scheiden of door gaan??

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door medinalil, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medinalil

    medinalil Bekend lid

    25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hallo dames,
    ik weet niet wat ik moet doen of ik schrijf maar even van me af....
    ik ben pas bevallen van een mooi wonder waar ik erg trots op ben!!
    maar al een maand voor de bevalling hadden me man en ik al veel stress vooral van zijn kant, vaak was het geld op maar waar het naar toe ging geen idee....
    en na de bevalling is het allemaal erger geworden,hele salarissen worden op gemaakt maar waar aan ik weet het niet...
    geld wordt uit me tas gepakt,als ik ernaar vraag;moet ik me mond houden en wil hij het niet vertellen waarvoor die het nodig had,maar me kind en ik zitten zonder geld...
    en dit is nu al paar maanden aan de gang, ik heb al gezegd dat ik wil scheiden(om hem wakker te schudden)maar dan krijgen we ruzie en pakt hij zijn spullen maar even later komt hij toch weer thuis...
    dit ook omdat ik wil dat me zoon door 2 ouders wordt opgegroeid...
    en omdat ik echt niet zonder me man kan...
    maar hoelang kan ik dit nog accepteren?
    ik zou eventueel bij me ouders terecht kunnen maar hoe lief ik dit ook vind, ik zie het zelf niet zitten met een baby van 2 mnd bij ouders terug te gaan...
    verder krijgen we veel steun van mijn familie maar totaal geen steun van zijn familie, maar zijn familie wil wel steeds me kind zien....
     
  2. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief

    Moeilijk, helaas geen tips. Ik kan ook geen keuze voor jou maken. Raar dat hij dus het geld beheerd en jij (onbewust/bewust) er niets van (mag) weet.

    Misschien heeft hij schulden? Gok problemen? Een andere verslaving, wordt hij bedreigt. Zomaar een aantal dingen die bij me opkomen..

    Weet zijn familie het 'hele' verhaal ivm het geld dat 'spoorloos' verdwijnt? Snap dat ze achter hun zoon staan maar om jou nu niet te steunen? Raar..

    Heel veel sterkte xx
     
  3. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Moeilijk. Maar ik zou hem een ultimatum stellen: Hij moet NU vertellen wat er speelt, waaraan en waarom hij al het geld opmaakt. Wil hij geen open kaart spelen, dan pak je je spullen en vertrek je naar je ouders. Geef ook aan dat je je zorgen maakt, om hem en de situatie. Probeer een sfeer te creëren waarin hij ook durft te vertellen wat er aan de hand is. Als er daadwerkelijk iets van bijv. een verslaving speelt dan schaamt hij zich waarschijnlijk ook heel erg en zal het niet helpen als jij direct een aanvallende houding aanneemt.

    Licht je ouders ook in over de situatie en wat je van plan bent, dan kan je ook weg als hij echt weigert zijn mond open te doen. Als jij degene bent die vertrekt is hij niet degene die zomaar weer terug kan komen en kan doen alsof er niks aan de hand is en zal hij echt onder ogen moeten zien dat er iets moet veranderen, omdat jij en de kinderen anders niet meer terug komen.
     
  4. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Zou hem inderdaad een ultimatum geven. Hij moet jou gewoon vertellen wat er aan de hand is, klaar.
    Anders zou ik inderdaad naar je ouders gaan dan kan hij nadenken en jij zelf ook over hoe verder. Maar op deze manier verder kan ook niet veel langer. Hij zal toch iig eerlijk moeten zeggen waar het geld heen gaat en ook de verantwoordelijkheid moeten nemen om voor zn gezin te zorgen.
     
  5. Mamadaisy

    Mamadaisy Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Je man is van Marokkaanse afkomst toch?
    Ik krijg dan wel een beeld van een familie die altijd zal kiezen voor eigen bloed en niet voor jou als 'koude kant'.
    Misschien volkomen onterecht hoor.
    Is de situatie zodanig dat je eigen gezondheid in gevaar komt en dat van je kindje dan is het misschien zaak dat je toch bij je eigen ouders gaat zitten en vanuit de rust daar met hem in gesprek gaat.
    Heb je geen eigen inkomen?
    Mijn man en ik hebben een gezamenlijke rekening waar alle kosten van betaald worden en waar we allebei toegang toe hebben.
    Ik kan dus altijd inzien waar het geld heen gaat.
    Komen jullie niet in de problemen met zaken als huur ed?
    Ben je in gemeenschap van goederen getrouwd?
    Houd voor ogen dat een scheiding ook niet altijd zaligmakend is aangezien jullie toch voor altijd door jullie zoon met elkaar verbonden zijn.
    Zoek in ieder geval hulp via bijvoorbeeld de huisarts, deze kan je doorverwijzen naar de juiste instanties.

    Ik wens je heel veel wijsheid toe!
     
