Salztal Paradies in de Harz

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Syane, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Wie is er al eens geweest? En beviel het? Wat zijn aanraders?
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wij zijn er geweest. Het is een klein park, met speeltuintje en in de zomer (duitse) animatie, het zwembad is leuk.
    De huisjes zijn compleet, netjes en schoon.de huizen zijn 2 appartementen 1 onder en 1 boven. Wij hadden een appartement op de eerste verdieping waardoor we ipv een tuin een groot (balkon)terras hadden.
    De regio is mooi. Er zijn een paar skiliften waar je mee bergjes op kunt en een stukje kunt wandelen. Ook kleine dorpjes om te bezoeken. Verschillende musea, een mijn. En er is nog een soort oude stoomtrein die door de regio rijdt.
    Wij vonden het wel leuk voor een midweekje. Maar als je echt iets van de regio wilt zien is wandelen erg leuk en met onze toen 1 en 3 jarige was dat minder leuk.
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Dank je wel. Mijn kids zijn basisschoolleeftijd dus die kunnen langer wandelen. Komt goed :thumup:
     
  4. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Niet op t Park geweest wel in die regio.

    Wij vonden Wernigerode ook een erg leuke plaats om te kijken (veel vakwerk, gezellig stadje), we zijn ook nog bij t kasteel daar geweest, vonden we ook leuk.
    Ook interessant om te zien vonden wij de stukjes van t ijzeren gordijn die er nog staan bij Sorge. (Nodige info borden erbij).
    Verder 2 verschillende rodelbanen gedaan, ook kabelbanen idd en wandelen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Wij zijn er geweest toen de jongste een baby was, dus niet hele actieve dingen gedaan toen ;)
    De huisjes waren heel netjes en vrij ruim naar wat ik me herinner, wij zaten beneden en hadden dus een terras ipv balkon. Bij minder weer is het zwembad tegenover het park leuk, hoort er niet bij maar je mag er gratis gebuik van maken. Wij zijn met de stoomtrein geweest, was een leuk ritje. Wij zijn ook in Wernigerode geweest, inderdaad een leuke plaats. Verder staat me niets specifiek bij, maar de omgeving was wel mooi.
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Nog andere reacties?
     
  7. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Wij zijn wel in de Harz geweest, maar op een camping. Dat boemeltreintje was op zich leuk, de omgeving is een stuk mooier dan bij de museumspoorlijn bij ons.
    Wij zijn bij een stuwdam geweest, vonden de kids heel leuk :rolleyes:.
    Volgende week gaan we weer. We willen in ieder geval weer naar Ascherleben Zoo. Niet heel spectaculair, verblijven voor tijgers waren nog wel redelijk maar de leeuw zat wel in een heel klein verblijf. Ze waren toen nog aan hrt opknappen. De rest was wel leuk. En de entreeprijs is een lachertje.
    We willen dit keer wel meer wandelen. Onze jongste is nu 6, dus gaat wat makkelijker.
    Wij zijn toen ook in een grot geweest, geen idee meer waar maar die moest leuker zijn dan de andere. Was inderdaad wel leuk.
    Wij zitten in Altenau. Wenigerode klinkt wel bekend, maar volgens mij zijn we daar toen niet geweest.
    Er is ook een heksenhuis en we waren toen wel benieuwd naar de reptielenboerderij. Maar ja, twee jaar geleden is mijn moeder overleden en toen we op vakantie waren krap twee maanden later sloeg de vermoeidheid in als een bom. Dus veel minder gedaan dan wat we eigenlijk op de planning hadden staan. We gaan voor de herkansing :D.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina