Schema 15,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Curly84, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curly84

    Curly84 Lid

    26 okt 2015
    49
    0
    6
    Onze dreumes van 15 maanden heeft het volgende schema:

    06.30 wakker
    07.00 papfles 210ml + 7 schepjes nutrilon
    Spelen/ naar buiten
    08.30 fruit (wil er niks van weten!)
    09.30 slapen
    11.30 wakker
    12.00 boterham 1-2 sneetjes + water en slokje melk
    Spelen/ naar buiten
    14.30 fruit/ tussendoortje
    15.00 naar bed en slaapt meestal nog wel tot 16.00/17.00. Soms ligt hij lang te kletsen en wil niet slapen dus wordt hij weer uit z'n bedje gehaald.
    17.45 avondeten met de pot mee
    18.45 badje
    19.15 fles 150ml + 5 schepjes nutrilon + 2 schepjes pap

    Hij eet nauwelijks fruit en ik vind het wel belangrijk dat hij deze vitamine binnen krijgt. Hij lust het niet, alleen druiven wel.

    Hoe vindt u ons schema? Heeft u nog tips?

    Alvast bedankt!!
     
  2. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

    Dankjewel voor je vraag op het forum! Ik kijk graag met je mee naar het dagmenu van jouw dreumes.

    Het dagmenu ziet er keurig uit, complimenten daarvoor! Op deze leeftijd heeft je kleine nog 300ml aan melkproducten nodig. De hoeveelheid die je nu geeft ligt wel aan de ruime kan. Ik zou je willen adviseren om 2 bekertjes van 150ml te geven. Één melkmoment kun je vervangen door water, slappe thee of diksap.

    Het zou mooi zijn om in de ochtend een volwaardig ontbijt te geven, zoals een bordje pap of melk met een boterham. Daarnaast zou het wel mooi zijn om fruit weer dagelijks onderdeel te maken van het dagmenu. Je kunt hier bijvoorbeeld ook een fruitshake van maken, om het wat aantrekkelijker te maken. Verder kun je het dagmenu zo houden zoals het is :).

    Groetjes,

    Anne-Lotte- NUtricia voor jou
     

Deel Deze Pagina