Samen in bad, hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door onsukkie, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik lees dat sommige mensen samen met hun hummeltje in bad gaan. Maar hoe doen jullie dat?

    Hebben jullie iets waar je je kleintje inlegt odat hij/zij drijft. En zo niet, hoe houden jullie hem dan vast, op je buik ofzo? En hoe warm heb je het bad? Ook 37/38 graden of mag het wel iets kouder zijn? En hoe dan als je klaar bent, samen met je partnert, zodat die het kleintje aan kan pakken, wij wilden eigenlijk met z'n drieën gaan, maar dan vraag ik me weer af, hoelang zo'n kleintje in bad mag, want dat koelt natuurlijk ook wel af lijkt me.

    Help, wil het gaan proberen, maar moet toch eerst nog ff antwoord hebben op deze vragen.
     
  2. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Het fijnste is dat 1 met de kleine in bad gaat. De ander kan dan de kleine aangeven, spullen klaarleggen en als je klaar bent de kleine aankleden. Wij hebben het water niet warmer dan dat je normaal het badje doet voor de kleine, dus met je elleboog voelen en dan geen temp verschil (is fris voor jou, maar je moet er wat voor over hebben toch?). Je kan de kleine in je handen laten drijven door het water of op je benen (evt opgetrokken) leggen. Zorg er wel voor dat je het hoofdje goed vasthoud.
    Nu Mick alleen in bad gaat hebben we nog maar 10 cm water in het bad, maar in het begin hadden we er meer in. Na 10min hadden we het wel zo'n beetje gehad. Het is ook inspannend voor jou en was het ook wel genoeg voor Mick. Maar die 10min vond ie heerlijk, en ik ook! Veel plezier!
     
  3. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Sinds ik volgens de badthermometer te warm water in het babybadje doe vindt ze het heerlijk om in bad te gaan! Wat een ontdekking! Weg met de badthermometer en lang leve lekker warm water...
     
  4. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je kan ook gewoon met zijn 3en in bad.Als je er dan uit wil gaat eerst de een uit bad, pakt baby aan en dan de ander uit bad.
    Kwa temp zou ik hetzelfde als het gewone badje aanhouden en tijd ligt er aan wat jij en je kindje fijn vinden. Je merkt het vanzelf wel als ze het zat zijn.
    Je kan je kleine op je buik leggen of op je armen laten drijven. Gewoon een beetje uitproberen. Heel veel plezier in ieder geval!
     
  5. Niet meer actief

    Hier gaat er ook 1 van ons in bad, en de ander geeft Enzo aan en droogt hem af en kleed hem aan.
    Het water doen we hier altijd 37-38 graden.
    Enzo is zo'n waterrat die kan er gerust een uur inzitten (doen we niet hoor :wink) We doen hem meestal een kwartier, soms een halfuurtje.
    We houden hem vast of zetten hem op onze benen.
    We hebben hem ook in een zwemband gedaan om te "oefenen"voor CP als we op vakantie gaan, dat vind ie helemaal geweldig.
     
  6. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je hebt ook van die drijfmatrasjes voor in bad... een vriendin van mij vond dat geweldig om te doen met haar zoontje.
     
  7. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik ging van t begin af aan ook wel alleen met Dewi in bad (man-lief was dan aan t werk). Het was een beetje een gedoe maar ik vond t wel heel fijn. Ze lag dan gewoon lekker op mijn buik, dronk soms zelfs wel wat uit de borst. En ik liet haar op mijn armen door t water glijden. Maar ja...dan moet je er nog uit :D
    Ik trok zelf een badjas aan, wikkelde haar in een badcape en liep dan naar haar kamertje waar ik haar eerst klaarmaakte en daarna mezelf.

    Nu ze 4 maanden is zit ze tegenover me in bad in haar badsteuntje (zo'n plastic schuin zitje) en heeft ze groot lol! Enorm aan t schoppen en slaan en lachen. Af en toe even lekker bij me op de arm.
    Als we klaar zijn droog ik eerst mezelf af en blijft zij in t zitje (kan niks gebeuren, sta er naast en er zit heel klein beetje water in bad) daarna pak ik haar eruit!

    Ideaal! :D
     
  8. poekie01

    poekie01 Actief lid

    20 dec 2007
    132
    0
    0
    Ook hier gaat Quinten met een van ons (meestal papa) in het grote bad en onder de douche. Dat vind ie helemaal geweldig, die waterstraal over zijn ruggetje en buikje. In het grote bad doen we de temp wel meten met de thermometer en houden meestal een graadje warmer aan.
    Een van ons staat dan klaar om hem af te drogen en aan te kleden.

    Dat kleine badje hebben we eigenlijk maar een paar keer gebruikt....
     
  9. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
     
  10. poekie01

    poekie01 Actief lid

    20 dec 2007
    132
    0
    0
    ... in het begin hielden we ons wel exact aan de juiste temp...nou dat was niet fijn...Huilen en bibberen!
     
  11. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    lekker je beebje de temp laten bepalen! Hier badderen we ook warmer dan is 'toegestaan'! En lekker met z'n drietjes! Eentje gaat er dan wel wat eerder uit om zichzelf vast af te drogen en een badjas aan te trekken die pakt Thomas dan over en droogt hem af en doet z'n pyamatje aan.
    Gewoon vasthouden zoals je in een klein badje ook zou doen en als je wat meer gewend bent kun je haar vasthouden zoals je wilt (doen wij ook!)!
     
  12. Ma2Be

    Ma2Be Bekend lid

    13 okt 2006
    994
    0
    0
    Als ze met papa in bad gaat, kleed ik haar uit en geef ze aan, en daarna neem ikze weer van papa aan en droog ik ze af als papa zelf gaat aankleden.

    Als ik alleen met ze in bad ga, kleed ik eerst haar uit, doe ik ze in het wipstoeltje in een badcape, dan kleed ik mezelf uit en aan we samen in bad (ongeveer 37/39 graden). Als we uit bad komen zet ik haar in de wippert met de badcape er omheengeslagen op de badkamervloer. Dan droog ik me af en doe een badjas aan of even een jogginbroek en t shirt, en dan ga ik haar afdrogen (is meestal al zo goed als droog door de badcape) en aankleden. En dan gaat ze even spelen op haar speelkleedje in haar kamertje, terwijl ik mezelf verder aankleed en crempje en make-up op doe... En dan krijgt ze een flesje of gaat lekker slapen, al naar gelang wat er moet gebeuren...
     
  13. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    In het begin legde ik haar gewoon op mijn buik in bad, en papa deed hetzelfde. Toen ze kon zitten hebben we een badzitje gekocht en haar tegenover ons gezet. We gaan alleen samen in bad als de ander er ook is om haar af te drogen en aan te pakken.
     
  14. Madeliefst

    4 nov 2006
    39
    0
    0
    Als je alleen met je babietje in bad gaat heb ik nog een tip die ik van mijn kraamhulp kreeg.
    Ze legde een grote handdoek een paar keer dubbelgevouwen in de wastafel en dan de badcape eroverheen, en als we dan uit bad kwamen legde ik mijn zoontje in de wastafel en dan meteen een paar hydrofiele luiers over hem heen, eentje over zijn bolletje en een over zijn lijfje zodat hij lekker warm bleef. En evt de badcape nog dichtvouwen. Dan ging ik me zelf afdrogen en aankleden in de badkamer (wel alles klaarleggen) of ik deed een badjas aan, en dan tilde ik hem mbv zijn badcape uit de wastafel en ging hem dan verder afdrogen en aankleden in zijn kamertje. Dat werkte bij ons heel lang heel goed. Pas toen hij aan de kranen begon te draaien heb ik de wipstoel erbij gehaald en hem niet meer in de wastafel gelegd.
    Succes en veel badplezier!
     
  15. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Dat is nog eens een goede tip!

    Wat vind ik het jammer dat ik geen bad heb! Lijkt mij zo gezellig als ik de verhalen hier lees.
     
  16. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ zonnestraal: meteen verhuizen! ;) Wij zijn echte badderaars en vinden het dus ook heerlijk om met Thomas te spetteren in bad! Je kunt trouwens ook zo'n bi-ba-bad kopen als je zelf geen bad hebt!
     

Deel Deze Pagina