Schema baby 7 maand met koemelkallergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Imoan, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Eveline,

Ik heb een vraag over het voedingschema van mijn dochter. Ze is nu ruim 7 maand en vanaf 6 maand zijn we begonnen met de bijvoeding. Omdat ze koemelkallergie heeft, mag ze niet alles hebben. Ook heeft ze een verborgen reflux.
    Haar schema ziet er nu zo uit:

8.00 uur: Nutramigen 180/6 + 2,5 schep rijstebloem.
    9.30 uur: Fruithap (zelfgemaakt of uit potje, gaat helemaal leeg)12.00 uur: Nutramigen 180/6 + 3 schepjes nutriton daarna
    een boterham met beleg (eet ze ongeveer 2/3 van op).
    16.00 uur: Nutramigen 180/6 + nutriton.
    17.30 uur: Aardappel met groente (potje of zelfgemaakt, dit gaat op).
    20.00 uur: Nutramigen 180/6 + 2,5 schep rijstebloem.

Het probleem is dat ze geen enkele fles meer leegdrinkt sinds een week. Zelfs de ochtendfles drinkt ze maar krap 100cc van op. Ze komt denk ik net aan 500cc per dag. Krijgt ze misschien teveel achter elkaar. Daarom mijn vraag:
    Kan ik met dit schema al een fles laten vallen en welke kan ik dan weg laten? Als je tips hebt qua indeling van het schema, ik sta er open voor. Want vind het erg moeilijk een goede tussenweg te vinden.
    Alvast bedankt!

Groetjes Imoan

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Imoan,

Het makkelijkste is de fles van 12:00 uur proberen te minderen, je kunt bijvoorbeeld 10 ml melk aanbieden na het brood. Misschien gaat het dan al beter.

Groeten eveline

3. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    10 ml of 100 ml?
    En hoe verklaar je dat ze 's ochtends zo weinig drinkt? Of kan dat een periode zijn?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Sorry, 100 ml klopt. Wanneer kindjes de smaak van bijvoeding leren kennen, waarderen ze de smaak van de flesvoeding vaak minder, zeker een voeding als de Nutramigen. Vaak is het tijdelijk hoor. Met 500 ml opvolgmelk krijgt je kindje in ieder geval wel de benodigde vitamines en mineralen per dag binnen.

Groeten Eveline

5. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Eveline,

Beetje een late reactie, maar bedankt voor je advies! Ondertussen gaat het al iets beter, en wat je zegt kan ik me goed voorstellen, dat ze de smaak van nutramigen nu minder waardeert.

Groetjes!

Deel Deze Pagina