Mijn vriend is een schat van een vent, lief voor onze dochter en zorgt echt goed voor haar. Maar durf hem bijna niet meer emma te laten aan en/of uitkleden. Niet omdat hij het niet kan vanwege emma, maar meer omdat er geen kleertjes heel blijven en hij de vreselijkste combinaties maakt als ik het niet klaar leg. Gisteren had emma dus weer een schattig jurkje met knoopjes aan. Ik moest 's avonds weg, dus zou mijn vriend emma in bad en bed doen. Toen ik thuis kwam zei hij dat het ook gemeen was om haar een jurk aan te trekken met voor de helft drukknopen en voor de helft gewone knopen . Had hij dus voor de helft de knopen eraf getrokken omdat hij dacht dat het drukknopen waren :x, kon ik dus weer knopen gaan zoeken en aan gaan naaien. Zo moet ik ook altijd een extra set kleertjes klaar leggen op de dag dat hij papadag heeft. Doe ik dat niet en er gebeurt een ongelukje dan zie ik bij thuiskomst een clown zitten met de vreselijkste combinaties. Soms kan ik er dus wel om lachen, maar soms word ik er ook wel moe van. Meer partners die soms de kleertjes niets snappen?
Mijn man is daar ook geen ster in en met hem afgesproken dat hij, als hij onverhoopt iets uit moet zoeken, altijd een spijkerbroek en shirt kan pakken: dat past altijd bij elkaar. Vindt ie zelf ook prettig, want hij weet het gewoon niet als ie voor de kast staat. Dat gedoe met knopen aftrekken ken ik niet zo, maar Thirza heeft gelukkig een klein hoofd, dus het komt hier nog wel eens voor dat ie alles maar zo over d'r koppie trekt, omdat ie niet snapt hoe iets los moet... Maar goed: ik zou wat dingen afspreken en zien of je het voor je man wat gemakkelijker kunt maken. Kleren zijn nou eenmaal niet zo hun ding
hier dat probleem gelukkig niet. Mijn man heeft best smaak en kijk op wat er aan kleding bij elkaar past. Hij vind het ook leuk om mee te gaan shoppen en kleding te kopen voor hemzelf en de kleine.
Hier ook een man 'met andere kwaliteiten' zeg ik altijd maar Ik leg ook de kleertjes klaar en laat hem ook nooit een maillot aantrekken want dat vindt ie vreselijk. Ook de modellen zijn hem soms een raadsel, dan moeten de strikjes aan de voorkant, dan weer aan de achterkant of opzij, dan moeten de knopen achter en dan weer voor (toppunt was laatst toen hij zei: volgens mij weet je het zelf niet en zeg je maar wat ). Ik kleed onze dochter dus bijna altijd aan, tenzij het me door tijdgebrek oid niet lukt, dan doet hij het en roep ik ondertussen hoe het moet Heb er geen problemen mee, vind het wel grappig eigenlijk. Zo moest ik laatst erg veel moeite doen om mijn dochter te bevrijden uit haar overslagvestje, hoe hij het klaar had gekregen weet ik echt niet, maar toen hij me riep en zei: zeg, hoe werkt dat roze geval eigenlijk?! ben ik hem maar gaan verlossen haha.
qua kapot trekken....tsjah soms wel dingen idd die hij niet ziet en dan over haar hoofd wil trekken met gevolg....scheur of knoop eraf! En een huilend kind hahaha. Clown kleding....nah als ik iets wil dat ze draagt leg ik dat klaar. Gebeurd er een ongelukje....dan hebben we afgesproken, een spijkerbroek met ondergoed en een shirt met lange/korte mouwen afhankelijk van het weer....zeg altijd tegen hem, draag je zelf lange mouwen...dan je kind ook! omdat hij terwijl het geen 20 graden was ons meisje een zomerjurkje met blote benen had aangedaan en zo naar buiten was gegaan.....ach arm kind was verkleumd! (en wel haar winterjas erover heen....hahaha)
Kyra is weleens in de vreselijkste combinaties en met haar kleding achterstevoren mee naar de supermarkt geweest. Ik vind het niet zo erg, hij krijgt bonuspunten voor de moeite. En bovendien gun ik de mensen die mijn dochter in haar bijzondere creaties zien ook wel een glimlach. Gelukkig trekt hij geen knopen van de kleding af. Dan zou het snel afgelopen zijn. Overigens als ik wil dat ze er echt netjes bijloopt leg ik de avond van tevoren Kyra's kleding klaar en geef mijn man een snelle cursus over hoe het aan moet. Mijn man wordt trouwens wel steeds beter in het uitzoeken van haar kleding en ook maakt hij vaak staartjes in Kyra's haren. Dat is ook nog niet altijd een onverdeeld succes, maar al doende leert men. (en het is nogal een toer om Kyra's haren te doen want aan haar haren doen heeft ze een hele grote hekel)
O, ik lig echt in een deuk om deze verhalen, vooral die van Sisa. Mijn man is er ook geen ster in, ik moet setjes klaarleggen van hem. Zijn dochter heeft ie nog niet aangekleed, hij vindt het zo'n gepruts! Wordt nog lachen straks met maillots en jurken enzo
hahaha hier komt er ook wel eens een kreun door de babyfoon met daarna een godohgod....en gevolgd door Miranda!! Hoe werkt dat ding....snap er niets van hoor.... Maillots...eindelijk na 2,5 jaar!! weet hij dat de 2 naden aan de achterkant moeten hahaha....hij was er altijd mee aan het worstelen.... En idd al die strikjes en sluitingen dan voor dan achter....tsjah...soms moet ik ook nog wel eens kijken hahaha.
Gisteren zou mijn man Ayla wassen en aankleden. Ik had kleertjes klaargelegd: Een romper met lange mouwen, een spijkerovergooier, een legging, sokken en een vestje. Het vestje moest OVER de overgooier. Komt ie met haar beneden, heeft ie het vestje onder de overgooier gedaan (erover heen paste niet volgens hem ), haar sokken met de hiel bovenop haar voet en als klap op de vuurpijl was hij vergeten de drukknopen aan de zijkant van de overgooier dicht te doen. Vanmorgen heb ik maar gewoon een broekje met een shirt klaar gelegd .
whahaha...tsjah hier een overgooier jurkje....moest een vestje overheen en een shirtje onder...met ondergoed (hemdje) Kwam ze beneden...zonder maillot.....oke te vergeven die had ik er idd niet bij genoemd (gelegd) hemdje over shirtje!! en dan jurk en dat vestje.....dat had ie maar in de wasmand gegooid...want hij dacht dat het vuil was omdat ze al 2 dingen over elkaar aan had hahahaha
Vestjes worden hier ook regelmatig onder de jurk of overgooier aangetrokken. Maillots wil hij al helemaal niet meer aandoen, maar ze trekt momenteel regelmatig haar sokken uit dus als het koud is dan verplicht ik hem echt om een maillot aan te doen.
Hier een man die meer problemen heeft met priegelknoopjes... en dan vooral om ze open en dicht te krijgen. Combi's: meestal vrij aardig gelukt, maar soms zijn er van die dagen dat ik een zonnebril op kan zetten MOmenteel kleed ik haar eigenlijk altijd zelf aan (kwestie van aangepaste planning thuis ) of ik leg alvast kleertjes neer. Maar als ze zichzelf bevuilt oid, dan mag vriendlief dus zelf kiezen.....