Sappenkuur, detoxen

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 1 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Iemand hier ervaring mee?
    Ik twijfel een detox sappenkuur aan te schaffen om mijn lichaam te ontgiften, wat kilo's te verliezen en als soort van reset om er weer tegen aan te gaan met gezond eten, sporten enz.
    Ergens geloof ik dat het best kan helpen, aan de andere kant geloof ik ook wel weer dat dit gewoon een marketingstunt is en ik veels te veel geld uit geef voor wat het zou moeten doen. Die kilo's verlies ik zeker, logisch want eigenlijk is het een soort van crash dieet. Ik vraag me af of je van een dag tot een week alleen sapjes drinken echt ontgift of dat dit dus onzin is. Daarnaast twijfel ik voor hoe lang ik het ga doen (als ik het ga doen) deze aanbieder heeft pakketten van 1 dag (€44) tot max 7 dagen (€248) en voor die 7 daagse kuur denk ik weer, kan ik dan niet beter een sapcentrifuge en/of slowjuicer aanschaffen, me gaan verdiepen in alle soorten sapjes in zo een detoxkuur en alles gewoon zelf vers maken. Als het dan echt werkt kan ik daarna af en toe nog 1x per zoveel tijd zelf zo een dag (of dagen) inlassen.

    Veel twijfel dus. Ben benieuwd naar ervaringen, tips en adviezen hierover.
     
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Ik doe meerdere keren per jaar een kuur van Sapje. Heb er erg goede ervaringen mee. Eerst een paar dagen pretox. Hier bouw je je voeding af. Dan een aantal dagen ( meestel kies ik voor 3) alleen groente- en kruidensappen. Vervolgens aftertox waarbij je je voeding weer opbouwt. Voel me dan fit, val af, huid ziet er na een kuur goed uit enz enz.
    Mocht je voor Sapje kiezen dan laat maar weten. Als je het via een link besteld die ik je geef ontvang je €15,- korting. ( en ik krijg dan ook die korting dus dan hebben we er beide plezier van)

    heb overigens ook zelf een slowjuicer waar ik regelmatig groentesap mee maak. Maar de sappen van Sapje zijn echt lekker en met veel verschillende groenten erin. Wil je dat zelf doen dan ben je ook veel geld kwijt aan goede biologische groenten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    unnamed.png

    Zonde van je geld, en weinig blijvende verandering in eetpatroon. Sowieso kun je groente en fruit het beste als geheel eten, niet als sap Mijn bescheiden mening ;) ik kan me wel voorstellen dat het helpt een knop in je hoofd om te krijgen, dat is het enige voordeel dat ik zie.
     
    Zuul, NiekeKris, Ysabella en 19 anderen vinden dit leuk.
  4. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.325
    2.031
    113
    Er is geen enkel bewijs dat detox sapjeskuren ed je lichaam ontgiften. Het is zo'n marketing allemaal...
    Je hebt al een lever en nieren hiervoor. Echt, trap er niet in.

    Maar van gezondere ingredienten ga je je vast wel beter voelen als je normaal ongezonder eet.
     
    suus1983, Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    #5 Mapje, 1 aug 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2021
    Haha ik heb dit in januari gedaan. Van frecious (geen aanrader vond ik echt VIES) eerst 3-5 dagen detoxen (ging prima) en daarna 2-3 dagen opbouwen.

    kuur was 3 dagen. Dag 1 ging goed. Dag 2 had ik het de hele dag ijs en ijs koud, die sapjes gingen me vet hard tegen staan en ik was zo moe met knallende koppijn. Dag 3 kon ik die sapjes amper binnen houden en kon ik alleen nog maar bankhangen :roflmao: Ik moest van mijn man weer gaan eten:oops: Ik was dus serieus in 3 dagen 5! Kilo kwijt wat dus echt niet kan want ik ben al super slank (daar deed ik het ook niet voor) ik had wel een betere huid daarna had ik het idee maar ik had niet meer energie. En alles zat er ook vrij snel weer aan. Mijn lichaam dacht echt jaaaaa voedsel

    Ik moet wel zeggen dat ik normaal al gezond eet en niet snoep dus misschien werkt het wel beter als reset als je niet gezond leeft? Geen idee.

    Ik wilde het ooit gedaan hebben. En misschien dat ik het ooit nog doe als ik geen kids of werk heb en een andere lekkere sap kuur :o:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Ook ooit eens gedaan. Wat een fiasco. Allereerst kreeg ik die sapjes amper weg, daarnaast is dat afvallen leuk maar als je weer gaat eten dan zitten die kilo's er zo weer aan. En bij mij was het ook nog zo, veel vloeibaar erin, veel vloeibaar eruit. :confused:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Crashdiëten zijn over het algemeen niet erg gezond voor je lichaam. Op lange termijn kunnen ze zelfs tot gewichtstoename leiden i.p.v. -afname.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Je kunt beter je lever, nieren en darmen en eigenlijk al je organen assisteren bij hun taak door in het algemeen gezond(er) te (gaan) eten en leven. Een sappenkuur is wel heel lekker (als in: smaakvol) en het kan je wel helpen een andere weg in te slaan, maar je lichaam raakt er niet door gereset of zo.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Begin eens met anders/gezond(er) ontbijten en/of lunchen. Zonder dure gekkigheid aan te schaffen en zonder te weinig calorieën te eten :) dat zijn mogelijk blijvende veranderingen!

