Scheiden...

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door River Song, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n 3 weken geleden vertelde mijn man me dat hij wil scheiden.
    Daar zit je dan, 4 jaar getrouwd en 2 kinderen.
    Financieel in zwaar weer, gelukkig zijn we net toegelaten in de WSNP.
    We moeten onze bewindvoerder nog ontmoeten, die komt al snel langs.
    We zijn al bij een mediator geweest, dat kan redelijk snel afgerond en ingeleverd worden bij de rechtbank.

    Nu komt het: andere woonruimte.
    Ik wil dat de kinderen hier blijven wonen, ik ben de hoofdverzorgende en in het ouderschapsplan blijf ik dat ook.
    Hij wil per sé een tuin...
    Alsof het nu zo'n geweldige situatie is. ;)

    Het is zo moeilijk om rustig te blijven en normaal tegen hem te doen.
    Maar ja, welke keus heb ik?
    Ik kan wel gaan ruzie maken, maar daar schieten we niets mee op.
    Ik wil het ook nog niet aan de kinderen vertellen, pas als er andere woonruimte is gevonden.

    Binnenkort eindigt zijn contract, ik zie daar echt tegenop: hij de hele dag thuis.
     
  2. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Geen tips want ik heb momenteel helemaal geen eigen plek of geld/inkomen oid. Alles word nu pas (na een half jaar) in gang gezet..
    Vooral veel geduld hebben....
    Wil je een dikke knuffel geven!
    Blijf praten en van je afschrijven meis.
     
  3. moedervan6

    moedervan6 Bekend lid

    6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
     
  4. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Dan zou ik maar snel een baan zoeken, of eventueel meer uren, als ik jou was.
     
  5. noodle87

    noodle87 Lid

    28 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat erg! neem alsjeblieft niet te overhaaste beslissingen!!! heel veel sterkte!
     
  6. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bewindvoerder is ondertussen langs geweest, dus dat is aan het lopen.
    Nog een paar dingetjes daarvoor uitzoeken, opzoeken en doorsturen, komt helemaal in orde.

    Verder nog geen nieuws qua huisvesting, maar ik verwacht ook niet dat het binnen een half jaar rond is, helaas.
     
  7. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    En we zitten alweer in mei...
    Ik krijg steeds meer het idee dat hij het opgegeven heeft om woonruimte te zoeken, als hij ooit zijn best heeft gedaan.

    Steeds maar lopen mopperen en hameren op het feit dat ik geen 'huisvrouw' ben, en zelf heeft hij alleen vorige week eventjes opgeruimd (toen de kids naar opa en oma waren, ja zo blijft het wel eventjes netjes... pff).
    Maar niet even zelf een wasje aanzetten of ophangen, of zonder mopperen een paar dagen afwassen is er niet bij.
    En nu we beiden werkeloos zijn vind ik wel dat hij mee moet helpen, of de tuin moet afmaken, maar ja...

    Veel sollicitaties de deur uit gedaan, er is er 1 positief, tenminste niet een regelrechte afwijzing.
    Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen!
     
  8. Samba2013

    Samba2013 Bekend lid

    27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou zeggen, hij wilr scheiden, dan zorgt hij ook maar dat hij andere woonruimte vindt. ook als is het tijdelijk. Hij kan toch niet gewoon bij jou blijven rondhangen na zo'n nieuws.

    sterkte ermee
     
  9. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dat zeg ik hem ook.
    En anderen die 'neutraal' zijn ook, maar ja...
    Meneer heeft bepaalde eisen aan een woning...

    En ik kan hem wettelijk gezien niet eruit zetten want de scheiding is nog niet rond en we hebben samen het huurcontract getekend.
     
  10. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    En de voorlopige voorzieningen?
     
  11. PJO1983

    PJO1983 Actief lid

    27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Oh wat een nare situatie! Als hij de scheiding heeft aangevraagd en jij in het huis blijft wonen kan hij toch in ieder geval tijdelijke woonruimte zoeken? Dit is voor niemand een fijne situatie, ook voor de kinderen niet. Heel veel sterkte, ik kan je geen tips geven.
     
  12. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ver wil ik (nog) niet gaan.
    De situatie is (nog) niet onhoudbaar, geeft alleen veel wrevelingen.
    Voor mij dan.

    Ik kom hier wel van tijd tot tijd even van me afschrijven.
    En in mijn omgeving zijn er mensen waar ik mijn ei kwijt kan.

