Schema baby 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Koeks83, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ons zoontje is drie maanden en erg dol op zn fles. Lang verhaal kort: hij drinkt sinds kort zes flessen van 150+5 per dag, want met 120+4 nam hij echt geen genoegen meer.
    Probleem is dat ik steeds slecht uit kom met die flessen en het er op lijkt dat hij overdag nu steeds langer tussen flessen laat, waardoor ik s avonds “goed” uitkom (om de vier uur meldt hij zich overdag), maar zich dan s nachts opeens om de 3 uur, soms zelfs 2,5 gaat melden. Voorheen was dit andersom.

    Mijn idee/angst is dat hij dag en nacht qua voedingen gaan omdraaien. En niet alleen qua voedingen want hij gaat nu ook steeds langer slapen overdag (vier slaapjes van 1 tot 3 uur per keer).

    Probleem is alleen dat hij al aan de max zit van wat hij mag per dag. Nou ben ik niet zo’n strenge, en honger is honger, maar om nou elke dag over de max heen te gaan vind ik wat ver gaan.

    Ter illustratie zn voedingen van gisteren;

    (Sliep om half 10)
    00:15 fles
    03:30 fles
    08:00 fles
    12:15 fles
    16:15 fles
    20:30 fles
    Slapen

    Meldde zich vervolgens opeens om 23:00 uur weer en toen weer om 01:30, 03:15 etc. waardoor we dus een paar dagen achter elkaar op 7 voedingen uitkwamen.

    Voorheen was zn laatste fles meestal rond 20:30 en sliep dan door tot ongeveer 01:00 of 02:00 uur en vervolgens tot half 6/6 uur om zich daarna iedere 3 a 3,5 uur te melden.

    Wat zouden jullie doen? Vaker overdag voeden en risico nemen dat hij zich s nachts alsnog twee keer meldt? Afwachten? Iets veranderen aan de hoeveelheid van de flessen?

    Hij doet overigens netjes 25 minuten over een fles en is ongeveer 6,5 kilo.

    Ben benieuwd wat jullie vinden want de wereld van kv is sowieso nieuw voor me, en soms flink zoeken.
     
  2. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Oh, zie dat ik mn topic verkeerd geplaatst heb hier ipv bij flesvoeding. Oops.
     
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Ik heb het topic voor je verplaatst naar flesvoeding.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier was dat gerommel snachts en meer slapen overdag, icm meer honger altijd een groeispurt. Meestal na 1 week, hooguit 2 weer in het normale.
    Ik gaf altijd gewoon een extra fles bij honger.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  5. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ik zat ook zo in de knoop met flessen rond die leeftijd. Daarom googlede ik op schema voor baby 2 maanden, en toen kwam ik dit artikel tegen:

    https://www.minime.nl/artikelen/2078/ritme-baby-8-weken

    Wat me vooral heeft geholpen waren de regels voor nachtvoedingen; hoeveel je geeft tussen welke uren.

    Hopelijk helpt het jou ook. Succes
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik gaf dan 's nachts kleinere/verdunde flesjes. Vaak is het eerder troost/geborgenheid/mamahonger dan echt honger. Dus dan gaf ik bijvoorbeeld 150cc water met 3 schepjes voeding, vonden ze ook prima en sliepen daarna weer lekker verder.
    Naar mate ze ouder werden ben ik dit meer gaan afbouwen, maar beiden kids hebben wel tot na hun 1e jaar een fles gehad 's nachts.
    Maar zeker de jongste had er een handje van om 's nachts lekker alles leeg te drinken en dan 's morgens niks te willen omdat ze vol zat, dus vandaar dat ik bij haar gewoon teruggegaan ben naar flesjes van 90cc in de nacht. Bleek dat ze daarop ook prima weer verder sliep en kwam ze nog een keer, dan kwam ze toch wel, maakte niet uit of ze 90cc of 150cc op had.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina