Schema baby 3 weken, we komen er niet uit..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Waxinelichtjes, 10 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    #1 Waxinelichtjes, 10 okt 2019
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Onze baby is precies 3 weken. Hij weegt ongeveer 4300 gram en zou dus 645 cc minimaal moeten drinken per 24 uur. Hij drinkt elke dag ongeveer 7 flessen (soms 8, hangt er vanaf hoe laat de avondfles is) van 100 cc. Inmiddels drinkt hij wat een baby van 5 kilo maximaal mag drinken... gisteren zelfs een klein beetje meer! We voeden op verzoek, hij laat er meestal 2.5 a 3 uur tussen maar vaak komt hij eerder (na 2 uur). Hij heeft dus enorme honger en clustert veel.
    Vandaag hebben we de flessen opgehoogd met 10 cc per keer in de hoop dat hij de 3 uur vol maakt, maar dit heeft niets geholpen. Hij blijft na ongeveer 2 tot 2.5 uur komen voor een nieuwe fles.
    We weten niet goed wat we nu moeten doen. We durven niet goed de flessen weer op te hogen, omdat hij al zoveel drinkt. Stel dat hij 120 cc per fles drinkt, dan zou hij 6 flessen moeten drinken ipv 7. Maar omdat hij zo'n hongerlapje is, zijn wij bang dat hij dus toch gaat komen om die 7de fles en dan weer over het maximum zit van wat hij hebben mag.. dat kan toch nooit goed zijn voor zo'n jonge baby? Ik word er angstig van dat hij zichzelf gaat overvoeden of enorme kramp gaat krijgen:(.
    een paar flessen ophogen naar 120 en de rest nog 100 houden is ook niet echt een oplossing, want dan clustert hij de hele dag.
    Volgens het voedingspak zouden we hem 5 flessen van 165 cc moeten geven. Maar zo weinig voedingen past toch helemaal niet bij zijn leeftijd nog? Hij wil echt nog 7 keer drinken. Daarbij elke keer die enorme sloten melk lijkt mij niet goed voor zijn maagje nog.
    Kan iemand mij advies geven?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Niet rekken, dat is nergens voor nodig. gewoon lekker kleine flesjes op verzoek gaan geven. Zorg wel dat de flesjes minstens 20 minuten duren om aan de zuigbehoefte te voldoen. Dan is een kleinere hoeveelheid melk vaak ook genoeg.
    Die verpakking moet je sowieso niet geloven, achterlijke hoeveelheden. De maag is de grootte van het vuistje, een maaltijd bestaat uit twee van die vuistjes, dat is echt geen 165 ml.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Is het een optie om de flesjes juist iets kleiner te maken?
    Als hij dit accepteert ga je wellicht niet over de maximum heen.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    Hoe lang duurt een voeding?
    Oh en echt niet op het pak letten.
    Gewicht is een indicatie van de hoeveelheid voeding hij mag maar de hoeveelheid flessen....
    Dat past totaal niet bij een pasgeborene. Dan had mijn jongetje die bij de geboorte 4500 gram woog meteen naar 5 voedingen gekund :confused: Belachelijk natuurlijk. Hij kreeg borstvoeding en dus 8-12 voedingen per dag. Met de fles kan je ook vaker kleine flesjes geven :thumup:
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Inderdaad even klokken of een voeding echt 20 minuten duurt. Zo niet, dan even kijken of je nog iets aan kan passen in fles of speen, zodat hij wel 20 minuten over z'n flesje doet.
    Verder zou ik ook zeker nog niet naar 5 voedingen gaan, 6-8 voedingen past veel beter bij z'n leeftijd.
     
  6. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, we hebben bovenstaande tips een paar dagen uitgeprobeerd en hij is nu inderdaad meer tevreden :thumup:
     

Deel Deze Pagina