    Ik kan hem niet zo maar op straat zetten, al dan niet via voorlopige voorzieningen, want hij kan nergens terecht. Zelfs niet bij zijn eigen familie :(:x
    Maar dat is een verhaal apart.
     
  13. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ben ik er ook nog achter gekomen dat ik zwanger ben.
    Voor mij heel welkom, voor hem absoluut niet.
    Hij wil er niets mee te maken hebben!
    En ervoor zorgen dat hij er straks niets mee te maken zal hebben, hoe hij dat wil doen is mij een raadsel.
    Ik heb hem al gezegd dat hij dan een paar weken terug iets niet had moeten doen, ik was heel duidelijk dat ik in mijn vruchtbare periode zat.
    Hij denkt dat hij het tegenover onze andere kinderen kan maken om dit te doen...

    Nog iets: ik moet maar zorgen dat zijn familie er niet achter komt, want dan verliest hij hun steun, of zoiets...
    Alsof onze oudste niet dol enthousiast zal zijn dat ze een broertje of zusje zal gaan krijgen, en het aan iedereen zal gaan vertellen.
    Waarom moet hij haar dan gaan opzadelen met zijn negativiteit?

    Ik zei net: en wat als ik het ze wel meld?
    Zei hij: dan zorg ik ervoor dat het kind er niet komt!

    Ik ben benieuwd hoe hij dat wil doen.

    Hij is net een opstandige puber, het moet gaan zoals hij het wil anders hoeft het niet.

    Ik begin echt anders te denken over die voorlopige voorzieningen.
     
  14. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Jeetje, dat mag je dus opvatten als een bedreiging tot fysiek geweld lijkt me...

    Wat betreft die zwangerschap verdienen jullie allebei geen schoonheidsprijs. Geen voorbehoedsmiddelen gebruiken terwijl jullie al een kind plus schulden hebben is niet zo heel verstandig. Zeggen dat je in je vruchtbare periode zit is toch niet voldoende? Nu zit je zonder werk, moet je wellicht gaan verhuizen, heb je al de zorg voor 1 kind, en straks moet je dat zien vol te houden met nog een zwangerschap en een pasgeboren baby. Denk er even over na met je verstand en niet met je hart.
     
  15. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Alamea: over die vruchtbare periode: dat was om hem aan te geven dat hij dan een heel groot risico neemt, en dat ik geen gezeik achteraf wilde, wat nu dus wel gebeurt.
    We hadden samen begin dit jaar besloten om voor nog een kindje te gaan, voordat hij de stop uit het huwelijk trok.
    Mijn wens voor een derde is, ondanks de scheiding niet veranderd, en dat wist hij.
    Ik heb nog alles van de eerste twee: kleertjes, bedje, box, speelgoed, etc.

    Nee, het verdient geen schoonheidsprijs, maar we wisten beiden dondersgoed dat er een heel grote kans op zwangerschap was.
    Nu is het zover, en dan gaat meneer steigeren omdat hij niet dacht dat 1x genoeg was...

    Wat de schulden betreft: we zitten in de wsnp. nee, het is geen vetpot. Maar het zal me goed gaan lukken om rond te gaan komen. Zodra hij weg is, want hij is de grootste kostenpost hier in huis.
    Ik solliciteer me suf, maar met mij honderduizenden anderen. Maar we blijven proberen!
     
  16. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even wat leuker nieuws: Ik kan morgen op sollicitatie gesprek komen!
    WOOHOO!
     
  17. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    En hoezo zou je hem niet uit huis kunnen zetten ??
    Je zegt dat dat niet kan omdat jullie beide het huurcontract getekend hebben, maar er is altijd maar 1 persoon de HOOFDHUURDER van de woning. Zodra jij dat bent, dan kun je hem gewoon op straat zetten hoor :)
     
  18. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft nu het nummer van het SMO, hij moet dat gaan bellen van zijn psycholoog.

    Ik zal eens gaan kijken hoe het geregeld is, en hoe ik het kan veranderen.
     
  19. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de baan helaas niet gekregen, wel heel goede tips meegekregen voor een volgende sollicitatie.
    Dat is echt voor het eerst dat ik die heb gekregen, en daar ga ik echt wat mee doen.

    Vandaag heb ik een afspraak met een maatschappelijk werkster, even daar mijn ei kwijt, en kijken wat voor tips zij geeft.