  6. medinalil

    medinalil Bekend lid

    25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ja hij is marokkaans,en ik heb hem al meerdere keren een ultimatum gegeven maar toch wilt hij het niet vertellen,we komen idd in de knoei met de rekeningen,mijn ouders helpen me hierbij,wat super lief is maar hoort eigenlijk niet...
    ik verdien zelf, werk er hard voor,hij weet mijn gegevens.
    ik heb totaal niet van me kraamtijd kunnen genieten, ik moet over 4 wk weer gaan werken
    ik kan zo naar mijn ouders,en ik zou het zo doen maar iets houd me tegen dat ik het zielig voor hem vind als ik hem verlaat???
    maar om dit te accepteren is toch ook niet gezond?pff vind het nog meest zielig voor me kleintje
     
  7. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    raar maar is hij niet mischien zoiets als gok verslaafd en dat hij dit niet durft te zeggen ivm met schaamte want als er zomaar geld verdwijnt is dit wel vreemd natuurlijk
     
  8. Mirro

    Mirro Fanatiek lid

    27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Zolang jij denkt dat je niet zonder hem kan, zal er weinig veranderen denk ik.
    Veel sterkte en wijsheid gewenst, ti's een hele moeilijke beslissing (been there...).
     
  9. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Tja, jij doet alsof je afhankelijk bent van hem, maar hij is afhankelijk van jou. Hij gebruikt jouw geld om (waarschijnlijk) een verslaving te bekostigen en zet zichzelf op 1 ipv zijn zoon. Zolang jij hem een hand boven het hoofd houdt (en je ouders daar mooi bij helpen financieel) en loze dreigementen uit mbt scheiden zal er niks veranderen.

    Ik raad je aan om een paar dagen naar je ouders te gaan, een nieuwe rekening aan te maken waar jouw salaris op wordt gestort en ophouden met maar geld blijven geven aan hem.
     
  10. Minerva

    Minerva Niet meer actief

    Pppfff.... Zielig voor hém? Wat dacht je van jezelf en de kleine? Klinkt als een vreemde en dominante man. Misschien makkelijk gezegd, maar: spullen pakken en gaan. Een ultimatum stellen gaat toch niet meer werken, omdat je al vaker over je grenzen heen bent gegaan en je er toen ook niet aan hebt gehouden. Hij zal er dus een volgende keer ook niets mee doen.

    Zorg dat je zicht krijgt in (en grip op!) je financiën! Je zult de eerste niet zijn die met enorme schulden bij een vent weg komt....
     
  11. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Ik zou al beginnen met het geld dat jij verdient vanaf nu op een eigen rekening te laten storten. En je partner ook duidelijk te maken dat hij enkel nog centen krijgt van jou voor huishoudelijke zaken en zaken voor jullie kleintje.

    Zo raak je tenminste niet te hard in de knoei met de rekeningen en heb je iets om op terug te vallen moest je voor jezelf kiezen.

    Wil hij persé verslaafd zijn of gokken dan is dat zijn probleem, maar ook van zijn eigen geld vanaf nu.

    En ikzelf zou hem op de duur toch echt wel voor een ultimatum stellen. Het is jullie gezin en eerlijkheid, of het is over. Met een niet eerlijke partner of een partner die alles maar verdoezelt en het geld er zo drastisch doorjaagt zou ik nooit van mijn leven kunnen samenleven. Zelfs niet als we samen een kind hebben.
    Dan maar verder op mezelf.
     
  12. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mee eens!

    Meid je moet aan jezelf en je zoon denken. Je man is gewoon fout bezig door zo te doen.
     
  13. nadina123

    nadina123 Lid

    25 apr 2013
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    blokkeer de rekening en zet hem er uit, waar hij vandaan komt doet er niet toe, de man in kwestie is fout bezig en ik denk zelf schulden en gokken. Vooral gokken en dan krijg je vanzelf schulden...erg vaag.
     
  14. weegschaal72

    weegschaal72 Bekend lid

    16 jan 2013
    597
    0
    0
    Misschien een beetje erg hard (wat niet zo bedoeld is) maar meer om jou wakker te schudden....
    Vind je het zielig voor hem als je hem verlaat of diep van binnen meer voor jezelf???? Ik proef dit uit verschillende voorbeelden die je aangaf bijv: omdat je aangaf dat je je kind een vader én een moeder toewenst, je mede ook ergens schreef dat hij je gegevens heeft. Ja so what? Als je écht wilt, laat je die gegevens veranderen en kies voor je zoon en jezelf.....
    Je schreef dat de stress er vóór de bevalling al was. Wil je je kind laten groot worden in een stress situatie? Nee toch zeker?:$

    Ik zou die man laten voor wat hij was, hij vind het wel allemaal gemakkelijk zo, jouw ouders steunen jullie financieel, jij werkt erbij en hij maakt jullie geld op aan weet niet wat, het mooiste is nog dat jij NIET mag weten waar JOUW zuurverdiende centjes en het geld van JOUW ouders aan opgemaakt wordt en hij denkt niet eens aan zijn eigen kind:x
    Een egoïst van de bovenste rang, sorry!!!

