sauna

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker2, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    #1 kikker2, 1 mei 2010
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
    Hallo, ik ben nu 31 en ben nog nooit in de sauna geweest,hihi, maar nu hebben we voor volgende week een welness huisje gehuurd, met bubbelbad, zonnehemel en sauna maar nu mijn vraag: hoe maak ik het beste gebruik van de sauna? ik heb echt geen idee!:), hoe doe ik dat?

en een 2e vraag, we hebben 2 kinderen (geen opa/oma's in de buurt die af en toe even kunnen oppassen)en komen weinig aan romantiek toe en tijd voor elkaar, vandaar dus een welnesshuisje, wie heeft tips om er een super (romantische)week (met kinderen8)) van te maken?
    alvast bedankt voor het meedenken!

2. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    niemand die weet hoe een sauna werkt en wat tips heeft voor de 1e keer?8):D

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    eerst ff onder de douche gaan staan dan in de sauna gaan zitten en als je klaar bent weer afspoelen want er komt veel zweet vrij

ohja wel slim om je ketting en armbandjes af te doen want die worden gloeiend heet

zou ook niet voor de eerste keer er te lang in te blijven

4. mol81

mol81 Niet meer actief

De handleiding voor de sauna staat er bij. Verder gewoon lekker in je blote lijf op een handdoek in de sauna gaan zitten. Probeer het maximaal 10 minuten vol te houden als het je eerste keer is. Veel drinken, je verliest veel vocht. Na 10 minuten even afkoelen buiten de sauna. Dan lauw douchen, afdrogen en evt. een nieuwe ronde. Als er verschillende hoogtes in de sauna zijn, is het hoogstgelegen gedeelte het warmst.

Succes!

Ik ga vanavond weer heerlijk heen.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Er hangt een sauna kaart in je huisje, daarop kun je zien wat voor stappen je moet nemen.

Ik ga altijd eerst even douchen (sauna van te voren aanzetten)
    Dan licht afdrogen en lekker in de sauna stappen. Meestal staat er een kommetje waar je gewoon koud water in kan doen en dan kan je over de stenen gooien (hoeft niet, wordt zowieso wel warm) maar dan krijg je even een extra verhitting.

Je kan zo lang je zelf wilt in de sauna blijven (10 tot 15 min ) hangt een zanloper die je om kan draaien. Als je het te warm krijgt en niet meer weet waar je het moet zoeken moet je er gewoon lekker uit gaan. Het is belangrijk dat je je goed weet te ontspannen, in het begin heb ik altijd even een beetje moeite met ademhalen. Warme lucht maar als ik even ergens anders aan denk is het zo klaar. Als je er uit gaat dan even lekker in de badkamer blijven staan en afkoelen, dan onder de koude douche.

Eerst spoel je, je armen en benen af en daarna de rest van je lichaam. Belangrijk is om je hoofd en nek ook goed te koelen anders krijg ik altijd last van hoofdpijn.
    Daarna lekker ergens zitten en ontspannen!

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    1x keer dat wij in de sauna waren gingen we daarna nooit onder de koude douche! en wat waren wij moe en duf zeg!
    maar dat is wel aan te raden (tis beter voor je huid en je wordt er niet zo super duf van)

en goed water drinken! ook erg belangrijk!

Genietze en een heel fijn weekend!

7. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Oh heerlijk, genieten! Ik ga de 10de weer, maar dan in 'n thermaalbad gewoon...

Was er tot voor kort ook nog nooit geweest en had echt gedacht dat ik na een halve minuut gillend uit de sauna zou rennen maar jeetje wat is dat héérlijk relaxen!:D vriendinnetje was mee, en die kwam daar vaker...kon dr minder goed tegen dan mij:D

Begon overigens bij 80graden, toen nog een 80 graden en toen 90 waar vriendin 't maar even uithield hihi. Daarna zijn we pas onder de koude douche gaan staan. Tussen de sauna's in was het namelijk koud (buiten) en konden wel in dompelbad maar dat moest naakt...mij niet gezien dus;)

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zeker niet te lang blijven zitten de eerste keer, je lichaam is dit niet gewend natuurlijk. Rustig opbouwen. En daarna even een koude douche nemen.

En de 2e vraag? als de kindjes op bed liggen kunnen jij en je man romantisch met een wijntje op de bank kruipen toch?
    Heel veel plezier!

Deel Deze Pagina