Samen erdoorheen / IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Susyq89, 15 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Hoi allemaal!

    Er zijn al wat groepjes met meiden die IUI doorgaan maar toch wilde ik er zelf een starten waar we onze verhalen, frustraties, onzekerheden en hopelijk positieve resultaten kunnen delen!
    Ik zal beginnen met mezelf voorstellen;

    Ik ben Suus, 31 jaar en door een hoop pech al 7,5 jaar bezig voor ons eerste kindje.
    Na 2 jaar proberen zijn we voor het eerst in 2015 in de MMM beland. Na een aantal maanden hormoon behandeling raakte ik tegen depressie aan en had behoefte aan pauze.
    Hierna de pech gehad om in 2018 ernstig ziek te worden waarvan ik sinds eind 2019 weer hersteld ben. Voorjaar 2020 willen starten weer maar... Corona... nu sinds oktober in het traject en 2 IUI behandelingen gehad. Van de 2e zit ik nu op 15 dpo, geen menstruatie te bekennen maar ook geen positieve test.
    Zowel man als ik zijn theoretisch gezien prima in staat om een kindje te verwekken maar op de een of andere manier wilt dit niet lukken...

    Ik hoop dat er meer meiden zijn die het fijn vinden om hier te kletsen, ook over gezellige dingen! :D

    Groetjes Suus
     
    pinklady vindt dit leuk.
  2. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik lees je berichtje en zie dat niemand gereageerd heeft. Denk dat je het beste even een bestaand groepje kunt opzoeken die overeenkomt met jouw verhaal. Je kunt dan inhaken en vragen of je mee mag schrijven. Je komt dan vanzelf in de verhalen vd ander en dan kun jij ook lekker je ei kwijt!


     
  3. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    hi! Dank je wel voor je reactie. Ik kijk inderdaad mee bij andere groepjes, daar was niet super veel leven dus ik dacht ik probeer zelf een groepje te starten haha.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  4. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel erg geïnteresseerd in hoe jullie het ervaren en hoe het gaat met jullie etc. :)

    En hopelijk mag ik je snel feliciteren met een zwangerschap.
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  5. pinklady

    pinklady Bekend lid

    10 mei 2007
    686
    376
    63
    provincie groningen
    Hallo, wij gaan komende donderdag het traject in. Bij ons beide geen afwijkingen gevonden dus dan zou je inderdaad denken dat het allemaal wel komt. Ik zal even kort mijn verhaal uitleggen.

    Ik heb 3 kinderen van een andere partner. Gescheiden. En nu 3 jaar zeer gelukkig met mijn vriend. We zijn niet te jongste meer, dus na een half jaar toch maar aan de bel getrokken. Eigenlijk heel snel geholpen en alle onderzoeken gehad waaruit bleek dat wij gezond waren. Maar gezien onze leeftijd komen wij in aanmerking voor IUI. Allemaal nieuw en spannend!
    Komende donderdag gaan we starten
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  6. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    @Mila1988 dank je wel voor je reactie! Voor mij is het een bijzondere ervaring. Een hoop frustraties, hoop en verdriet gemengd zegmaar. Aangezien alles goed is bij ons hebben we goede hoop dat dit het antwoord is. Aan de andere kant na zoveel jaren proberen zonder maar ooit zwanger te zijn geweest maakt het moeilijk om vertrouwen te houden. Om mij heen lijkt de een na de ander zwanger te worden wat het verdriet en frustratie soms heel groot.

    @pinklady
    Wat spannend! Hopelijk verloopt het goed en heb je snel een positieve test in handen! Mijn grootste wens voor het nieuwe jaar is dat een ieders droom uitkomt, vooral de dames hier op het forum!
     
    pinklady vindt dit leuk.
  7. pinklady

    pinklady Bekend lid

    10 mei 2007
    686
    376
    63
    provincie groningen
    Dat hoop ik ook!!
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heel begrijpelijk je verhaal. Er is dus nooit een oorzaak voor gevonden? Waar denk je zelf dat het aan kan liggen ? Of is dat moeilijk te zeggen natuurlijk.. vind het een pittig onderwerp. Ik kan me wel goed indenken hoe verdrietig het moet zijn, maar geef de moed niet op.. je weet het nooit.
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  9. pinklady

    pinklady Bekend lid

    10 mei 2007
    686
    376
    63
    provincie groningen
    Ik duim voor jullie dat 2021 jullie jaar mag worden!
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  10. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Ik heb zelf weleens gedacht aan het “gewoonweg” niet passen van mijn eitjes en zijn zaadcellen.
    Maar dat onderzoeken ze hier tegenwoordig niet meer.
    Of “taaie” eitjes zou ook nog kunnen. Maar dat komt, als ik het goed heb, pas aan licht wanneer we bij IVF komen.
    precies! We houden hoop!

    en uiteraard voor iedereen een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen!
     
  11. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heb je wel gewoon elke maand een eisprong?

    Beste wensen!
     
  12. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Ja ik heb iedere maand eisprong en menstruatie. M’n cyclus varieert wel soms maar niet mega lang. Meestal tussen 28-33 dagen.
    Bloedonderzoek gaf ook geen afwijkingen aan in de bekende hormonen. Heb weleens op het forum gelezen dat bepaalde waardes van belang kunnen zijn die vaak niet worden onderzocht. Dit zou ik nog wel met de artsen kunnen overleggen om te onderzoeken.
     

Deel Deze Pagina