Schema overstappen van borstvoeding naar kunstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Lieslie, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Wij zitten er aan te denken om over te stappen van borstvoeding naar flesvoeding.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken voor mijn zoontje.
    Hij is ruim 4 weken en weegt 5565 gram en krijgt nu 7 voedingen.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
     
  3. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Je kunt het beste voeding voor voeding afbouwen. Het beste is het om de late avondvoeding als eerste er af te halen. Dus daarvoor in de plaats fles geven. Je kunt dan beginnen met 120 water met vier schepjes voeding. Na gemiddeld een dag of vier kun je dan de volgende voeding eraf halen. Om het gelijkmatig te laten verlopen het beste de voeding van 10 uur. Zo bouw je steeds verder af. Dat is voor beiden het prettigste. Hij heeft 7 voedingen van 120 + 4 schepjes nodig nu. Op het CB kunnen ze je er verder bij helpen.

    Groetjes Adrienne
     
  4. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor je reactie.
    We merken dat hij soms richting de 4 uur tussen de voedingen gaat.
    Is dit niet te vroeg voor een baby van 5 weken? Maar als hij het daarop red?
    Of moeten we hem er dan toch voor gaan wakker maken?
    En als hij eenmaal er 4 Uur tussen laat, moeten we dan naar de 6 voedingen van...hoeveel?

    Ja ik heb het ook bij het bureautje gevraagd maar kreeg naar mijn idee geen duidelijk antwoord en wilde het even navragen :)
     
  5. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Hoi,

    Nee hoor... vijf weken is niet te vroeg om over te gaan naar zes voedingen. Zeker gezien zijn gewicht niet. Hij heeft nodig tussen de 825 ml en de 1000 ml. Dus zes keer 140 tot 170.. ik zou dan 150 maken met vijf schepjes en kijken wat hij op kan. Misschien overdag om de drie en een half uur en in de nacht wat langer er tussen? Maar echt om de vier uur is ook goed..

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina