Rutger en de uitkeringstrekkers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gemma79, 8 okt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.111
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nog iemand die het programma kijkt?

2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    8.464
    8.785
    113
    Toevallig alle vier de afleveringen gezien eergisteren, en gisteren kwam ik er achter dat er ook een seizoen bestaat dat hij ze meeneemt op vakantie! Dus die gisteren gekeken. Maar dacht dat het al oud was, omdat er bij stond november?

3. Crazyplantlady

Crazyplantlady Bekend lid

23 apr 2025
    608
    1.252
    93
    Vrouw
    Nog niet, maar dit soort programma's trekken me wel. Net als die op de camping.
    "Waarom zou ik gaan werken als ik het geld ook zo krijg".
    Fascinerend dit soort lui.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.980
    8.128
    113
    Haha, ik heb dus precies de tegenovergestelde reactie, kan daar dus echt niet naar kijken. Ergerlijk dit soort lui :roflmao:

Krily, Diiba, Paardenbloem en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Crazyplantlady

23 apr 2025
    608
    1.252
    93
    Vrouw
    Ja absoluut ergerlijk. Maar dat mijn soort van entertainment:roflmao:

ClaireDeLune en mamabri vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.702
    34.615
    113
    Vrouw
    Ik kan sowieso niet naar realiteit programma's kijken.
    Maar dit klinkt helemaal vreselijk. Waarom zou je dat soort types een podium geven?

Krily, Nellie4 en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    4.280
    6.890
    113
    Vrouw
    Omdat dat zo lekker de polarisatie in stand houdt… kan iedereen zich weer even ergeren aan deze mensen en een beeld vormen van mensen met een uitkering. Deel van die mensen houden dat dan in hun hoofd dat alle mensen met een uitkering zo zijn.

Vissenkom, Maslov, Neuzeke en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    10.113
    13.065
    113
    Ik heb het programma niet gekeken, maar is dat werkelijk de tendens?
    Ik geloof absoluut dat er mensen rondlopen die zo denken, maar ik geloof ook graag dat dit een kleine minderheid van "de uitkeringstrekkers" is. Dat de meeste van hen gewoon door ziekte of omstandigheden niet (volledig) KUNNEN werken. En voor sommige mensen is ook gewoon het alledaagse leven al eigenlijk te ingewikkeld.

Als dit het beeld is wat het programma neerzet als "representatief voor mensen met een uitkering", vind ik dat ronduit schadelijk.

citroenrasp en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. Crazyplantlady

23 apr 2025
    608
    1.252
    93
    Vrouw
    Het kan zeker goed zijn dat het een klein deel van de mensen met een uitkering zo denkt hoor. Daar heb ik geen idee van. Maar het is inderdaad wel wat er in het programma gezegd wordt.
    Het is natuurlijk Rutger Castricum van Powned;)
    Moet zeggen dat hij de vragen wel open stelt, die mensen reageren zelf zo.

10. Crazyplantlady

23 apr 2025
    608
    1.252
    93
    Vrouw
    Ik kijk het graag, maar snap natuurlijk wel dat het niet representatief is voor de hele groep.

Saartje33 vindt dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    4.280
    6.890
    113
    Vrouw
    Helaas kan niet iedereen dat.

12. Crazyplantlady

23 apr 2025
    608
    1.252
    93
    Vrouw
    Nee zeker niet.

Saartje33 vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.702
    34.615
    113
    Vrouw
    Daar zijn die mensen dan waarschijnlijk op geselecteerd.

Denk dat het programma interessanter zou zijn als er een meer gevarieerde groep meedeed.
    Dus mensen die door uiteenlopende persoonlijkheden of omstandigheden een uitkering hebben.

mamabri, Zonnestralen, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.749
    1.301
    113
    Vrouw
    Ik ben alleen bang, dat het vanwege de kijkcijfers niet zo gegaan is met de selectie... Is toch ook met die programma's als "Waar doen ze het van?" en "Steenrijk straatarm"?

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    3.318
    3.728
    113
    Ik kan hier echt niet naar kijken. Dit is de reden waarom ik zelf een soort van uitkering schaamte heb. Gewoon niet wil zeggen dat ik een IVA heb. Aangezien ze je dan aan kijken of je ook iemand bent die er alleen van profiteer... Want je ziet toch niks aan jou, zijn dan oa uitspraken.

chrystel73, Peonia en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.702
    34.615
    113
    Vrouw
    ❤️
    Terwijl het bij jou echt niet voor niks is.
    Stel dat je er ook nog bij moest werken :eek:

Maan14 vindt dit leuk.
  17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    10.113
    13.065
    113
    #17 MadeInUSA, 8 okt 2025
    Laatst bewerkt: 8 okt 2025
    Ja precies, dat is wat een programma als dit zo schadelijk maakt.

Neuzeke, Saartje33, breister en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    3.318
    3.728
    113
    Dan zou er 24 uur per dag bij mogen. Want anders zou ik het niet redden. :| ❤️

Mamafiets vindt dit leuk.
  19. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.749
    1.301
    113
    Vrouw
    Oh wat erg, "je ziet er niets van bij jou".... Wat dat betreft zou je inderdaad beter een gebroken been kunnen hebben, dan zien mensen het ten minste

Edit: een dikke knuffel. Lijkt me inderdaad bijzonder frusterend

Maan14 vindt dit leuk.
  20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    10.113
    13.065
    113
    Ik ken/zie heel veel mensen met een IVA. En aan heel veel van hen zie je "niks" als je ze kort ontmoet. Maar ik zie en hoor de worstelingen die eraan vooraf gaan, het tegen heug en meug proberen te blijven werken.
    En het verschil tussen een IVA en een bijstand is soms niet meer dan of je "toevallig" werknemersstatus had toen je uitviel. Was je student en te oud voor een WAJONG? Jammer dan. Was je op dat moment niet aan het werk vanwege bv gezins- of mantelzorgtaken? Ook jammer dan. Ben je zo "dom" geweest om akkoord te gaan met minder uren of een lagere/minder betaalde functie, of ontslag te nemen, omdat je werk (icm andere verplichtingen) om medische redenen te zwaar werd? De Ziektewet en zijn vervolg gaan aan je neus voorbij.

Voor mij is dit zelfs ooit de reden geweest om voor een maandje toch maar WW aan te vragen tussen 2 banen in. Want al had ik op de 29e van de maand een ongeluk gehad waarna ik niet meer kon werken, dan was mijn werknemersstatus van mijn eerste baan na 4 weken anders vervallen, de andere nog niet begonnen, en bleef ook de bijstand over.

Wat is dat trouwens zonde van iedereens tijd zeg. Ik had al een nieuwe baan in principe voor vast. Maar moest 3 maanden lang nog "sollicitatie-activiteiten doen". Gelukkig volstond het om "netwerkgesprekken" met al mijn nieuwe collega's en contacten op te geven, maar het sloeg helemaal nergens op.

Maan14, citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina