Samenlevingstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bianca78, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb een vraagje ..heeft iedereen recht op een samenlevingstest of moet je echt een jaar of meer bezig zijn?

    groetjes :(
     
  2. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ja, je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je al een jaar bezig bent. niemand die je kan controleren...
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik zou echt wachten tot je een jaar bezig bent geweest.
    Het kan aan zoveel dingen liggen (ik weet niet in de hoeveelste ronde je zit).
    Ikzelf vind dat je de natuur wel een kans moet geven, die richtlijnen zijn er natuurlijk niet voor niets.

    Heel veel succes!

    Elmo
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja maar "wij" hebben zelf die richtlijnen bepaald... vind dat gewoon zo moeilijk... zij bepalen dat je een jaar moet proberen..
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik denk niet dat als je meldt dat je al een jaar bezig bent, meteen een samenlevingstest krijgt, of zit ik hier compleet naast?
    Lijkt me niet het eerste onderzoek wat ze gaan uitvoeren...
     
  6. Hi,'

    Dit is voor ons de 10e ronde. Mijn vriend heeft een medische historie en hij wil graag weten of hij vruchtbaar is ( dit vanwege de medicijnen). Ik ben ook cker voor dat de natuur t voor ons bepaalt, maar soms zit je toch met vragen?????

    Gister ben ik na twee dagen overtijd ongi geworden en dat viel bij ons als een bom, zeer verdrietig natuurlijk! Iedereen herkent dit, en ik weet dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn. Maar toch doen we t..onbewust.

    En nu willen wij weten of er misschien iets mis is?? Hoop van niet natuurlijk.. Kan ik dit bij de dokter aanvragen zo een test?? en dan verwijzen naar de gyn.??

    Thxx :(
     
  7. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    sorry maar wat houdt zo'n samenlevingstest in?
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Bij ons in het zh worden er geen samenlevingstesten gedaan.

    (bron: www.fertiliteitsnet.nl)

    Doel van het onderzoek:

    Het onderzoek geeft een grove indruk van de kwaliteit van het zaad en van het baarmoederslijm. Maar het allerbelangrijkste is om te zien of het samen komt.

    Wanneer:

    Deze test is een vast onderdeel van het vruchtbaarheidsonderzoek. De test is alleen betrouwbaar als hij wordt gedaan in de vruchtbare periode, dus net voor de eisprong. Is de uitslag positief, dan hoeft het niet meer worden herhaald.

    Hoe gaat het in zijn werk:

    Voor deze test is het gewenst dat de man een paar dagen geen zaadlozing heeft gehad. Het moment van de eisprong wordt door de cycluscurve of door een inwendige echo bepaald. De avond voor het onderzoek of s morgens op de dag van het onderzoek moet er gemeenschap zijn. De arts neemt bij de vrouw wat slijm af.

    Wat kun je eraan zien:

    De arts kijkt of het slijm goed is qua kleur en substantie. Vervolgens bepaalt hij de zuurte graad. Daarna wordt er een beetje slijm onder de microscoop bekeken, en wordt er gezocht naar zaadcellen. Een goed bewegende zaadcel is eigenlijk al genoeg om te zeggen dat het slijm en zaad bij elkaar passen. Als het niet te zien is, is de test negatief en dat wil eigenlijk nog niet veel zeggen, het kan op het verkeerde tijdstip gedaan zijn. Is de test negatief zal deze herhaald worden.

    De uitslag:

    Deze krijg je meteen ter plekke.
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Bij ons checken ze eerst man en vrouw en daarna wordt er eventueel een samenlevingstest gedaan.
    In ons geval niet nodig...zwemmers halen het w.s. toch niet.

    Elmo
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Als je vriend een medisch verleden heeft waardoor jullie twijfelen, zal dit toch ook bij de huisarts bekend zijn, of niet? Misschien kan dan eerst zijn zaad onderzocht worden....Zou je nu al mee naar de huisarts kunnen als jullie er mee zitten.
     
  11. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Dan denk ik dat het eerst verstandig is om een semenonderzoek aan te vragen.
    Met een samenlevingstest haal je niet zo 1,2,3, de kwaliteit van het sperma eruit. Met een zaadonderzoek (semen) wordt het sperma op een heel aantal punten getest en kun je daaruit wel opmaken hoe de kwaliteit is van het sperma.

    Wij hebben eerst allerlei andere onderzoeken gehad en mijn hubbie dus ook 2 semenonderzoeken. Nu staat er in februari een samenlevingstest gepland om te kijken hoeveel zaadcellen er nog in het baarmoederslijm zitten nadat we 2-12 uur daarvoor sex hebben gehad.
     
  12. Niet meer actief

    Kan zo'n semenonderzoek al voor een jaar proberen met zwangeren? :)
     
  13. Hi,

    Owhhh dus dat kan ook! Ik d8 dat je gelijk zo een samenlevingstest moest doen. Ik zal vandaag met HA bellen en zo een onderzoek aanvragen..Ben benieuwd!

    Fijn weekend :)
     
  14. Niet meer actief

    Ik denk dat we gewoon maar ff een jaar gaan w8en...., dan gaan we wel naar de huisarts...... :D
     
  15. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Tja, dat was bij ons wel het geval, maar er waren dan bij ons ook wel redenen voor om het zaad te laten testen.
     
  16. Zonnetje

    Zonnetje Lid

    21 mrt 2006
    20
    0
    0
    Wij mochten pas na een jaar semenonderzoek doen en krijg nu gelijk een samenlevingstest.
     
  17. elle

    elle Actief lid

    Bij ons werd eerst door de HA zo´n samenlevingstest (PCT) gedaan en binnenkort pas het semenonderzoek.
     
  18. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Je krijgt niet zomaar een samenlevingstest volgens mij, daar zijn wel redenen voor nodig natuurlijk....
    Na een jaar mag je sowieso naar de ha voor zaadonderzoek. Ik zou niet eerder gaan..... behalve als er een medisch verleden is.

    Bij mij was de test positief wat ik een bijzondere ervaring vond toen ik de zwemmers zag zwemmen onder de microscoop. Dat gaf mij zeker hoop!
     

Deel Deze Pagina