Rustig in de buik, rustig daarbuiten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sasja88, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een vraag.

    Ons kindje is vrij rustig in mijn buik. Trappelt af en toe wel hoor als ik rustig zit of snachts maar ik hoor van sommige vrouwen weleens dat hun baby heel wild is in de buik haha.

    Betekent dit dat onze baby als ze geboren is ook rustig is?

    Mijn zusje heeft 2 rustige kindjes dus het kan in de familie zitten.. (hopelijk).
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kind kan natuurlijk rustig zijn. Maar het is niet zo dat het een garantie is; rustig in de buik, rustig daarbuiten. Of druk in de buik, druk daarbuiten. Onze oudste was druk in de buik en de jongste juist heel rustig. Bij hem heb ik echt vaak moeten tellen en dan kwam ik vaak maar nèt aan het minimum aantal bewegingen dat ik moest voelen. Terwijl zijn broer me letterlijk gekneusde ribben heeft geschopt.
    Als ik nu een paar jaar later kijk: ze zijn gewoon allebei druk.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn oudste was in buik erg rustig. Buiten buik totaal niet, net een klimmende stuiterbal ;)
    Mijn dochters hadden een verschillend patroon in buik en dat lijkt tot nu toe wel op wat ik zie. Een van de twee is rustig en sneller tevreden, de ander maait constant met armen en is wat pittiger lijkt het.

    Maar, hopelijk? Een druk kind is vermoeiend soms maar wel heel leuk.
     
    Sasja88 en kleineM vinden dit leuk.
  4. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Het hangt er ook vanaf waar je placenta ligt. Bij de eerste lag deze aan de voorzijde waardoor ik haar niet super duidelijk voelde. En het is een lekkere felle tante :p
    Maar ze slaapt wel graag en veel :thumup:
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier herken ik wel 4x het gedrag terug van de bewegingen in de huik
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Oudste was heel rustig in de buik. Kwam er met 20 weken achter dat ik zwanger was en daarvoor nooit iets gevoeld. Is nu ook een rustig meisje maar kan ook lekker fel zijn.
    Jongste verschrikkelijk druk in de buik. Valt tot nu toe mee hoe druk hij is maar hij is ook nog maar 7 weekjes.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    2 rustige buik baby's gehad. 2 heel onrustige baby's na geboorte. Oudste is nu wel rustiger. Jongste niet.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  8. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Verschillende verhalen dus! Nou we gaan het zien. Mijn placenta zit ook aan de voorkant dus kan zijn dat ik haar daarom soms niet voel hihi
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je zit ook pas op een termijn dat je de baby pas net dagelijks “moet” voelen. Dus rustig is dan nog niet zo vreemd. Je weet niet wat je nog te wachten staat de komende 12 weken ;).
     
  10. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mn zoontje was enorm rustig in Mn buik. Schopte vrijwel nooit, maar draaide alleen veel. Eerste jaar super zoet en rustig kindje en daarna werd ie alsmaar drukker en blijkt nu ADHD te hebben.
    Mn dochtertje is nu super druk in mn buik. Echt tegenover gestelde als wat mn zoontje was in mn buik dus ben benieuwd
     
  11. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hihi, oh meid, maak je borst maar nat :D kinderen kunnen heel druk zijn, ook de rustigere types kunnen je af en toe aardig leeg zuigen (maar ze zijn wel heel leuk gelukkig!) . Verder huilen baby's natuurlijk, dat is ook niet altijd even lekker rustig.

    Onze zoon was niet erg druk in de buik en gaat nu heen en weer van dromertje naar stuiterbal. Ik zie bij ons de relatie die jij schetst in ieder geval niet.
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik voelde zoontje pas met 28wk af en toe... Nooit veel gevoeld.
    Het is toch echt een mega druktemaker :roflmao:
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Mijn dochter was in m’n buik ontzettend rustig (regelmatig CTG’s wegens minder leven voelen) en daarbuiten is ze dat nu ook.
    Mijn zoon hield me regelmatig wakker met z’n getrap en gesalto, was echt enorm druk de gehele zwangerschap. Buiten de buik echter de rust zelve, echt enorm rustig :p

    Zei bij mij dus niets.
     
  14. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Haha fijn om te lezen..

    We wachten het af!
     
  15. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Mijn oudste was lomp en redelijk druk. Niet extreem druk, maar oef, wat kon die beuken aan de binnenkant. Die 'lompheid' herken ik nog steeds in hem, beweegt houterig stijf en vaak weinig subtiel. En hij is nog steeds erg beweeglijk, veel stereotype bewegingen wat past bij zijn autisme.

    Mijn middelste was rustig in de buik. Als baby ook heel bedachtzaam en rustig en als kind nu ook redelijk gecontroleerd, beheerst.

    Mijn jongste was extreem rustig in de buik (hoe vaak ik wel niet op het punt gestaan heb om VK te bellen...), ook wel als baby, maar toen ze echt op pad ging en mobiel werd bleek ze een redelijk onhandig, druk ongeleid projectiel te zijn ;)... Ze had zoveel botsingen en ongelukjes dat ik serieus dacht dat ze problemen met ogen had, maar ze bleek heel goed te kunnen zien o_O...
     
  16. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Bij ons was het tot nu toe 2x exact tegenovergesteld :D

    Hopelijk nu ook weer, want baby 3 is lekker druk!
     
  17. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De assistenten in mijn zh zeggen, druk in de buik, rustig er uit. Nou dan moet ik de rustigste ooit krijgen:roflmao::roflmao::roflmao: .

    Maar weet je, volgens mij is het bij iedereen anders dus gewoon afwachten..
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Arlo

    Arlo Actief lid

    29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Haha en bij mij was het precies andersom. Een heel rustig mannetje in de buik, daarom zelfs ingeleid (wegens minder leven voelen), en nu is het echt een onwijs drukke peuter.
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  19. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat mij opvalt is dat mijn buikbaby eigenlijk altijd slaapt als ik slaap snachts en vlak na mij wakker wordt. Echt ALTIJD. Al wekenlang, zonder uitzondering. Ik hoop dat dit een teken is dat ze graag snachts slaapt en een ritme heeft :p:p:roflmao:
     
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had een heel druk kindje in de buik. Ze is nog steeds super bewegelijk. Maar wel lief/rustig in de zin van ze huilt weinig.
     

Deel Deze Pagina