Rust voorgeschreven maar geen rust in huis!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownie1992, 5 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Hoi dames

    ik moet even gallen. Ik heb rust als advies gehad omdat de kleine enorm afbuigt in de groei. Ik ben nu 28.5 week zwanger van de 4e. Ik heb inmiddels al wekelijkse controle omdat ze zich in die mate zorgen maken om de baby.

    partner is er vrijwel nooit ivm dat hij ver weg werkt. De twee andere hebben nu vakantie en last minute ging de gastouder van de jongste ook met vakantie. Ah fijn ik zit dus alleen met 3 kinderen thuis waarvan de jongste 1 is.

    dan denk je laat familie helpen. Ja echt top idee vooral als ze de jongste alleen ophalen en van 15:00-18:00 nog laten slapen.

    drie keer raden wie nu niet te genieten is en ook niet wil slapen.... de twee oudste hebben de hele dag alleen maar ruzie lopen maken. Dan denk je neem die even mee naar de andere oma, kan ik daar even rustig gaan liggen. Ah fijn eerste driftbui naar 10 minuten.

    mijn twee oudste zijn van mij en mijn ex. Op de een of andere manier botert het sinds de tweede zwangerschap totaal niet meer tussen de oudste en mijn partner. Dus in de weekenden sta ik er wat betreft hun volledig alleen voor. Nu dus twee weken omdat ze er twee weken zijn ivm de vakantie. Enige wat partner doet is om de oudste klagen, niks is goed en zal ook nooit goed wezen. En waarom weet hij zelf ook niet.

    Ik ben inmiddels dood op en echt in staat woensdag bij de controle aan te geven dat ik thuis gewoon geen rust krijg met de vraag of ze me op willen nemen. Maargoed Corona. kindjes mogen niet op bezoek komen dus dan zie ik ze 11,5 week niet -.- ik heb het echt even helemaal gehad
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Hé wat naar zeg! :( Dit brengt natuurlijk ook alleen maar meer stress mee...
    Kunnen de kindjes niet een weekendje of een paar dagen uit logeren? Of dat je zelf even een paar dagen een hotel boekt? Ik weet dat dit geen lange termijn oplossing is, maar al helpt het maar een klein beetje, is dat misschien al fijn.

    of goede afspraken maken met opa’s en oma’s? Dus echt duidelijke afspraken over dagen en tijden, wat ze wel en niet mogen? Dat ze de kinderen van een bepaalde tijd tot bepaalde tijd ophalen (en dan duidelijk zijn over slaaptijden) zodat jij even kijken wat tijd voor jezelf hebt?
     
  3. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wat een vervelende situatie!
    Ik denk dat het valt en staat met duidelijke communicatie. Wat heb je nodig van wie?
    Hoe is de band met je ex? Kunnen de oudste daar tijdelijke wat vaker zijn?
    Praat met je partner over de band zijn stiefkinderen, hij zal je ook moeten ondersteunen in deze zware tijd. Praat met je kinderen over je zwangerschap, de zorgen en wat je graag zou willen. Laat hun ook meedenken aan een oplossing. Maak samen briefjes met activiteiten en laat ze er elke dag 1 of 2 uitkiezen. Zorg dat zij vermaakt zijn, dan heb jij rust. Hebben ze vriendjes/vriendinnetjes waar ze kunnen spelen?

    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina