinderen jonger waren altijd minimaal 2 schone setjes kleding per kind mee: 4 in totaal dus. Handig als ze bezig zijn met zindelijk worden en/of je spugers hebt.
    Pasten dan met gemak in het grote vak, plus luiers/doekjes/zakjes, twee hydrofieldoeken, twee monddoekjes, deo, wat speelgoed.
    Ik begin maar niet over wat ik allemaal in alle kleine vakken had :p
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  14. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb de eerste jaren de luiertas van Cowboybag gehad. Die vond en vind ik nog steeds heel mooi, ruim en stoer. Alleen ik vond hem best zwaar! Nu met 2 kids heb ik een rugzak luiertas. Een uitkomst als het gaat om mijn rug en beide handen vrij! Wij hebben de Babymel Luiertas. Zijn er heel blij mee. Je kunt hier een filmpje ervan zien: https://www.voedingsaccessoires.nl/luiertas-rugzak/
     
  15. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag een nieuwe binnen gekregen van ome Ali. Hij was 11 of 12 euro.

    Een (spat) waterdichte lichtgewicht rugtas met veeeeel vakjes. Waaronder 3 vakjes voor flesjes, die zijn gecoat met van dat aluminium achtig stof. Ik denk dat ik er heel bij mee ga zijn :D

    Ik ga die pas in gebruik nemen nadat ik alles ga wassen. Dus dat vind ik nu nog een beetje te vroeg :o:

    Ik had bij mijn oudste zo'n cowboy bag achtige luiertas. Heel mooi ding, maar echt niet praktisch. Ik vond hem groot en zwaar en kon hem nooit fijn kwijt onder de wandelwagen. En dus altijd 1 arm niet beschikbaar bij het dragen van dat ding.

    Bij de jongste heb ik een gewone rugtas gebruikt. Zoveel handiger, want 2 handen vrij. Maar ja wel 1 groot vak om in te grabbelen :oops:

    Bij Ali vind je het model snel als je zoekt op "luier rugtas" :thumup:
     
  16. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.666
    113
    Vrouw
    RM1996 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina