Salaris verschil bij ouderschapsverlof/minder contracturen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mevrouwtje, 16 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Zit er een verschil in je nettosalaris als je je ouderschapsverlof omzet naar een contract met minder uren?

    Ik weet dat ik graag minder uren wil werken, krijg nu ouderschapsverlof (onbetaald) maar vraag me af of het netto loon misschien iets omhoog gaat wanneer ik terug ga in contract doordat er misschien premies niet meer betaald hoeven te worden?

    Daarnaast zei een collega dat het nettoloon soms behoorlijk verschilt? Zij werkt 26 uren ipv 28 want dat zou netto niet heel veel meer opleveren die 2 uren, weet iemand of dit kan kloppen en hoe dat dan zit?
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja volgens mij zit daar wel verschil in. Je bruto loon is nu hetzelfde als met meer uur, daar wordt bruto ouderschapsverlof afgehaald. Minder uur, is dat je hele contract minder uur omvat en je kans hebt dat in een andere belastingschijf valt.

    als ik het goed zeg hoor.. This even geleden dat ik dit gehad heb haha.
     
  3. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Vlgns mij maakt het niet uit. Ik heb voor ouderschaps verlof gekozen zodat als ik wil weer mijn oude contract uren terug kan krijgen...
     
  4. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik dacht misschien in verschil omdat je pensioen wel over je originele contracturen wordt opgebouwd met ouderschapsverlof?
    En dat dit misschien anders wordt als je terug gaat in uren?
     
  5. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Het verschil zit in je pensioenopbouw en of je makkelijk terug kunt naar je oude uren.
    Qua netto loon maakt het, behoudens de pensioenopbouw, niet uit.
     

Deel Deze Pagina