Salou (begin juni) met auto en kindjes 3,5 + 9 mnd.. te ver?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door San76, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San76

    San76 Actief lid

    2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi allemaal,

    Door wat te schuiven met dagen op het werk zijn vriend en ik allebei rond Hemelvaart anderhalve week vrij en willen dan graag op vakantie.
    Vriend vliegt liever niet en ik heb mijn twijfels bij het reizen met de auto, maar ben toch het een en ander aan het uitzoeken.
    Wil erg graag een beetje zonzekere bestemming, maar dat wordt met de auto moeilijker dan met het vliegtuig vrees ik...
    Nu viel mijn oog op Cambrils park, in Cambrils bij Salou, maar dat is ruim 1500 km rijden. (we hebben geen caravan of vouwwagen achter de auto hangen dan)
    Zijn er mensen die er ervaring mee hebben om dit te rijden met 2 jonge kinderen? Was het te ver of goed te doen? Hebben jullie overnacht en waar? Ben je over de route du soleil gegaan?
    En, eventueel, hoe was het weer??

    Graag jullie ervaringen!
    Groetjes!
     
  2. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Wij zijn daar ook in de buurt geweest en wij vonden het te ver, Wij zijn 's nachts ('s avonds om 8 uur weg) gaan rijden, en waren rond half 9 's ochtends bij de Spaanse grens. En uiteindelijk waren wij pas rond 3 uur 's middags op plaats van bestemming, was ietsje verder (camping la torre del sol). Moesten vaker stoppen omdat ze natuurlijk overdag niet sliep en ze was het ook wel een beetje zat. Wij gaan nu meestal naar Noord Spanje in de buurt van Rosas, dat is goed te doen.

    De camping zelf is trouwens wel echt super leuk! Ben ik als kind eens geweest!
     
  3. San76

    San76 Actief lid

    2 jul 2007
    240
    0
    16
    Dank je welvoor je reactie! Ik ben er halverwege de jaren '90 ook geweest maar dat was al zo lang geleden, haha en toen waren we maar met z'n 2!
    Maar jullie hebben dus tot de grens er ongeveer 12 uur over gedaan? Da's best vlug of niet?
    En terug, hoe heb je toen gereden, tijdstip zeg maar?
    En waren jullie er ook in juni of andere maand? Hoop zo, als we het doen, dat het weer een beetje redelijk is...

    Oh ja, ik heb ik mijn post gezet, mensen met 2 jonge kinderen maar dat mag er natuurlijk ook 1 zijn...:)
     
  4. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Wij zijn afgelopen jaar met onze dochter van 10 maanden naar de Frans-Spaanse grens gereden. We hebben wel een nachtje in een hotel gedaan toen, want we konden aan haar merken dat het voor haar erg ver was. De terugreis ging heel snel en toen hebben we wel uitgebreid de tijd genomen om te eten en haar even los te laten (kruipen vond ze heerlijk in dat restaurant, even bewegen!) maar hebben we het in een keer gedaan. Vond het wel pittig maar het is wel te doen :)
     
  5. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Cambrills is leuk zijn wij ook geweest 11 jaar geleden ongeveer.

    Wij zijn 2 anderhalf jaar geleden met m'n ouders, zus en zwager en hun zoontje van een paar maanden naar zuid spanje geweest richting Alicante en dan nog iets verder. Reis= NOOIT MEER echt veels te ver met de auto het is killing maar die kleine is zo lief geweest echt ongelooflijk alles ging goed dus het kan best!! Oh ja we namen trouwens ook een gasstel mee zodat we de melk konden opwarmen onderweg en hij had zo'n mini tv'tje in de auto met dvd echt bleef heel zoet.
     
  6. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het lijkt mij erg ver met 2 kids. het is vast wel te doen hoor maar bij ons ligt de grens bij zon 8 uur. vorig jaar hadden we 6,5 uur naar disney en dit jaar word het oosterijk ook ong 7 uurtje. we gaan dan snachts weg en smorgens ff ergens lekker ontbijten ed dat deden we toen ook.
    maar bij zon heel eind zou ik een hotelletje onderweg nemen want het is best ver voor die kleintjes.

    vooral die van 3,5 gaat zich miss na een tijdje vervelen en zuerne of je er al bent. ook met dvd en weet ik wat mee. echt in een keer rijden lijkt mij dus niet echt praktish.
    met dus een paar redelijke stops en miss een overnachting kom je vast een stuk prettiger aan. je zou miss ook onderweg nog iets kunnen plannen ergens een uitje tussendoor oid. een of ander parkje speelplaatsje oid.
     
  7. San76

    San76 Actief lid

    2 jul 2007
    240
    0
    16
    Bedankt voor de reacties! Dvd was idd al onderdeel van plan van aanpak haha!
    Nog meer mensen?
     
  8. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Wij zijn vorige jaar naar Italie geweest, onze zoontjes waren toen 18 maanden. Ik doe het echt nooit weer zo ver in de auto met kinderen. En dan hadden wij zelfs de heenreis nog een hotel geboekt naar 800 km. Onze zoontjes sliepen niet in de auto, wat we eigenlijk wel verwacht hadden. Overal was het extreem druk. De terug reis hebben we in 17 uren gedaan, was ong 1300 km.
    Heb gelijk gezegd dat ik dit nooit weer doe. Het was gewoon veel te ver weg voor 2 kleine kinderen. We hadden genoeg speelgoed mee en dvdspelers. Maar het is voor een klein kind erg moeilijk om zolang stil te zitten.
     
  9. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Persoonlijk vind ik het wat ver voor zo kleine kindjes... Wij wilden eerst ook Oostenrijk doen, maar hebben nu een plaatsje in Duitsland op een 300 km van thuis. Zoonlief gaat 12,5 maand zijn als wij gaan.
     
  10. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    Wij zijn afgelopen jaar 100 km minder ver geweest en gaan in juni weer,

    is bij ons vandaan 1420 km waar we heen gaan. onze zoon was toen 7,5 maand en was super we zijn sávonds om 19.00 uur vertrokken en om 13.30 waren we op de plaats van bestemming ging helemaal goed echt heerlijke vakantie gehad terug ging het ook heel goed alleen voor onszelf verkeerde tijdstip gekozen om te rijden.

    we gaan nu om 23.00 rijden in de avond kijk er niet tegen op hij is dan ongeveer 1,5
     
  11. miepie28

    miepie28 Fanatiek lid

    13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Wij zijn in 2009 met ons 11 maand oude dochtertje naar italie toscane (san vincenzo) 1400 km gereden en wij zijn snachts gaan rijden en dat ging heel goed. Ze werd om 7 uur wakker en heeft nog een paar powernaps gedaan overdag. We zijn wel gaan overnachten!!!! En ik raad dat ook echt aan om er een overnachting bij te doen.
    Dit jaar gaan we weer naar toscane en nu dus met zn viertjes. Zie er nu ook niet tegenop eigenlijk. Ja zelf heb ik een schurft hekel aan lange reizen haha maar wil ook zon dus ff volhouden de reis...
     
  12. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    wij zijn vorig jaar italie geweest 1100km met 2kids en caravan 17uur op gereden in 1stuk nooit meer kids ging goed maar wij waren kapot.dit jaar gaanw e met nog een stel met 2kids en we overnachten dan.


    met carnaval euro disney geweest 4 1/2 uur
     

Deel Deze Pagina