    Ik heb de psychologe van mijn man gemaild om door te geven wat hij, nadat zij vertrokken was, nog allemaal gezegd heeft.
    Dit is ook naar mijn man doorgemaild, dus hij hoeft alleen maar zijn mail te checken.

    Mijn man had namelijk met zelfmoord gedreigd als ik hem zou proberen het huis uit te zetten, en dan zou het mijn schuld zijn.
    Nu heeft hij wel vaker met zelfmoord gedreigd, dus erg serieus neem ik het niet, maar je weet maar nooit.
     
  20. River Song

    River Song Actief lid

    23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen heb ik een afspraak met een andere maatschappelijk werkster, heel toevallig dezelfde als waar mijn man een afspraak mee heeft een week later.
    Ik hoorde hem die afspraak maken, en zei dat ik ook met haar een afspraak heb.
    Hij keek me een beetje vreemd aan, ik zei: ja, nu moet je wel de waarheid gaan vertellen.
    Maar daar gaf hij geen reactie op.

    Afgelopen vrijdag is hij met onze buren gaan praten, hij heeft toen (eindelijk) zijn bed in een andere kamer gezet (die is nu nog vrij, maar straks voor de baby bestemd).
    Ik heb hem diezelfde avond nog gevraagd om de strijdbijl te begraven, want ik heb hier zo geen zin in.
    Toen ik 's avonds op mijn kamer kwam, vond ik het een oase van rust en heb ook heerlijk geslapen (en elke nacht sindsdien).

    De volgende dag kwam ik terug van wat boodschapjes, en meneer vertelde dat hij had nagedacht en ook de strijdbijl wilde begraven. Hij zou zijn best gaan doen om het kindje te accepteren en vroeg mijn hulp daarbij.
    Hij zei dat als hij het zou mogen voelen, zodra ik dat ga voelen, met een hand op mijn buik en eventueel bij een echo zijn, dat hij dan het kindje beter zou accepteren.
    Ik opgelucht, eindelijk geen gezeur, geen opstandigheid, geen pubergedrag, en ging akkoord.
    Want ik heb er geen probleem mee als hij via mijn buik contact wil hebben met het kindje, zolang hij maar probeert het te accepteren.
    Ik vertelde hem dat ik best snap dat hij geschrokken was en dat ik mee wil werken.

    Ik dacht dat we klaar waren met het gesprek en ging een boterham eten.
    Heb ik met het eerste stuk op komt hij ineens: je weet hoe ik op zwangere vrouwen ge*l, en wat als ik ons kindje voel in jou buik en ik raak opgewonden?
    Ik zeg: pardon? denk je nu echt dat je na je gedrag de afgelopen 2 weken er nog in komt bij mij? Zie je nu wel, je denkt maar aan 1 ding!
    Zo, ik was woest!
    Ik heb hem heel duidelijk aangegeven dat alle vorige keren (ruzies, vorige scheiding (die niet doorging uiteindelijk), etc.) ik zoiets had van: we blijven bij elkaar, laat ik het maar doen.
    Maar dat die vlieger nu niet meer opging.
    Eerst gaat hij eind vorig jaar vreemd via whatsapp, ik besluit om hem er niet uit te gooien en verder te gaan, dan besloten we samen begin dit jaar voor nog een kindje te gaan, en uit het niets besluit meneer te willen scheiden!
    Maar ik ben de boeman, want meneer komt niet aan zijn trekken?

    Ik ben toen maar snel even weggegaan, de stoom kwam uit mijn oren, en ik moest toch de oudste ophalen bij mijn ouders.

    Later diezelfde dag kwamen ik en de oudste thuis, en meneer deed al een beetje vreemd, maar ik dacht dat hij misschien zich eindelijk realiseerde dat de scheiding er echt komt.

    Zitten we aan tafel, benoemd hij zichzelf ineens als (voornaam) en niet meer als papa. De jongste snapte er niets van en de oudste keek al naar mij.

    Toen de kinds op bed lagen heb ik hem even heel duidelijk gemaakt dat hij niet zo belachelijk moet doen en dat hij altijd nog papa is voor hen.

    Pff... denk je eindelijk in iets rustiger vaarwater te komen, komen die rare gedachten kronkels van hem weer naar voren.

    Maar goed: dinsdag maatschappelijk werk en naar de verloskundige, woensdag echo en 's middags komt zijn psycholoog weer langs.
     

Deel Deze Pagina