Afgeplat achterhoofdje en nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin had eerst aldoor n voorkeurshouding naar links en had toen n hele platte linkerachterkant op zn hoofdje. Nu hebben we zo'n safe t sleep (wat heel even helpt) en door hem aldoor op rechts te laten slapen is t al n stuk bijgetrokken, alleen vind ik zn achterhoofdje nog vrij vlak. Kan je hier voor de rest nog iets aan doen? Of trekt t (nog) bij?
     
  2. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Volgens mijn kinderarts en die van het CB trekt het vanzelf weg.
    Ik ben benieuwd...
     
  3. erannick

    erannick Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Het trekt nog weg hoor
     
  4. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier trekt het nu ook langzaam bij, ze waren de laatste kkeer bij het Cb erg tevreden!
     
  5. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als het niet heel erg is trekt het vanzelf bij.
     
  6. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Trekt meestal wel weg. Yeline heeft een heel erg afgeplat hoofdje gehad van achteren leek nergens naar vond ik :oops: maar toen ze begon te zitten en niet meer zoveel op dr rug lag is het mooi bijgetrokken.
     
  7. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb hiervoor fysiotherapie gehad, was gelukkig maar 2 keer nodig... Maar de fysio zei tegen mij dat dit vanzelf goed komt, kan alleen een jaar tot anderhalf jaar duren voordat het weer rond is! Tenzij het moet echt extreem zijn dan raden ze een helmpje aan... Als je erover twijfelt kan je het cb vragen naar hun mening hoe erg de afplatting is ja of nee!
     
  8. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve had een erg scheef bolletje toen ze nog heel klein was door de voorkeushouding.
    Maar nu is het helemaal bijgetrokken
    Was best bang dat Lieve zon helmpje zou moeten maar ook de kinderarts an het CB zei ook dat het vanzelf zou bijtrekken.
    We moesten het matras iets scheef leggen door er een telefoonboek onder te doen of een knuffel.
    En zo is het helemaal goed gekomen met haar hoofdje!
     
  9. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    hahaha mijn dochtertje heeft ook een heel plat achterhoofd. Ben wel een beetje blij te lezen dat het nog goed komt. Ach zo niet ook goed hoor!
     
  10. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo begint ook een plat achterkoppie te krijgen :) Ben inderdaad ook wel blij te lezen dat dit vanzelf weer bijtrekt!
     
  11. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Vorige week ben ik wel geschrokken op het cb toen ik te horen kreeg dat als ik er per direct er niet wat aan zou doen dat ie dat zou blijven houden. Nu heb ik een zijligkusen aangeschaft en dan lees ik over die telefoonboek onder het matras:) dat is ook wel een goeie.
     
  12. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij hebben vanaf het begin de Baby Sleep (http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=113) gebruikt dus hier "nog" geen plat achter hoofdje. Nu hij een Frejka-kussen aan heeft kan hij nu niet meer op zijn zij liggen. Nu heeft het door op zijn rug liggen een hele kale plek op zijn hoofd...daar zit geen haar meer :s hahaha Maar ik hoop dat zijn bolletje wel mooi rond blijft. Ben idd ook wel blij te lezen dat dit bijtrekt.
    Misschien is een Baby Sleep ook een goede oplossing voor jullie Patroes?

    Kus
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Naja, wij hebben dus n safe t sleep.. Ach t is wel minder dan als t was. Ik zal t over 2 weken ff navragen bij de cb arts.
     
  14. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Okay! Bij mij adviseerde ze direct een Baby Sleep
     
  15. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mijn zoontje heeft een helmpje gehad vanaf 6 mnd tot zijn eerste verjaardag! Geen moment spijt van gehad. Zijn achterhoofdje was ook helemaal plat en fysiotherapie hielp gewoon niet genoeg. Al die slaaphulpmiddeltjes hielpen bij hem ook niet. Hij ging lekker eigenwijs toch liggen zoals hij zelf wilde.
    Ik vond het vreselijke toen hij hem kreeg, maar binnen de kortste keren wisten we niet beter, hijzelf ook niet! Hij vond het prima.
    Ik ben dus heel blij dat we het hebben gedaan en het is weer een stuk mooier geworden! (nog niet helemaal bol, maar wij vinden het echt al prachtig zo!)
     
  16. kcrientje

    kcrientje Lid

    19 dec 2006
    23
    0
    0
    Ik heb ook een baby sleep aangeschaft op aanraden van het CB, maar Lucas draait dan zo tot 'ie weer op z'n rug ligt... Hebben jullie daar geen last van?
     
  17. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Wij hebben een babysleep voor overdag en een safe t sleep voor 's nachts. In de babysleep ligt hij meestal in de box te spelen en zo valt hij ook wel eens in slaap, maar hij draait zich toch weer zover op z'n rug dat z'n hoofd recht ligt of naar rechts. Hij moet juist op de linkerkant liggen.
    Met de safe t sleep precies hetzelfde. Ik leg hem op z'n linkerzij. Flap tussen z'n benen door en opgerolde handdoek in z'n rug. Als ik dan later ga kijken ligt meneer toch weer op z'n rug en z'n hoofd niet meer naar links.

    Als ik hier zo lees dat het meestal vanzelf weer wegtrekt, dan hoop ik maar dat dat bij Julian ook gebeurt. Ik weet echt niet meer wat we nog meer moeten doen. We gaan ook al naar de osteopaat en de fysio.
     
  18. bollie

    bollie Lid

    2 jun 2007
    20
    0
    0
    slager
    Barendrecht
    Ik heb het idee dat het een mode-gril aan het worden is! Bij mijn zoontje werd ook gezegd dat hij een voorkeurshoudig had en dat er snel wat aangedaan moest worden, maar éénmaal bij de huisarts gaf deze aan dat het allemaal best wel mee viel. Hij vroeg of de dame bij het cb een onzeker typje was.....
    Inmiddels is het allemaal alweer flink bijgetrokken en is heeft hij zijn afplatting in het midden zitten. Dat trekt vanzelf bij als ze kunnen zitten en kruipen.
     
  19. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier gebruiken we inderdaad die driehoek kussens, maar hij draait in zijn slaap ook tussen die twee kussens in op zijn rug! Zijn hoofdje blijft trouwens wel de juiste kant op liggen. Hij ligt hier overdag en 's avonds in te slapen en 's nachts niet.
     
  20. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Bollie, hebben ze dat tegen je gezegd? Dat het vanzelf bijtrekt als ze zitten en kruipen? Ik hoop het echt. Hoe oud is jullie kleine nu?

    Bij Julian trekt de afplatting nu ook meer naar het midden, bovenaan. Zoals ik al eerder schreef, ik weet soms echt niet meer wat ik nou verder nog kan doen. Het liefst wil ik een helmpje voorkomen.

    De fysio zei dat het met een helmpje altijd weer goed komt, maar dat je nooit zult weten of het zonder helm ook goed was gekomen. Dus....

    Ik zie ook eigenlijk zelden (of nooit) peutertjes waarbij een plat hoofd opvalt, dus dan zou je denken dat het inderdaad meestal wel weer wegtrekt.

    Zijn er hier meiden die bv op een basisschool of kinderopvang werken? Zien jullie veel kinderen met een plat achterhoofd?
     

Deel Deze Pagina