Ruimere broeken voor meisjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sylver, 9 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.460
    1.428
    113
    Mijn nichtje van 10 is op zoek naar nieuwe broeken. Ze heeft alleen het probleem dat ze veel broeken te strak rond haar middel en billen vindt zitten.

    Ze draagt nu eigenlijk alleen maar leggings van de Hema die 2 maten te groot zijn, andere broeken vindt ze te strak.

    Ze heeft 1 soort joggingbroek van de H&M die ze wel oké vindt zitten, maar hier heeft ze ook een maat groter van.

    Ze is niet dik, maar heeft gewoon wat bredere heupen denk ik? Daarnaast is ze wat extra gevoelig voor niet lekker zittende kleding. Te strak, naadjes, labeltjes..

    Ze is langer dan haar klasgenoten, maar weet niet of zij wat klein zijn, of mijn nichtje vrij lang. Ze is nu 1,50m.

    Weet iemand waar je wat ruimere broeken kan kopen die niet gaan flubberen rond de benen en ze niet 2 keer hoeft om te slaan bij haar enkels om goed te zitten?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    C&A heeft een lijn die breder valt, misschien zit daar wat tussen? Of anders sweatpants of van die stretch broeken met uitlopende pijpen? Hema heeft beide en ik vind ze aardig breed ogen én lekker zacht…
     
  3. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.460
    1.428
    113
    Welke lijn is dat van C&A?

    We zijn vorige week samen gaan shoppen. Toen heeft ze ook flared broeken geprobeerd van de Hema, Maar ook die vond ze niet lekker zitten rond haar middel. Maat groter gaat daarmee ook niet, want de uitlopende pijpen kan je niet omslaan.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik zie ze alleen nog maar bij de jongens er tussen staan (extra-wijd). Stom! :(
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter van 9 jaar is ook wat flinker en bij haar zitten de flared broeken van de hema juist heel goed. Ik bedoel dan de effen kleurtjes zoals zwart blauw groen met zo’n fijn ribbeltje.
    Ook draagt ze de paperbag broek van de Hema. Die zit mooi hoog in de taille en draagt lekker Bekijk bijlage 702975 Bekijk bijlage 702976
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Die bedoelde ik inderdaad (die flared pants). Zeeman heeft ze ook trouwens, misschien zitten die wel fijn? Zara vind ik ook altijd een stuk breder vallen, misschien is dat nog wat?
     
  7. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.460
    1.428
    113
    Ik zal ze eens bestellen voor haar.

    Ik heb wel het idee dat het niet letterlijk te strak zit, maar zij het vooral als te strak ervaart.
    Ze draagt bijvoorbeeld graag jurkjes, maar kan er niet tegen als er een naadje over haar buik loopt.
    Ik vraag me dus af of zo'n hoge paperbag broek dan wel lekker gaat zitten.

    Ik ga ook eens kijken bij Zara @NiekeKris, ik dacht eigenlijk dat die juist wat smaller viel.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Bij mij was t de yessica die als enige goed zat. Taille is voor mij dan weer te wijd maar bovenbenen, billen en kuiten zijn anders afgekneld. Slim fit hoef ik ook niet te proberen.

    Heb ook nog een goed model gevonden van Only, tijd terug.

    Broeken korter maken is niet zo heel ingewikkeld, als je dat worst case laat doen in een atelier is t iets van 7.50 ofzo.

    Mijn dochter (4) past alleen fatsoenlijk in de denim leggings van H&M. Anders past ze er gewoon niet in met dr bovenbenen, billen en kuiten. Hema is ook onvoldoende. Weet waar t meissie t vandaan heeft maar het is bloed irritant met zoeken.
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja als ze inderdaad gevoelig is voor naden dan is het wel lastig maar proberen kan altijd
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je voor het delen. Mijn dochter is juist een sprietje en wilde voor haar de flared broeken van de Hema gaan bestellen maar dan hoef ik die dus niet eens te proberen.

    ts. Ik heb vorig jaar voor dochter bij Ter stal allemaal broeken besteld maar die konden allemaal terug omdat die veels te breed vielen. Misschien is dat wat voor jouw nichtje dan?
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de hema heb je wel flared broeken die smaller zijn in de taille maar ik zou dan eerst in de winkel kijken
    Ik had ze eens bij de We besteld en die konden direct retour
    Daar komt mijn dochter echt niet in haha
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    Mijn dochter (gemiddeld gewicht, wel aanwezige billen) houdt ook niet van strakke broeken om haar buik.
    Eerdere jaren had ze de denim leggings van H&M als favoriet (van 10 euro).
    Maar we krijgen vaak kleding doorgeschoven, en nu zijn 3 sweatpants van Scotch & Soda haar favoriet. Zijn van wat dikkere nette stof, met stretch, een doorgestikte naad midden op de pijpen, en een brede gekleurde bies aan de zijkant. Soort van nette joggingbroek. Mijn dochter is 140 cm en draagt van Scotch & Soda nog 128. De pijpen zijn nu eigenlijk te kort geworden, maar met enkellaarsjes kan het nog, en nog steeds niet te strak om haar buik. Misschien is dat wat?
     
  13. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Misschien ook opletten of het high-waist broeken zijn? Dat is erg in. Mijn dochter die ook gevoelig is voor (te) strak zittende kleding, labeltjes, etc, vindt die vreselijk zitten. Ze draagt haar broeken liever wat lager. Mijn dochter (10 jaar, 150cm, 37 kilo, normale bouw, wel al volop in puberteit, dus vormen) draagt graag de super soft skinny fit jeans van H&M. Die zitten goed rond haar middel en billen, maar lopen wel wat strakker af, bij de kuiten/onderbenen. Maar omdat ze zo zacht zijn, voelt het als een legging.
     
  14. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Hier ook! Drama...wij zijn bijna ook compleet overgestapt op legging en jurkjes.

    Ze draagt nu broeken (jeans) van United colors of Benetton. Dit is het enige wat goed zit bij haar (en wat ze ook lekker vindt zitten).
    En ze heeft pantalons van Primigi. Fijne stof!

    (Zara, Hema, H&M etc. hebben we voor mijn gevoel allemaal geprobeerd).
    Ik lees mee, succes!
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben ze regular (niet skinny) jongensbroeken van de Hema en H&M, die zitten vele malen beter dan de meisjesbroeken…
     

Deel Deze Pagina