Wie betaald mijn salaris tijden mijn verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door maart, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vroeg me af wie mijn salaris betaald tijdens mijn verlof. Is dat mijn werkgever of krijg ik dan een uitkering. In het laatste geval, moet ik hier dan zelf achteraan.

    Alvast bedankt.
     
  2. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je krijgt een uitkering van het UWV. Bij mij is dit door de werkgever geregeld. Even navragen op je werk, of zij dit voor jou ook regelen.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wat ik er van begreep moet ej een verklaring dat je zwanger bent inleveren bij je werkgever

    en dan krijg je uiteindelijk de uitkering van het uwv

    waar je werkgever natuurlijk ook bij gebaat is wnat die betaalt op dat moment niet je salaris :)
    meeste werkgevers regelen dat dan ook zonder mopperen voor je.

    je kan het altijd even navragen op werk... :)

    ik ga dinsdag maar even zo'n verklaring vragen
    eentje voor werk
    en eentje voor het geval ik die voor ww straks ook nodig heb :(
     
  4. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Verschilt per werkgever.

    Ik heb een zwnagerschapsverklaring bij mijn werkgever ingeleverd.
    Mijn werkgever betaalt gewoon mijn salaris door met alles erop en eraan , en krijgt een groot deel daarvan terug van het UWV ( er zit een max aan wat het UWV vergoedt)
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hgmm heb jij enig idee hoe hoog die max ligt? :)
     
  6. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het maximale dagloon is per 1 januari 2007 vastgesteld op € 172,48.
     
  7. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Zo gaat het bij mij ook precies hetzelfde !
     
  8. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb een zwangerschapsverklaring ingeleverd op mijn werk en zij deden de rest. Ik heb bericht gekregen van het UWV dat ik een uitkering heb aangevraagd en moest hun ook nog een zwangerschapsverklaring toesturen. Dat heb ik gedaan en heb bericht dat de uitkering rond is.

    Groetjes Miep
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Inmiddels hier ook geregeld.

    verklaring ingeleverd bij huidige werkgever

    en je krijgt officieel dus geen salaris maar een WAZO-uitkering tijdens je zwangerschap.
    die komt dan van het uwv

    dus nadat mijn contract verloopt krijg ik gewoon nog steeds centjes.

    toch wel prettig.
     
  10. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb vandaag ook bericht gekregen dat mijn wazo uitkering rond is. Ik heb nu een daguitkering toegekend gekregen. Ik vraag me af of deze uitkering nu gelijk is aan je salaris? Ik hoop niet dat ik er ineens op achteruit ga..
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @ozgul: volgens mij is die uitkering tot een bepaald maximum (eerder genoemd in dit topic ergens) 100% van je salaris

    is het normaal dat je pas zo kort voor je bevalling hoort of je uitkering rond is?
    i mean.. die krijg je nu toch al een week of 3 als het goed is?
     
  12. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb helemaal niks gehoord dat het rond is.

    Ik heb een zwangerschapsverklaring gegeven aan mijn werkgever en die regelt de rest.

    Mijn werkgever betaald mij gewoon en zij krijgen het weer terug van UWV
     
  13. emmetje

    emmetje Bekend lid

    13 jul 2007
    517
    0
    0
    @Ozgul

    Van de UWV site: Werkt u in loondienst en bent u zwanger, dan heeft u rond de bevalling recht op minstens zestien weken verlof. Tijdens dit verlof krijgt u een zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Deze is ongeveer 100% van uw salaris (uw gemiddelde inkomen in de laatste vier weken voor verlof), met een maximum van € 174,64 per dag.

    Ik denk dat ze uitgaan van 22 werkbare dagen per maand, dus als je minder dan 3840 bruto per maand verdient, ga je er niet op achteruit.
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij de meeste werkgevers gaat het zo dat zij gewoon je salaris doorbetalen. Je werkgever krijgt dan jouw uitkering van het UWV.

    Bij mij was de papierwinkel pas veel later rond. Ik kreeg 2 weken geleden bericht van het UWV dat mn uitkering was toegekend. Toen was ik dus al weer een paar weken aan het werk. Maar voor mij maakt dat niet uit omdat mn werkgever dus het salaris doorbetaald. Die heeft nu langer op het geld van het UWV moeten wachten.

    Vwb het maximale dagloon: hier heb je zelf meestal geen last van. Omdat je werkgever je salaris doorbetaald en hij de uitkering krijgt. Als daar een verschil in zit is dat 'pech' voor je werkgever. Ik heb gewoon mn normale salaris gekregen. Ook al ligt dat boven het maximum van de uitkering.
     
  15. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hier idem als Pendrag. Ik verdien meer dan het maximale dagloon. Mijn werkgever betaalt mijn salaris en heeft dus een beetje pech omdat ze minder dan dat van het UWV krijgen.
     

Deel Deze Pagina