    Als ik jou was zou ik eens gaan werken aan het feit dat jij afhankelijk bent van hem, althans jij stelt je zo op, terwijl het eigenlijk andersom is;)

    Ik wens je heel veel wijsheid in je besluit....ik wist het wel;)
     
  15. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik zie dit een beetje als ''opvoeding'' als jij ''dreigt'' met scheiden of vertrekken naar je ouders enz.. en je doet het telkens toch niet terwijl de situatie niet veranderd dan weet je man dat ook..

    dus elke keer als jij zegt: ik wil weten waar het geld blijft anders vertrekken de kleine en ik naar mijn ouders..

    dan weet hij toch dat je dat niet doet en verteld hij niets.. en jij blijft..

    zet alvast een weekend tas klaar met spullen voor jou en je kleintje.. ga de confrontatie aan en verteld hij niets vertrek je.. kan voor een paar dagen zijn of misschien wel een paar weken.. maar hopelijk komt hij dan toch tot inkeer en verteld de waarheid! maar het is van de zotte dat jij niet weet waar het geld blijft.. eerlijkheid is alles!!
     
  16. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Ik kan natuurlijk niet oordelen want ik sta niet in jouw schoenen...maar mijn eerste reactie is: wat een waardeloze vent!!!!!
    Jou een beetje je eigenverdiende geld afhandig maken. Wat denkt ie wel??
    Ik zou niet eens de moeite nemen om rekeningen te veranderen of te blokkeren of weet ik het. Ik zou lekker het aanbod van moeders aannemen en eieren voor je geld kiezen. Kies voor jou en je kindje! Tuurlijk wil je dat je kindje door 2 ouders wordt opgevoed. Opgevoed ja... niet worden zoals hij is neem ik aan.
    En of hij nou schulden heeft of wat dan ook... lekker belangrijk.. Als je in een relatie zit...deel je alles met elkaar. En zoals ik het nu zie neemt hij alleen en geeft hij jou niks..
    Sorry als ik hard overkom maar ik kan hier zo boos om worden! Ik haat het als vrouwen zo behandeld worden door een kerel. Geen enkele vrouw verdiend dat toch?

    Oh... nou heb ik toch geoordeeld ;)
    Maar jouw vraag is scheiden of doorgaan?? SCHEIDEN! Of in ieder geval nu voor jezelf kiezen en weg gaan en dan maar zien of er een lampje gaat branden bij hem...
    Wat een loser... bah!
     
  17. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    misschien ben ik nu raar,maar als mijn man zomaar mijn geld pakt en niet gaat zeggen waarvoor dan is de tent hier te klein hoor! Dat accepteer ik echt niet!
    Waarom accepteer jij dat zomaar TS? Want zo komt dat over
     
  18. kzh

    kzh Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik snap dat je wilt dat je kindje 2 ouders heeft, maar in een gezin op groeien waar zoveel onrust heerst is ook niet echt een goede situatie.

    Als ik in jouw schoenen stond, zou ik eerst eens zorgen dat jouw salaris op een andere rekening gestort wordt, waar hij geen toegang heeft.
    Zodat je in ieder geval je vaste lasten, eten en andere benodigdheden kan betalen.

    Misschien heeft je man een verslaving, en dat maakt mensen soms onmenselijk. Maar met de juiste ondersteuning kan hij misschien weer de man worden waar jij ooit van hield, en die jij zag als de man die een goede vader kan zijn.. (tenminste, ik neem aan dat het zo ooit was ;))

    Ik zou dus nogmaals proberen om uit te zoeken wat er speelt.
    Vertel hem dat hij niet meer bij het geld kan, en dat je tijdelijk naar je ouders gaat totdat hij zijn zaakjes op orde heeft of in ieder geval eerlijk is.
    Geef hem een ultimatum.
    Als hij uiteindelijk toch voor zichzelf (en zijn probleem) kiest, dan denk ik dat jij ook voor jezelf moet kiezen, en voor je kindje!

    heel veel succes
     
  19. medinalil

    medinalil Bekend lid

    25 mrt 2013
    799
    1
    16
    bedankt voor jullie reacties...
    en of de reacties hard zijn maak niet uit, ik moet wakker geschud worden....en het lef krijgen om bij hem weg te gaan..
    ik vind het zielig voor hem omdat ik weet dat hij verder dan zijn waardeloze vriendjes niemand heeft,zijn familie staat wel achter hem maar als ik bij hem weg ga laten ze hem ook links liggen of ze gaan vechten dat ze me kleine krijgen...
    maar ik begin steeds meer te beseffen wat hij mij en me kind aan doet.
    hij vertelt me nog steeds niet waar die mee bezig is.
    het lijkt er idd op dat hij wel allemaal makkelijk vind...
    het is alleen de grote stap nemen...maar hoe.....
     
  20. weegschaal72

    weegschaal72 Bekend lid

    16 jan 2013
    597
    0
    0
    Door je spullen te pakken en met jullie kindje te vertrekken naar je ouders en zoals we al eerder aangaven, je bankrekening in veiligheid brengen, zo moeilijk is dat niet! 'T is gewoon een kwestie van handelen !!!
     

Deel Deze Pagina