Schade...

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 22 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Even een vraagje, ik kom er zelf niet uit.
    Gisteren zaten we op een terrasje en heeft mijn kleine nichtje op de WC iets kapot gemaakt (per ongeluk). Heb het netjes eerlijk gemeld. Maar daarna was ik aan het denken; denk dat het cafe hier toch zelf voor is verzekerd neem ik aan? Zij gaven aan dat wij dit zelf op moeten geven... Heeft iemand er hier meer verstand van?

    Bij mijn ouders thuis ofzo weet ik hoe het zit, maar weet niet hoe het zit als ze iets kapot maken in een winkel/cafe....
     
  2. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Jij (of in dit geval je kindje) maakt iets stuk, dus jij moet dat vergoeden. De meeste mensen zijn hiervoor verzekerd middels een aansprakelijkheidsverzekering.
    Misschien is het cafe ook wel verzekerd voor dit soort dingen
    Maar de schuld ligt bij jou en daar zal de vergoeding ook vandaan moeten komen.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Een inventarisverzekering van een cafe heeft andere voorwaarden dan jouw inboedelverzekering. Thuis zou dit vermoedelijk gedekt zijn onder jouw inboedelverzekering. Het cafe heeft geen dekking op de inventarisverzekering. ( alleen bijvoorbeeld brand, diefstal na braak enz).
    Opgeven op de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders van het nichtje is de weg die bewandeld dient te worden. Of als je vindt dat jij verantwoordelijk bent zelf betalen.
     
    Juna1825 vindt dit leuk.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Gewoon je WA contacteren.
    Daar het geval voorleggen.
    Maar als het je nichtje is, zijn toch haar ouders aanspakelijk?
     
  5. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Thanks dames, duidelijk.
    Ik wist het niet zeker... Bedankt! :)
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Normale weg is idd via je avp vd ouders
    Of het ook vergoed wordt hangt ook af van leeftijd kind. Als er veel kinderen komen en lichtje zat op een onhandige kwetsbare plek kan de verzekering ook zeggen; wij keren niet uit ,want redelijkerwijs had het restaurant kunnen inschatten dat een twee jarige dit stuk had kunnen maken.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    De WA kun je alleen contacteren als het nichtje met haar auto de zaak in reed en het lichtje kapot maakte. AVP is het :)

    WA is voor de auto en de motor
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee hoor je hebt twee soorten WA verzekeringen. Je inboedelverzekering geeft vaak ook een optie tot WA voor alles waar je niet met je auto tegenaan knalt maar wat je wel sloopt. ;)

    Het is wel heel verstandig om te hebben als je dit soort zaken gedekt wil hebben. Als jouw zoon of dochter een bak door de voorruit van de buren schiet valt dit ook onder de WA.
     
  9. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Nee hoor. De W staat voor wettelijk. En de enige wettelijke ( dus verplichte) aansprakelijkheidsverzekering is die voor motorrijtuigen. Het is echt de avp, aansprakelijkheidsverzekering particulieren. Maar wat je zegt. Wel heel verstandig om die te hebben maar dus niet verplicht.
     
    Nieuwsgierigbijtje en DQueen vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Als je een lamp kapot loopt bij de buurvrouw, kun je dat echt nooit verhalen op je WA. Daarvoor sluiten verstandige mensen de AVP af. Zijn 2 verschillende verzekeringen. WA is voor auto en motor, de AVP is aansprakelijkheidsverzekering particulieren en niet verplicht helaas.
     
  11. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    WA alleen voor je motor of auto, sinds wanneer? Ik heb al tweemaal aanspraak gedaan op mijn aansprakelijkheidsverzekering voor schade aan spullen van anderen en daar was nooit een voertuig bij betrokken hoor.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Ik snap sowieso niet als mensen er voor kiezen geen AVP te nemen. Ik was echt in de veronderstelling dat dit ook een vorm Van WA was en dat dit verplicht is om te hebben. Dus ook zonder auto. Je kan immers altijd de Rembrandt van kennissen van de muur stoten. :oops:
     
  13. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Omdat een WA verzekering alleen bestaat voor je voertuig, wettelijke aansprakelijkheid. Een aansprakelijkheidsverzekering (voor schade aan derden, niet veroorzaakt met voertuigen) is niet verplicht.
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    De dekking is daarom ook meestal 2,5 miljoen euro.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    ja die bedragen zijn best hoog die ze per keer dekken.
     
  16. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon bij je verzekering navragen. Er zitten altijd zoveel haken en ogen aan verzekeringen. Als puntje bij paaltje komt krijg je het niet vergoed. Soms vraag ik mij af waarom wij ons verzekeren. Gelukkig komt het niet vaak voor dat wij schade hebben. Meestal komt het door anderen maar die melden het niet altijd netjes. :mad:
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb fikse schade geleden doordat de hond van een l#l van een beruchte drankorgel flinke schade had veroorzaakt bij mijn paard maar geen avp had en ook nog eens geen rooie cent of vaste woon od verblijfplaats. Dus er een zaak van maken had ook geen enkele zin.... Dus die paar honderd euro dierenarts kosten kon ik zelf fijn ophoesten.

    Zorgverzekering is verplicht, laat de avp ook maar verplicht worden.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben toch wel heel benieuwd wat ze op een toilet kapot heeft kunnen maken?
     
  19. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Oh ja.. wat suf.
    Dat hadden ze me bij de WA waarschijnlijk ook gezegd dan. Hihi
     
  20. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik ook :oops:

    Als het geen duur iets is zou ik de verzekering achterwege laten en het gewoon zelf oplossen. Al dat gedoe met zo'n verzekeraar ertussen. Misschien heb je ook wel een eigen risico en blijft het er sowieso onder.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina