samenwonen met rokende vriend HELP!

Discussie in 'De lounge' gestart door Evi21, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi21

Evi21 Actief lid

5 jul 2007
    160
    0
    0
    jaah op die dag zit ik ook nog te wachten!

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    als jij er last van hebt ivm je chronische bronchitis dan is de discussie toch simpel.... niet thuis roken! en als hij dat niet voor je op kan brengen.... tja...

moeilijk... succes ermee!

Liefs Roshi

3. arabia

arabia Lid

21 aug 2007
    31
    0
    0
    mijn man rookt als hij stress heeft wel eens een sigaretje en ik HAAT het maar hij houdt er in ieder geval rekening mee dat hij echt niet moet roken als ik in de buurt ben en thuis kan hij helemaal vergeten

4. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Moet eigenlijk geen discussie zijn, vind ik.
    Het is nu eenmaal zo, dat hij rekening moet houden met jou ivm jouw gezondheid.Roken en asthma, kan absoluut niet samen, sterker nog, het kan een aanval uitlokken. neem aan dat hij dat niet wil.
    Dus, stoppen, of buiten roken.
    Ook dat ene sigaretje is teveel, je rookt gewoon mee!

En ik vind ook, zwangeren moeten niet roken, en dat geldt ook voor de partner, het is immers een zwangerschap van samen.

5. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Mijn man rookte ook erg veel toen ik hem leerde kennen.Toen we samen gingen wonen,rookte hij ook veel en ik vond dat vreselijk.Ik ben zelf ook anti rook.Alles stinkt er dan ook zo na.Bah!Ik zei het dan ook echt de hele tijd dat HIJ stonk en zeurde.Heb op een gegeven moment gewoon tig doosjes van die pleisters gekocht en toen is hij gestopt.Dat is inmiddels alweer ruim 2 jaar geleden.Nu rookt hij heel af en toe nog een peuk,maar nooit als ik erbij ben.Tevens mag er in ons huis nu ook nooit gerookt worden.Gewoon proberen er goed over te praten en hoop dat jullie ook tot een oplossing komen!Succes!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind ook dat dit geen discussiepunt hoort te zijn als jij daar zo'n last van hebt.
    Mijn vriend en ik roken beiden niet, maar vrienden van hem wel, en ook heel veel. toen we gingen samenwonen heb ik niet overlegd maar meegedeeld dat er in mijn huis niet gerookt wordt. Mijn vriend protesteerde heel even maar heeft het wel geaccepteerd.

7. Niet meer actief

sorry maar ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Kijk je weet van te voren dat hij rookt. En als hij zegt dat hij niet in huis zal gaan roken GEEF M DIE KANS DAN en ga je niet nu al druk maken.
    Ik rook zelf niet, en mijn ventje wel. Soms erger ik mij er ook aan, maar ik wist waar ik aan begon.. En ja wij hebben hier ook kids rond lopen en heeft onze dochter bronchitus. Hij houdt hier wel degelijk rekening mee iedereen trouwens die hier komt.. Dus geef je ventje eerst eens de kans en kom dan trug klagen als ie het alsnog teveel doet........

8. sim

sim Niet meer actief

als je er duidelijke afspraken over maakt is er toch niks aan de hand, ik zou me er nu nog niet druk over maken of hij zich er wel of niet aan gaat houden, vertrouw hem gewoon.

het is wel makkelijk om gelijk als jullie er wonen te zeggen dat er in huis niet wordt gerookt, dan is het direct duidelijk ook voor je omgeving.

en dat is helemaal niet raar hoor, heel veel mensen roken gewoon buiten, hier ook, geen probleem. en bovendien kinderen kunnen nog niet kiezen dus kies jij voor hen ;)

9. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ik heb hier geen ervaring mee althans ik heb altijd gerookt en mijn man ook.
    tijdens mijn eerste zwanegrschap ik heb gewoon gerookt bij de tweede en deze ben ik meteen gestopt.
    mijn man rookt wel en ik vind dat niet erg.
    van mij mag ie binnen roken.
    moet er wel bij zeggen dat hij de hele dag op de dag slaapt en pas tegen 6uur in de avond wakker wordt en om 10uur weer gaat werken.
    dus erg veel last hebben mijn kindjes er niet van want die gaan rond 7uur na bed en mijn man rookt niet veel.
    als de kleine wordt geboren dan rookt mijn man buiten dat heeft ie trouwens bij beiden kinderen gedaan.
    deze zijn nu 6 en 3 jr oud dus die kunnen er wel wat makkelijker tegen.

10. Evi21

Evi21 Actief lid

5 jul 2007
    160
    0
    0
    Ik geef hem die kans ook echt... de reden dat ik overdrijf zoals jij dat noemt is dat ik het in mijn omgeving zie dat het niet goed gaat met die afspraak over het roken... En hij heeft het 4 maand voor me verzwegen dat hij weer was begonnen (hij is er 1,5 jaar afgeweest)
    Ik heb dat die 4 maand gewoon echt niet in de gaten gehad! Heel dom.. en zo voelde ik me op dat moment ook!

Ik ben soms gewoon bang dat hij zich er niet aan kan houden en dat dat onze relatie zal verpesten... wat ik dus echt absoluut niet wil!
    Daarom was mijn vraag of hier mensen ervaring mee hadden!

11. Evi21

Evi21 Actief lid

5 jul 2007
    160
    0
    0
    Ik ken dit precies! Ik zeg ook vaak dat hij stinkt, en dan geef ik hem soms extra geen kus! heb hem v.d week een kaartje gekocht (we hadden 3 jaar verkering) met een gedicht erin.
    Het kwam er op neer dat ik het niet gezellig vond dat wanneer we gezellig samen op de bank zaten of in de bios, dat hij dan altijd naar buiten moet om een sigaret te kopen.... nu had ik een cadeautje voor hem zodat hij gewoon lekker kon blijven zitten. Hij hoefde neit meer naar buiten, en kon mij de hele avond in mijn armen sluiten :p..

Het cadeautje was van die nicotinekauwgom!

Vond het wel een goeie van mezelf....

(Moet er wel ff bij zeggen dat we niet serieus onze 3 jaar verkering gingen vieren... t was gewoon als grapje bedoeld!)

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha lachen zeg ;)

ben ik toch blij dat me vriend gelukkig ook is gestopt tegelijk met mijt oen we erachter kwamen dat ik zwanger was :) zo te lezen loop ik dus al die moeilijkheden allemaal mis..

maar in ieder geval ik zal even afwachten misschien houd hij zich er wel gewoon aan dat hij echt niet gaat roken in huis..zo wel praat je dan toch nog een keer goed met hem?

13. Evi21

Evi21 Actief lid

5 jul 2007
    160
    0
    0
    jaah ik wacht nu ook lekker af... ik bedoel.. we wonen er nog niet eens ;) hihi...
    zal het rond die tijd nog wel eens laten weten :D

Deel Deze Pagina