    Veel gezonder, beter vol te houden, beter voor je portemonnee, beter voor je koopverslaving en een goed voorbeeld voor je kinderen :)
     
    NiVa0230, Taiga, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zit een beetje op wipwap en heb gemengde gevoelens. Mijn gezonde verstand bevestigt wat jij nu post. Maar ik twijfel nog steeds. Recensies op websites van die sapjes bedrijven geloof ik niet zo vandaar hier opzoek naar ervarings deskundigen. En als ik dan lees bij @LisbethSalander dat ze het positief merkte aan haar energie en huid dan denk ik weer baat het niet dan schaad het ook niet in dit geval.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar zoals die detox waar ik aan denk dat is 7 dagen lang 6 of 7 sapjes per dag. Zal ik als ik producten moet aanschaffen echt zoveel geld kwijt zijn? De detoxkuur kost €248. Kan me haast niet voorstellen dat ik voor totaal max. 49 sapjes zoveel geld aan verse producten kwijt zou zijn? Of verkijk ik me daarop?

    En bedankt voor je ervaringsverhaal. Leuk om te lezen dat je het zo positief ervaart. ik heb over 7 weken een bruiloft en wilde het ergens voor die tijd doen. Hoe lang blijf jij de effecten van het detoxen zien (aan je huid) en voelen (qua energielevel) en zien op de weegschaal? Mag ik vragen hoeveel kg jij verliest na zo een drie daagse detox met het pre en after toxen erbij?
     
  13. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Je kan het altijd proberen, ik vind het erg veel geld. Je haar en huid knappen op van het vele vocht en de vitamines en mineralen, die krijg je ook binnen als je gezond eet en goed drinkt, energie idem (en je kan ook een beetje raar energiek worden van te weinig eten). Maar ik zit duidelijk aan één kant van de wipwap ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.921
    113
    Voor dat geld zou ik inderdaad een mooie slowjuicer (veelzijdiger dan een sapcentrifuge) kopen. Dan kan je zelf met verse groenten en fruit (en kruiden of bv gember etc.) heerlijke sapjes maken. Dat geld van die slowjuicer heb je er dan zo uit, door op die marketingsapjes te besparen.
    Ik heb een slowjuicer en verse sap met diverse smaken is echt een aanrader. Ik vind het juist leuk en lekker dat ik die smaken zelf kan samenstellen.

    Wat betreft het detoxgedeelte, daar heb ik geen verstand van. Het klinkt alleen niet logisch dat dat gezond zou zijn. Je onzegt je lichaam ook benodigde voedingsstoffen en persoonlijk denk ik dat bv wortelsap niet gezonder is dan een ‘vaste’ wortel.
     
  15. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Duur hè :cry: Ik ben wel nog steeds heel blij met onze slowjuicer. Wij nemen eens per twee maanden een zondagmiddag en staan dan twee uur te juicen en daarna vriezen we alles in. Dan hebben we allebei twee maanden lang twee keer per week een groen sapje voor het ontbijt :thumup: Voor mijn gevoel scheelt dit ook wel in de kosten, omdat je toch minder weggooit, of de wat goedkopere ingrediënten gebruikt of zo (dus meer biologische komkommer in plaats van veel biologische bleekselderij), ik kan het niet helemaal uitleggen. Maar goed, dat dus. Lang leve de slowjuicer!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een juicer gehad trouwens, maar maakte uiteindelijk toch liever smoothies, misschien een idee? Een blender is niet duur :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik eet normaal niet super ongezond maar het komt nooit voor dat ik een hele week alleen maar groente en fruit eet en op het fruit na geen suikers eet/drink een een hele week beperkt koolhydraten en vetten eet. Als ik op gezonde tour ga dan snoep en snack ik niet meer en drink alleen nog water en verse groene thee. Maar qua avond eten eet ik gewoon met de rest van het gezin mee en laat mijn aardappels/pasta/rijst niet staan en eet ook in de ochtend of middag mijn brood gewoon.
     
    Taiga vindt dit leuk.
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Sowieso moet je niet direct 7 dagen doen hoor! Begin met 3!

    Ik was bijna 5 kilo kwijt met 3 dagen (en pre en after) ik was echt naar er van :roflmao: Kwam er wel snel weer aan (nou ja 3 kilo zat er binnen 1,5 week weer aan. 2 kilo bleef eraf maar toen raakte ik zwanger)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Als het je gaat om reset / ontgiften / kilo's zou ik je adviseren je te verdiepen in intermittent fasting.

    Op YouTube veel info over te vinden. Met name Dr Berg en Dr Mindy Pelz (die laatste ook gericht op vasten bij vrouwen) hebben veel filmpjes hierover gemaakt . Ik reageer er zelf enorm goed op (het mag nu helaas niet) en er zijn veel gezondheidsvoordelen
     
    GossipGirlxoxo en Mapje vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank jullie. Exact de 2 eigenschappen die het me de moeite waard leken die eigenschappen werken dus niet bij zo een sappenkuur. Het ontgiften en het resetten. Eigenlijk klopte mijn gezond verstand dus, als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook.

    Ben eruit dat ik dus GEEN €248 aan een sappenkuur van 1 week uit ga geven.

    Denk er nu dan wel overna om een slowjuicer of sapcentrifuge te kopen en zelf sapjes ga maken ter vervanging van tussendoortjes of als aanvulling op een gezond eetpatroon om dingen die heel gezond zijn zoals Gember wat meer binnen te krijgen dan in mijn normale eet en drink schema. Maar ik ga eerst me maar eens verdiepen in het maken van sapjes, welke worden aangeraden en in hoeverre je de voordelen qua vitamines en mineralen uit zo een Sapje ook misschien wat makkelijker met supplementen kan binnen krijgen als aanvulling op een gezond eetpatroon.
     
    Zuul, Berte, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina