Schaafplekken van tijgeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lies91, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies91

    Lies91 Lid

    31 mrt 2020
    57
    15
    8
    Hoi hoi,

    Mijn zoontje heeft op zijn onderarmen, vlak onder zijn elleboog rode, harde, gloeiende plekken. Ze doen me denken aan insectenbeten. Echter denk ik niet dat het beten zijn. Het lijkt er op dat hij tijdens het tijgeren over ruwe oppervlakken zichzelf schaaft. De wrijving lijkt te zorgen voor 'brandwonden' en ik schrik er van. Vandaag wilde hij niet meer op zijn buik liggen of verplaatste hij zich niet meer. Ik denk dat hij pijn heeft.
    Iemand hier ervaring mee? Tips? Tips hoe te voorkomen en tips hoe te genezen?

    Bedankt alvast!
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Lange mouwen, op een kleed leggen

    Plekken insmeren met bepanthen ofzo
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Lange mouwen idd.
    Dochter had 2 blaren op haar linkervoet, daarmee zet ze af met tijgeren. Ze waren al open gegaan, echt sneu. Nu draagt ze dus altijd sokken en gaat het prima.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Of een paar sokken open knippen en over de ellebogen of shirt/romper lange mouw. Ik deed nog wel eens effen romper lange mouw, met een tshirt korte mouw erover.
     
  5. Lies91

    Lies91 Lid

    31 mrt 2020
    57
    15
    8
    Ach wat sneu! Het gebeurt dus vaker...
     
  6. Lies91

    Lies91 Lid

    31 mrt 2020
    57
    15
    8
    Bedankt voor jullie reacties! De kleine man heeft 't snel warm, maar we gaan nu toch maar voor lange mouwtjes... En morgen even die sokken proberen.
     
  7. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Herkenbaar. Mijn dochter heeft ook in het begin constant lange mouwen aangehad totdat ze echt ging kruipen en alleen haar handjes gebruikt. Erg sneu wel want er zaten warme dagen bij, maar anders werd zij ook vuurrood. Nu zitten we alleen nog met buiten op haar knieen, waardoor ze nu alleen nog maar lange broekjes draagt. Veel insmeren. Je zou zelfs even vallen en stoten gel kunnen smeren, dat verzacht wat. Ik deed dan alleen een dunne lange mouwen romper aan.
     

Deel Deze Pagina