Schema 5 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ShallY, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    onze tweeling is bijna 5 maanden (1 januari). De kleine meid zit op 4 flessen en slaapt de nacht door alleen de kleine jongen krijgt dat niet voor elkaar en zit nog op 5 flessen. Het lukt ons vaak niet om de fles te rekken en hij komt ‘s nachts ook nog (krijgt dan 90cc).

    Ik lees overal in schema’s dat baby’s van 4 maanden op 4 flessen van 200cc zitten.

    Hij krijgt al forte voeding en rijstebloem hebben we al geprobeerd maar dat vindt hij vies en hij slaapt er ook niet langer door.

    Iemand nog tips?
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Waarom zou een baby van 4/5 maanden per se op 4 flessen van 200cc moeten zitten?
    Omdat Nutricia dat zegt?
    Waar het om gaat is de hoeveelheid voeding die een kindje op die leeftijd nodig heeft.
    Die hoeveelheid kan je verdelen over een aantal flessen. De ene baby drinkt 6 kleinere flessen, de ander liever 5 op een dag.
    Ik zou die 4 flessen echt loslaten.
    Als je bedenkt dat de meeste borstvoedingsbaby’s met 4/5 maanden nog op 5/6 voedingen per dag zitten,
    is 4 hele grote flessen eigenlijk helemaal niet iets wat je hoeft na te streven.

    Hopelijk vat je het niet verkeerd op, maar waarom in vredesnaam rekken en rijstebloem?
    Hij is inderdaad nog maar een kleine jongen, doorslapen is geen must.
    De schema’s zijn gemaakt door kunstvoedingfabrikanten die je zo snel mogelijk naar veel voeding
    in minder flessen willen hebben. Volg gewoon je kindje!
     
    Jackie87 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  3. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier een zoon van 6 maanden en hij zit nog steeds op 5 flessen. Mijn dochter zat met 6 maanden idd ook op 4 grote flessen, maar mijn zoontje heeft daar echt geen trek in. Drinkt overdag 4 flessen van 150ml (vaak blijft er wel een bodempje staan). Alleen de avondfles drinkt hij wel eens 180ml (wel met rijstebloem), maar ook niet elke keer. In de nacht komt hij ook nog voor een fles, dan krijgt hij 120ml. Merk nu dat de nachtfles langzaam verschuift richting de ochtend.
    En wat hierboven ook wordt aangegeven, ik volg mijn kind hierin. En hoop stiekem ook dat de nachtfles binnenkort echt is opgeschoven richting de ochtend, maar is dat niet het geval dan is het niet anders.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier de jongste van 4,5 maand ook op 5x 150/5 en soms minder. Het is mijn derde, ze groeit goed, boeien. Ze waren alledrie anders en op de verpakking van flesvoeding heb ik nooit meer gekeken.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Onze oudste dronk met 5 maanden 5 flessen van 180/6 en wilde dan soms in de nacht ook nog.
    Onze jongste dronk overdag 4x 180/6 en liet daar geregeld 1/4-1/2 van staan, 's nachts vaak nog wel een klein flesje.

    Je maakt je zoontje niet wakker voor een voeding neem ik aan? De oudste liet ik altijd slapen als hij sliep, die dronk toch wel genoeg.
    De jongste moest ik soms wel eens wakker maken, die had soms pas om 17.00 de 3e fles, ging dan om 18.00 lekker slapen, maar wilde toch minimaal 4 flessen gegeven hebben op een dag.
    En het mooie... De jongste die dronk minder, maar groeide veel harder dan haar broer. Ik denk dus dat ze het ook gewoon nodig hebben als ze erom vragen.
     

Deel Deze Pagina