's nachts kramp in kuit !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Wist niet wat me overkwam vannacht...uit het niets ineens super pijnlijke steken in mijn kuit.
    Ik gilde het echt uit en mijn vriend schrok zich dood...

    Gelukkig wist hij hoe hij de pijn kon wegnemen, door mijn voet naar voren te duwen, of naar achteren te trekken, dat weet ik ff niet meer.

    Maar jemig, wat een pijn!

    Wie heeft hier ook last van??

    En wie heeft nog meer zo'n last van haar schaambeen, heup en bekken? Vooral 's avonds is het bijna niet meer uit te houden..

    Ik lijk wel een waggelend oud eendje!
     
  2. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    krampen in de kuiten is voor mij erg herkenbaar en lach niet, een stuk zeep onder je hoeslaken leggen aan het voeteneind helpt!!!!

    (moest hier zelf erg hard om lachen toen ik het hoorde maar het daarna geen krampen meer gehad)
     
  3. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Rose,

    Eind vorige week heb voor het eerst (hopelijk ook voor het laatst) kramp in mijn rechter kuit gehad, ’s nachts!! Vreselijk, kon wel janken. Ik wist dat ik mijn tenen maar me toe moest halen om de kramp eruit te krijgen, dus dat heb ik ook gedaan. 2 dagen lang heb ik hiervan behoorlijke spierpijn overgehouden. Toevallig ben ik op een emailnieuwsbrief geabonneerd waarin voor die week stond dat je kramp kan krijgen in je kuiten, echt een apart zwangerschapskwaaltje en zo herkenbaar nu. Dus niets om je zorgen om te maken, pijn doet het wel ;)

    Liefs,
    Lise
     
  4. Niet meer actief

    Neeltje...hey wat een grappige tip zeg!! Dat soort huis -tuin- en keuken middeltjes vind ik zelf altijd wel goed! Ik ga het dus proberen...wat mij betreft blijft het bij deze ene keer.

    Lise, ja erg is die pijn hè? Ik heb zoiets nog nooit meegmaakt. Ik ben eerder zwanger geweest van mijn dochter, maar toen had ik het niet.
    Ik zat ook echt van 'auw, auw, help, help!!' 'AUWWW, HELPPPPP !!'

    Het deed écht pijn...hahaha. Gelukkig dat mijn vriend er raad mee wist, na dat voetentrek gedoe was het snel weg.
    Maar heb nu inderdaad ook een spierpijn, alsof ik intensief heb getrained.

    Vraag me af hoe die krampen komen en waarmee het te maken heeft!
     
  5. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik heb ook last van mijn schaambeen. HEt begon zo maar toen ik bij mijn vriendin op kraam visite was. het word nu wel iets minder maar nog steeds zeer pijnlijk vooral bij het lopen of s'nachts omdraaien in bed.
     
  6. Ja ik heb dat ook ..
    SMorgens zo last van kuit kramoen
    en zelfs mijn handen zijn dan pijnlijk .. allè mijn polsen
    als ik die beweeg ..
     
  7. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Ik had het ook op het eind van mijn zwangerschap.
    Heel vervelend..
     
  8. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hier ook iedere nacht kuitkrampen, echt niet normaal.

    Ik had al heel snel last van mijn bekken, dus ik waggel ook in het rond als een eendje!

    Veel liefs Vera
     
  9. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    stuk zeep helpt echt hoor
     
  10. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai

    Ik heb nu al af en toe kramp in mijn kuit..auwww
    of in mijn voeten ook zo lekker gevoel...NOT

    Als ik s'morgens wakker word heb ik ook vaak tintelende handen...gek he?

    of zou ik te weing drinken??? dat hoor ik ook wel es dat het daar aan kan liggen..

    Liefs Paula
     
  11. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik had ook altijd kramp in mijn kuiten. Ik voelde het meestal al een beetje van te voren aankomen en deed dan meteen mijn tenen omhoog. Richting buik dus. Ik had het ook in mijn rechter. Wat ook wel helpt is snachts het raam een beetje open.

    Elina
     
  12. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo,

    Onderstaand stukje kreeg ik afgelopen week in mijn emailnieuwsbrief; weten we ook weer hoe het komt dat we af en toe kuitkramp hebben en wat we er misschien aan kunnen doen ;)

    "Het kan gebeuren dat je ’s nachts wakker schrikt van enorme kramp in je kuiten. Dit is ook een van de vele zwangerschapskwaaltjes. De oorzaak is niet helemaal duidelijk. De calciumstofwisseling, de afvoer van afvalstoffen uit de spieren, of de lichaamshouding spelen mogelijk een rol. Heel vervelend en je houdt er nog wel een tijdje last van. Probeer op zo’n moment je voeten te flexen (tenen naar je toe). Ook kan extra inname van magnesium helpen. Je kunt dit in zakjes bij de apotheek kopen en oplossen in wat water. Check wel eerst met je verloskundige".

    Liefs,
    Lise
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik had daar sowieso al altijd heel veel last van, ook voordat ik zwanger was :( ... Mijn moeder ook en zij vertelde mij dat het tijdens haar 2 zwangerschappen verergerde... Tot nu toe valt het mee gelukkig, ik wacht af... :)
     
  14. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Kramp, ik heb het een keer flink gehad in mijn been. Ik begon midden in de nacht te schreeuwen van de pijn. Mijn vriend sprong uit bed en dacht dat de weeen begonnen waren (helemaal in shock) toen ik kreunde kramp, kramp wilde hij in eerste instantie weer zijn bed in. Tot hij besefte dat hij mijn tenen moest tegen drukken.
    Ik gebruik nu VENADERON GELEI van Weleda, echt fantastisch spul ook tegen vermoeide en zwaar gevoel in je armen en benen. Dat verlicht gelijk ook fijn bij spierspijn en het help ook bij spataderen (die ik goddank niet heb!)
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat ook nog wel eens wil helpen is de volgende oefening: Ga rechtuit met je benen naar voren zitten en maak eerst met 1 voet een soort "gasgeef" beweging en dan de volgende voet. Daarna om en om rondjes draaien met je voet (vanuit je enkels). Dit zorgt ervoor dat je kuitspier zich kan ontspannen en dat de bloedsomloop eventuele afvalstoffen uit je spier kan afvoeren.
    Na deze oefening kun je weer gaan staan en schud dan beide benen één voor één een beetje los.

    Deze oefening heb ik van de zwangerschapsgym en ik moet zeggen, nu ik 'm elke avond doe (tijdens tv kijken ofzo) heb ik geen last meer van kramp in mijn kuiten gehad.

    Groetjes van Kiki
     
  16. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Wat ook wel eens wil helpen bij krampen (vooral al je er echt veel last van hebt) is extra magnesium slikken.
     
  17. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ik kan nu ook meepraten... (helaas?) Ik word nu 2 a 3 keer 's nachts wakker door kuitkramp vanaf vrijdag. De eerste keer dat ik er wakker van werd gilde ik't uit van de pijn. Verschrikkelijk, ik wist niet wat me overkwam... Ik dacht dat ik er geen last van zou krijgen, maar helaas...
     

Deel Deze Pagina